دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

لیست قیمت زیتون پرورده خانگی

  • فرهاد هاشمی
  • ۲ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

به نوعی خوراک که از زیتون و مواد دیگر درست می شود را زیتون پرورده می گویند و قیمت خرید فروش زیتون پرورده خانگی بسیار مناسب می باشد معمولا زیتون پرورده را در کنار انواع غذاهای اصلی میل می نمایند که به دو نوع صنعتی و خانگی تهیه می گردد و از بهترین چاشنیهای ایران به شمار می رود که اصالت آن در کشورمان به استان گیلان برمی گردد.

این چاشنی زیرشاخه ی زیتون است که میل نمودن آن همرا با غذا می تواند حس فوق العاده لذیذی را به طعم غذا بدهد، مواد مورد نیاز برای تهیه این فرآورده عبارتند از: رب انار، زیتون بی هسته، سیر رنده شده، انار ترش و مغز گردوی چرخ کرده.

لیست قیمت زیتون پرورده خانگی

برای خرید این زیتون پرورده یا روغن زیتون نیازی نیست که راهی سفر شوید و امروزه برای خرید آن در خانه خودتان اقدام کنید و این کالا را هم اکنون در اندازه های متنوعی تهیه کنید ما نیز در سایت آراد برندینگ ارائه دهنده اصلی زیتون پرورده در طعم و مزه های مختلفی هستیم که با ذائقه همه افراد متناسب باشد و هر کسی می تواند با توجه به این موضوع برای سفارش اقدام کند. گردویی که در این محصول وجود دارد دارای چربی مفید است که برای کسانی که کبد چرب دارند یا چربی خون دارند مناسب است و در کنترل کلسترول نقش دارد اما چربی خود دانه زیتون نیز همین خاصیت را دارد و سبزی جات معطری که در آن کاربرد دارد برای دستگاه گوارش بدن نیز مفید است و می تواند یبوست را به خوبی درمان کند.

 

زیتون پرورده با هسته

اولین موردی که می توان در مورد این قضیه گفت اینکه زیتون پرورده بسیار طبع گرم و خشکی دارد به همین دلیل است که یک خوراکی مفید برای درمان بسیاری از بیماریها است با توجه به طبع گرم از خشکی مغز جلوگیری می‌ کند به همین دلیل مانع از فراموشی و آلزایمر در زمان پیری می گردد و یک مسکن برای دردهای معده است زیرا معده به دلیل مصرف مواد غذایی سرد بیمار می شود ولی اگر زیتون پرورده را مصرف کنیم معده دیگر از شر بیماری رها می یابد.

دارای انواع ویتامینهایی است که موجب تقویت بدن می شود آهن به مقدار فراوانی در آن وجود دارد به همین دلیل افرادی که کم خونی دارند می ‌توانند برای بالا بردن سطح ویتامین های بدن خود از  زیتون پرورده استفاده کنند حتی کسانی که از پلاکت خون پایین رنج می برند مثل زنان و خانمهای باردار که در این دوران به کم خونی مبتلا می شوند که مصرف زیتون پرورده را در این دوران باید جدی بگیرند.

لیست قیمت زیتون پرورده خانگی

از بهترین چاشنیهایی که می توان آن را با انواع غذاهای سنتی مثل کباب لقمه و آبگوشت مورد استفاده قرار می گیرد زیتون پرورده با هسته می باشد که بسیار خوشمزه و پر انرژی است این خوردنی معرکه و پر خاصیت برای همه گروه های سنی توصیه می شود زیرا دارای افزودنیهای مقوی مثل گردو و انواع سبزیجات معطر است که هر کدام از آنها دارای خواص بی نظیری می باشند. گردویی که در این محصول وجود دارد دارای چربی مفید است که برای کسانی که کبد چرب دارند یا چربی خون دارند مناسب است و در کنترل کلسترول نقش دارد اما چربی خود دانه زیتون نیز همین خاصیت را دارد و سبزی جات معطری که در آن کاربرد دارد برای دستگاه گوارش بدن نیز مفید است و می تواند یبوست را به خوبی درمان کند.

 

زیتون پرورده خانگی

از بهترین و باکیفیت ترین فرآورده های خانگی می توان به زیتون پرورده خانگی اشاره کرد که بسیار خوشمزه می باشد و در تهیه خانگی آن از تمبر هندی و پونه نیز استفاده می کنند زیتونهایی که برای زیتون پرورده به کار می برند به دو صورت زیتون سیاه و سبز است که تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند همچنین هر دو آن دارای طرفداران متعددی می باشند که استفاده از آن در کنار غذا را در کشورهای زیادی در جهان رواج داده است.

در دو دهه گذشته، علاقه به تولید و مصرف زیتون پرورده، کشت زیتون را به کشورها و مناطق خارج از حوزه مدیترانه اعم از: چین، استرالیا، هند و آمریکای جنوبی گسترش داده است و در نیمکره جنوبی، بیشترین زمین برای کشت زیتون در آرژانتین قرار دارد که باید گفت تا سال ۱۹۹۰در این کشور سطح زیر کشت زیتون به طور کل تقزیبا ۳۰۰۰۰ هکتار بود.

لیست قیمت زیتون پرورده خانگی

زیتون را می توان میوه محبوب در بین مردم دانست که فرآورده هایی را می توان از آن تهیه نمود و اگر می خواهید زیتون پرورده خرید کنید پیشنهاد می کنیم خانگی آن را خریداری نمایید .زیرا قیمت زیتون پرورده خانگی بسیار مناسب می باشد و همه میتوانند خرید کنند.

برخی از افراد در تهیه زیتون پرورده از مواد افزودنی استفاده می نمایند تا از تغییرات ناشی از فشاد و میکرو ارگانیسمها ممانعت به عمل آورد که در نهایت سبب افزایش ماندگاری می شود، باید بدانید که آلودگیها به مواد غذایی حساس هستند و سریعا جذب می گردند و برای اینکه از جذب میکروبها و آلودگیها جلوگیری شود از مواد نگهدارنده مانند اسید سوربک استفاده می کنند که رشد میکروبها را کنترل می نماید و محلولی است که باید در آب ریخته شود که کلسیم، نمکهای پتاسیم و سدیم آن به عنوان سوربات شناخته می گردد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *