دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روغن حیوانی اصل را از کجا بخریم ؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۶ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

با ورود محصولات گیاهی تراریخته به عرصه ی کشت و صنعت اقبال عمومی مردم نسبت به روغن های مایع و روغن نباتی کاهش یافته است و دوباره به به مصرف روغن حیوانی روی آورده اند. روغن حیوانی روژان یکی از بهترین انواع این روغن هاست چون از شیر خالص گاو یا گوسفند تهیه می شود و این بدان معناست که کلسیم و ریز مغذی های مفید موجود در شیر در این نوع روغن وجود دارد.

ارزش غذایی این محصول نیز به نسبت روغن های صنعتی بیشتر است چون همان طور که پیش تر گفته شد مضرات مصرف روغن های صنعتی روز به روز در حال بیشتر شدن است، از اصلاح ژنتیکی دانه های روغنی گرفته تا پالم موجود در این روغن ها همه برای سلامت بدن بسیار زیان آور است.

روغن حیوانی اصل را از کجا بخریم ؟

یک خرید مطمین نیازمند بستری مورد اعتماد است که دارای محصولی با کیفیت باشدکه در اسرع وقت به دست مشتریان برساند. مجموعه آراد برندینگ با تلاش های بسیار و دسترسی داشتن به مراتع و دام های با کیفیت روغن های حیوانی خوش طعم و مزه ای را به شما عزیزان ارائه می نماید که از نظر قیمت هم بسیار مقرون به صرفه است. برای تهیه روغن های حیوانی گاوی و گوسفندی فرم های در ج شده در سایت را پر نمایید تا مشاورین با تجربه ما با شما ارتباط حاصل نمایند.

 

روغن حیوانی آرتیشو

یکی از بهترین روغن های موجود در بازار روغن حیوانی آرتیشو است. در روش سنتی برای تهیه آن در ابتدا شیر حیواناتی مانند گاو و گوسفند را به وسیله دست در ظرفی می دوشند، شیر به دست آمده را به ماست محلی و سپس به دوغ تبدیل مینمایند و در ادامه دوغ را درون مشک های چرم ریخته و کره آن را در می آورند، در نهایت انقدر میجوشانند تا به خلوص کامل برسد.

دیگر روغنی که بسیار مناسب و لذیذ است، روغن حیوانی بویان نام دارد که در طعم آن هیچ جای حرفی نیست. این محصول معمولا در اواسط پاییز و بهار به واسطه دامداران تولید می گردد، بیشتر دامداران و زنان کرمانشاهی پس از این که دوغ را درون مشک چرم میریزند، بدون خستگی آن قدر تکانش میدهند که گویچه کره و روغن به هم بچسبند و در آخر آنچنان حرارت به دوغ و کره می دهند که خالصی اش بدست بیاید.

روغن حیوانی اصل را از کجا بخریم ؟

ندها در هر زمینه ای نمایانگر کیفیت هستند و برند روغن حیوانی اصل با کیفیت است. کره های صنعتی دارای بیش از ۸۰درصد چربی می باشد اما این روغن پر چرب تر و دارای خواص تغذیه ای است. نوع گاوی آن بهتر و سریع تر هضم می شود اما نوع گوسفندی هم زودتر هضم می گردد و هم اینکه کلسترول بسیار بالایی را نسبت به نمونه گاوی دارد.

 

روغن حیوانی کرمانشاهی روژان

 

حتما زنان زحمتکش عشایر و روستایی را دیده اید که مشکی آویخته از یک چوب گهواره مانند را تکان می دهند. جالب است بدانید که روغن حیوانی کرمانشاهی روژان به این صورت تهیه می شود. مردم در استان کرمانشاه ابتدا از شیر گاو یا گوسفند ماست درست می کنند و بعد آن ماست را دوغ می کنند. در این مرحله دوغ را در آن مشک می ریزند و به همان صورت که گفته شد مشک را تا مدتی تکان می دهند. با این کار ذره ذره کره های موجود در دوغ به یکدیگر متصل می شوند و در نهایت تمام کره ی موجود از دوغ  جدا می شود.

بعد از آن نوبت به حرارت دادن به کره می شود کره باید آنقدر روی حرارت باشد تا آب موجود در آن تبخیر شود و هم اضافات آن از کره جدا شده تا در نهایت به خلوص برسد. کرمانشاه به دلیل دارا بودن بهترین منابع گیاهی برای چرا و تغذیه دام ها همیشه خوش طعم و عطر ترین روغن زرد ها را دارد زیرا شاخصه های مطلوب نظیر رنگ، طعم و عطر در این روغن به نوع تغذیه ی دام وابستگی مستقیم دارد.

روغن حیوانی اصل را از کجا بخریم ؟

بسته بندی با اندازه های متفاوت به افراد کمک می کند تا هر کدام مناسب با بودجه ای که دارند بتوانند محصول را خریداری کنند. روغن حیوانی روژان هم به دو میزان ۸۰۰ گرمی و ۴۰۰ گرمی عرضه می شود. جالب است بدانید که این روغن را می توان در سرخ کردن مواد غذایی هم استفاده کرد چون نقطه ی دود بالایی دارد و در طی فرآیند سرخ کردن روغن نمی سوزد. این نگرش بین مردم ایجاد شده بود که روغن حیوانی کرمانشاهی یا اصطلاحا همان روغن زرد باعث ایجاد بیماری قلبی و تجمع چربی در عروق می شود. اما این فرضیه هیچگاه اثبات نشد چون با توجه به سبک زندگی مردم قدیم و میزان سلامت و قوای جسمانی آنها می توان دریافت که سبک تغذیه ای درستی داشتند پس این فرضیه عملا باطل است. حتی در طب سنتی بار ها به خواص روغن حیوانی اصل اشاره شده، طبع آن گرم و تر و ارزش غذایی آن بالاتر از کره ذکر شده است. غیر از مصارف خوراکی، روغن حیوانی به صورت استعمال موضعی هم کاربرد دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *