دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سفر به شهر استانبول ترکیه | از هزینه‌ها تا جاهای دیدنی!

  • فرهاد هاشمی
  • ۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

استانبول، قلب ترکیه و توریستی‌ترین شهر این کشور است که سواحل رویایی، مراکز خرید لوکس و باقلواهای خوشمزه‌ی آن نظیر ندارد. بنابراین در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم سفر دلچسبی به استانبول داشته باشیم و با غذاهای ترکی، هزینه‌های سفر، اقامت در هتل‌ها و سایر اطلاعات لازم آشنا شویم.

عکس جاهای دیدنی استانبول در ترکیه

غذاهای لذیذ ترکی!

یکی از لذت‌بخش‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین بخش‌های سفر به استانبول، چشیدن غذاهای ترکی است. این غذاهای خوشرنگ و خوشمزه که آوازه‌ای جهانی دارند، در جای‌جای استانبول یافت می‌شوند. چه رستوران‌های لوکس شهر را انتخاب کنید و چه برای صرف غذا به فست‌فودی‌های خیابانی بروید؛ لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. حال اگر نظر ما را بخواهید، توصیه می‌کنیم به خیابان استقلال بروید و غذاهای خیابانی صدف، بلال، ساندویج ماهی بالیک اکمک، سیب زمینی تنوری کومپیر و نان سیمیت را امتحان کنید. سپس برای چشیدن بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای ترکی سری به رستوران نصرت بزنید.

برای سفر چقدر هزینه لازم است؟

به طور کلی هزینه‌های سفر به استانبول شامل هزینه سفر زمینی و هوایی (پرواز تهران استانبول به طور میانگین ۵ میلیون تومان است) ، اقامت، خورد و خوراک، رفت و آمد، خرید کالا و سوغاتی، جاهای دیدنی و تفریحات استانبول می‌شوند. هزینه‌ی هرکدام از این بخش‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه‌ی مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت و در هر کدام به روش‌های سفر ارزان به استانبول اشاره خواهیم کرد. ناگفته نماند اگر با تور استانبول سفر می‌کنید، دیگر نیازی به بررسی جداگانه‌ی رسیدن به مقصد و اقامت ندارید. زیرا در این پکیج‌ها به صورت یک جا هزینه اقامت و بلیط سفر خود را پرداخت خواهید کرد. شما می‌توانید بلیط هواپیما استانبول، بلیط اتوبوس استانبول، بلیط قطار و سایر بلیط‌های موردنیاز خود را برای شهرهای داخلی و خارجی کشور از قاصدک۲۴ تهیه کنید. برای اطلاع از قیمت تور استانبول نیز می‌توانید با پشتیبانی همه روزه قاصدک ۲۴ (۷۵۲۶۹-۰۲۱) تماس گرفته و از هزینه‌های دقیق آن مطلع شوید. فراموش نکنید در این مجموعه خدمات سفر مانند خرید بلیط، رزرو هتل، تهیه ویزا و بیمه مسافرتی به صورت آنلاین انجام می‌شود. لذا نیاز به مراجعه حضوری ندارید و در کمترین زمان قادر خواهید بود خدمات خود را دریافت و بلافاصله از آن‌ها استفاده کنید.

هتل‌های استانبول برای اقامت

پس از انتخاب شیوه‌ی سفر، اقامت در استانبول و رزرو هتل مهمترین اقدام شناخته می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید در بهترین هتل های استانبول بمانید حتما به اماکن زیر مراجعه کنید:

  • هتل My Assos Hotel با هزینه میانگین ۱ میلیون تومان برای هر شب
  • هتل P Galata Boutique Hotel با هزینه میانگین ۲ میلیون تومان برای هر شب
  • هتل Sirkeci Mansion با هزینه میانگین ۳ میلیون تومان برای هر شب
  • هتل Hotel Sultania – Boutique Class با هزینه میانگین ۴ میلیون تومان برای هر شب
  • هتل گالاتا استانبول با هزینه میانگین ۶ میلیون تومان برای هر شب
  • هتل گرند جواهر و کانونشن سنتر با هزینه میانگین ۱۱ میلیون تومان برای هر شب

هتل های استانبول در میدان تقسیم

در مقابل اگر به دنبال اقامت ارزان هستید توصیه می‌کنیم از پانسیون‌های موجود در میدان تکسیم استفاده کرده یا خانه و سوئیتی دربست اجاره کنید. این اقامتگاه‌ها با آنکه هزینه‌ی کمتری نسبت به هتل دارند؛ ممکن است از امنیت کافی برخوردار نباشند.

در استانبول از کجاها دیدن کنیم؟

اکنون نوبت به جذاب‌ترین بخش سفر یعنی آشنایی با جاهای دیدنی استانبول می‌رسد. در این بخش نه تنها قصد داریم شما را با جاذبه‌های گردشگری این شهر بی‌نظیر آشنا کنیم؛ بلکه راهنمای سفر ۳ روزه به استانبول را نیز آماده کرده‌ایم که تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی را برایتان به همراه خواهد داشت.

روز اول

برای صرف صبحانه به یکی از کافه‌های محلی بروید و قهوه ترک و باقلوا بخورید. بعد نزدیکترین اماکن تفریحی به محل اقامت خود را انتخاب کرده و چند ساعتی را به بازدید از آن‌ها اختصاص دهید. مثلاً مسجد سلطان احمد یا همان مسجد کبود، یکی از اماکنی است که نباید به هیچ عنوان تماشای آن را پشت گوش بیندازید. این مسجد در زمان سلطنت سلطان احمد اول ساخته شده و گردشگران می‌توانند همه روزه به صورت تمام وقت به جز ساعات برپایی نماز از آن بازدید کنند.  پس از آن می توانید به دیدن کاخ توپکاپی بروید. این کاخ در نزدیکی مسجد آبی قرار داشته و با ۶ دقیقه پیاده روی به ورودی آن خواهید رسید. این امر کمک می‌کند تا زمانی را در ترافیک از دست نداده و از برنامه روزانه خود به نحو احسن استفاده نمایید. کاخ توپکاپی یکی از قدیمی ترین و بزرگترین قصرهای دنیا است و نماهای زیبای بیشماری را برای عکاسی به علاقمندان هدیه می‌کند.

استانبول گردی

برای ناهار به رستوران نصرت بروید و از کیفیت بی‌نظیر غذاهای این رستوران لذت ببرید. بعد از ظهر را به بازدید از بازار بزرگ استانبول اختصاص دهید و ۲ ساعت تمام در میان زیبایی‌های این مکان تاریخی چرخ بزنید و خرید کنید. این بازار در زمان سلطان محمد دوم ساخته شد و در ابتدا به بازار پارچه فروشان جواهر شهره بود. بعدها اجناس دیگری نیز در زیر طاق های قوسی شکل این بازار به فروش رسید که گردشگران آن‌ها را به عنوان سوغات یا یادگاری در چمدان های خود جای دادند. در شب سری به خیابان استقلال بزنید و از مراکز خرید آن بازدید کنید.

روز دوم

قبل از ساعت ۹ از هتل خارج شوید و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به دولماباغچه بروید. این کاخ یکی از قصرهای تاریخی ترکیه است که در سال ۱۸۵۶ به دستور سلطان عبدالمجید یکم ساخته شد. دولماباغچه مزین به بزرگ‌ترین چلچراغ بلور بوهمی بوده که از طرف ملکه ویکتوریای اول به سران ترک اهدا شده است. سپس به کلیسای چورا بروید و از این بنا که قدمت آن به دوران بیزانس می‌رسد، بازدید کنید.

برای ناهار هم توصیه می‌کنیم به رستوران قدیمی کافه سلطان مهمت بروید و خود را به صرف غذا در یک رستوران خانوادگی دعوت کنید. جالب است بدانید کافه سلطان مهمت از جمله معدود رستوران هایی است که از سال ۱۳۲۰ در استانبول فعال است و غذاها در آن به سبک قدیم و با دستورهای مخفی طبخ می‌شود. پس از ناهار کمی استراحت کرده و سپس به گالاتا بروید و از منطقه مستعمره نشین رومی استانبول بازدید کنید.

روز سوم

در روز سوم پیشنهاد می‌کنیم به ایا صوفیه رفته و از دیدن معماری بی‌نظیر این بنا که به دوران بیزانس تعلق دارد؛ لذت ببرید. جالب است بدانید ایا صوفیه در ابتدا به عنوان یک کلیسا بنا شد و کاربری آن در دوران عثمانی تغییر یافت اما هنوز هم با صلابت تمام در قلب استانبول می‌درخشد و گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. سپس برای تماشای مرغان دریایی به تنگه بسفر بروید و از کشتی سواری در آن غافل نشوید. برای ناهار نیز به منظقه کاراکوی رفته و در منوی منحصر به فرد آن غذاهای سنتی و مدرن را جستجو کنید. بعد از ظهر سری به آکواریوم سی لایف استانبول بزنید و زیر تونلی از کوسه‌ها و ماهی‌های رنگارنگ قدم بزنید. شب را نیز در مرکز خرید فروم استانبول سپری کنید و سوغاتی‌ها و یادگاری‌های جذابی را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

اطلاعاتی که سفرتان را به استانبول منحصر به فرد می کنند!

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *