دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نکات اساسی برای ایجاد صمیمیت با خواهر شوهر

  • حکیمه فهیمی
  • ۳ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر علاقمند هستید تا با خواهر شوهر خود رابطه صمیمی و بدور از هر چالشی داشته باشید. با این مطلب همراه ما باشید تا راهکارهای صمیمیت با خواهر شوهر را فرا بگیرید.

بیشتر خانم ها پس از ازدواج، خواهر شوهر شان را یکی از رقبای اصلی زندگی خود می دانند. از این رو ارتباط خوبی با هم ندارند. در این مطلب قصد داریم به شما راهکارهای مفیدی برای برقراری صمیمیت با خواهر شوهر را ارائه نماییم. تا روابط بهتری داشته باشید.

راهکارهای صمیمیت با خواهر شوهر

بعد از ازدواج، ارتباط با خانواده شوهر یکی از مهمترین مسائل زندگی خواهد بود و در این میان اگر به عنوان عروس با خواهر شوهر ارتباط خوبی داشته باشید می توانید با سایر اعضای خانواده شوهر نیز ارتباط موفقی حاصل کنید. بیشتر خانم ها خواهر شوهر را یکی از رقیبان اصلی زندگی می دانند و نمی توانند ارتباط خوبی با وی برقرار کنند.

از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با چند راهکار مفید در مورد برقراری ارتباط سالم و صمیمت با خواهر شوهر آشنا نماییم. تا بتوانید ارتباط بهتری با این عضو مهم خانواده شوهر داشته باشید. ممکن است بعد از ازدواج داشتن رابطه خوب و صمیمی با خواهر شوهر به یک چالش تبدیل شود. به این ترتیب باید بدانید برقراری رابطه صحیح نوعی مهارت است که می توان آن را فرا گرفت.

در خانواده شوهر، خواهر شوهر یک عضو کلیدی محسوب می شود که می تواند زمینه ساز چالش شده یا اسباب صلح و صفا را در زندگی مشترک شما فراهم کند. البته این موضوع نسبی بوده و همه خواهر شوهرها سر جنگ با عروس خود را ندارند. بلکه روابط عروس و خواهر شوهری به مهارت شما در برقراری یک ارتباط سالم باز می گردد.

هنگام ازدواج بیشتر افراد به رسم و رسوم و عادت های خانواده همسر کمتر توجه می کنند که همین موضوع اسباب کدورت و کشمکش را فراهم می سازد. مجدد تاکید می شود برقراری ارتباط سالم یک مهارت بوده که می توان آن را یاد گرفته و بهبود داد. به طور کلی اگر با مادر و خواهر شوهر خود رابطه سالم و دوستانه ای برقرار کنید تاثیر مثبتی در استحکام پیوند عاطفی میان شما و همسرتان خواهد داشت.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به طور معمول در تمام خانواده ها، دختران نقش پررنگی دارند به طوری که مادر و حتی پدر خانواده در بیشتر موارد از آن ها نظرخواهی می کنند. خانواده شوهر نیز از این قاعده جدا نیست و می توان از خواهر شوهر به عنوان مشاور مادر شوهر نام برد.  در ادامه به ارتباط سالم و موثر و راهکارهای ایجاد صمیمیت با خواهر شوهر می پردازیم.

ارتباط سالم و موثر چه ارتباطی است؟

در یک ارتباط سالم و موثر، هر دو طرف دارای آرامش بوده و زمینه رشد برای هر دو فراهم می باشد. ضمنا به حق و حقوق هیچ یک از افراد تجاوز نشده و حق کسی ضایع نمی شود. در این ارتباط شرایط زیر برقرار است:

  • حس شور و نشاط در بین آن ها موج می زند.
  • این حس را دارند که به داشته های آن ها افزوده شده است.
  • در کنار هم حس و حال خوبی را تجربه می کنند.
  • با یکدیگر تعامل دارند.
  • از یکدیگر طلبکار نیستند یا حس بدهکاری به یکدیگر را ندارند.

راهکارهای کمک کننده در برقراری ارتباط صمیمی با خواهر شوهر

همانطور که پیشتر اشاره شد معمولا مادران در بیشتر موارد از دختر خود نظرخواهی دارند. از این رو می توان خواهر شوهر را مشاور مادر شوهر یاد نمود. از این رو وجود یک رابطه خوب میان عروس خانواده و خواهر شوهر در استحکام پیوند عاطفی میان عروس و خانواده شوهر تاثیر زیادی دارد.

در صورتی که رابطه دوستانه و صمیمی با خواهر شوهر داشته باشید، در برقراری ارتباط خوب با دیگر اعضای خانواده شوهر موفق می شوید و برعکس. از جمله راهکارهای کمک کننده در ایجاد صمیمیت با خواهر شوهر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. بین دخالت و حمایت مرز تعیین کنید.

باید اشاره کرد مرز میان دخالت و حمایت بسیار کم است. از این جهت برای عدم ایجاد تنش در رابطه عروس و خواهر شوهری، نباید صحبت ها، پیشنهادات و رفتارهای حمایتی، به مفهوم دخالت برداشت شود. حمایت و نظارت جنبه مثبت داشته ولی دخالت جنبه منفی ارائه می دهد.

 

هیچ فردی دخالت دیگری در زندگی اش را نمی پسندد ولی مشکل هنگامی شروع می شود که طرف مقابل قصد حمایت از شما را داشته و شما حمایت وی را دخالت تلقی می کنید. اکثر خانواده به قصد حمایت از زوج های جوان موجب بروز سوء تفاهم و اختلافات در زندگی آن ها می شوند.

به طور مثال خواهر شوهر برای حمایت از بردارش به عروس پیشنهاد می دهد از فلان مرکز که قیمت های ارزانتری دارد، خرید کند اما عروس این موضوع را دخالت برداشت کرده و با او وارد بحث می شود. در حالی که اگر عروس از جنبه دیگری به این قضیه نگاه کند متوجه می شود که پیشنهاد وی جنبه حمایتی داشته است. به این ترتیب سعی کنید زود موضع گیری نداشته باشید.

۲. احترام متقابل

عروس و خواهر شوهر باید احترام متقابل داشته باشند تا مرز صمیمیت آن ها از بین نرود. احترام گذاشتن به یکدیگر بیشتر از دوست داشتن و صمیمیت اهمیت دارد. زیرا به جای این که احساسات را در رابطه تقویت کنید، اول ستون احترام را در رابطه تاسیس کرده بعد در صورت توان و اجازه دادن شرایط با رعایت حد و حدود، به ارتقای دوستی و صمیمیت خود اقدام کنید.

شایان ذکر است تفکیک مرز میان صمیمیت، احترام و اقتدار در ارتباط بین عروس و خواهر شوهر بسیار اهمیت دارد. از این رو به سلیقه، عقاید، طرز فکر یکدیگر احترام گذاشته بعد به فکر افزایش صمیمیت بین خود باشید.

۳. بین نظارت یا کنترل مرز قرار دهید.

مرز میان نظارت و کنترل نیز باریک است. در بسیاری موارد دیده شده که خانواده ها قصد نظارت بر کارهای زوجین را داشته ولی آن ها این موضوع را اشتباه تلقی کرده که خانواده همسر قصد کنترلشان را دارند. به طور مثال زوج جوانی قصد مسافرت به شهری را دارند ولی خواهرشوهر که قبلا به آن شهر رفته و متوجه شده چندان جای جذابی برای مسافرت نیست. به برادر خود پیشنهاد تعویض مکان مسافرت را می دهد.

در این حالت اگر پیشنهاد خود را بیان نموده و دلایل آن را توضیح دهید و در نهایت تصمیم گیری را به آن ها بسپارید، شما نقش نظارتی داشته ولی اگر همه تلاشتان بر ای نباشد که با آن ها مخالفت نمایید تا نظر خود را به کرسی بنشانید، این احتمال هست که عروس نیت شما را کنترل تلقی کند. به این ترتیب نظر و پیشنهاد شما نباید جنبه مخالفت یا اعمال سلیقه به نفع شما را داشته باشد.

۴. مهربان و دلسوز بودن

اگر خواهر شوهر همیشه از زندگی می نالد و با شما درد و دل دارد، این کار را در آینده نیز انجام می دهد. ولی اگر شما بدانید که مشکل چیست و چه چیزی باعث بروز مشکل شده می توانید بهتر ارتباط برقرار کنید. از این رو با مهربانی و دلسوزی او را همراهی کنید تا بتوانید بر این چالش پیروز شوید.

۵. گاه باید سکوت کرد.

البته این یک ریسک است که خواهر شوهر هر چه می خواهد بگوید و شما سکوت کنید. ممکن است ضعیف به نظر برسید ولی گاهی اوقات لازم است سکوت نمود. چرا که در صورت مخالفت و بحث جز این که به تنش اضافه می شود، راهی پیش نخواهید برد. به این ترتیب در رفتار و بیان خود مراقبت داشته و خود را بابت هر حرفی وارد چالش و بحث نکنید.

چند نکته که رابطه عروس و خواهر شوهر را بهتر می کند.

این نکات را برای بهتر شدن روابط با خواهر شوهر به یاد بسپارید:

  • برای این که با خواهر شوهر خود رابطه خوبی داشته باشید باید در ابتدا بدون هیچ چشمداشتی به یکدیگر محبت کنید.
  • هیچ گاه از شوهر خود در حضور خواهر شوهر گلایه یا شکایت نداشته باشید.
  • در مهمانی یا جمع های خانوادگی به انتقاد و گله از یکدیگر نپردازید.
  • هیچ وقت رازهای شخصی و خصوصی خود را با یکدیگر مطرح نکنید.
  • سعی کنید بیشتر مکالمات شما به مسائل مربوط به روز باشد نه این که بدگویی از اطرافیان.
  • در مهمانی یا جمع های خانوادگی سعی کنید به تعریف و تمجید از خواهر شوهر بپردازید.
در صورت تمایل برای آشنایی با راه های ایجاد و حفظ صمیمیت با خانواده شوهر، ترفندهای جذب مادر شوهر  و نحوه برخورد صحیح با دخالت خواهر شوهر روی لینک های قرار داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *