دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مسائل مهم در زندگی با شوهر بی مسئولیت

  • سعیده ستاری
  • ۵ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

زندگی با شوهر بی مسئولیت کار سخت و دشواری می باشد. هیچ موقع لجبازی نکنید، به گونه ای رفتار نکنید که از شما درخواست داشته باشد وظایف را با یکدیگر جا به جا کنید.

زندگی با شوهر بی مسئولیت کار سخت و دشواری می باشد. پایداری و دوام یک ازدواج یک اصل مهم و اساسی می باشد که زوج های زیادی از آن غافل هستند و خیلی دیر این موضوع را درک می کنند. شما باید در زندگی مسئولیت های زیادی مانند مسائل مالی، عاطفی و غیره را باید بر عهده بگیرید چون مرد بی مسئولیت باب سلیقه هیچ فردی نمی باشد.

توضیح در مورد زندگی با شوهر بی مسئولیت

آنچه باید در مورد زندگی با شوهر بی مسئولیت بدانید

ازدواج نیازمند صداقت و برقراری ارتباط می باشد و آگاهی از این که زندگی شما دیگر فقط مربوط به خودتان نمی باشد. اگر تا قبل از ازدواج فقط مسئولیت داشتید که از یک فرزند مراقبت کنید و کسی از شما انتظار زیادی نداشته است، هم اکنون باید بدانید که بعد از ازدواج دیگر از این خبرا نیست.

ولی بی مسئولیتی به چه معناست؟ بی مسئولیتی احتمال دیده شدن آن در هر موضوعی وجود دارد. مردی که بیکاره و نسبت به مسائل خانواده توجهی ندارد، زنی که به تربیت بچه ها توجه نمی کند نسبت به انجام کار های خانه داری بی توجه می باشد. یا حتی رابطه ای صمیمی و دوستانه با همسر خود برقرار نمی کند ودر کل همه اینها مصداق بی مسئولیتی می باشد. پس افزون بر اینکه خودتان از مسئولیت ها و وظایفتون آگاه باشید، در انتخاب شریک زندگی خود نهایت دقت را داشته باشید. برای خانم ها زندگی با فردی که ویژگی های یک شوهر بی مسئولیت را دارد کار بسیار سخت و دشوار می باشد. به همین سبب در اینجا نکاتی را بیان می کنیم تا این مشکل حل شود.

زندگی با مرد بی مسئولیت

دوستانه رفتار کردن

میزان صمیمیت زن و شوهر راه حل بسیاری از مشکلات می باشد. صمیمیت و برقراری رابطه ای دوستانه با همسر بی مسئولیت می تواند بر زندگی شما تاثیر بگذارد. با این حال، می توانم اطمینان بدهم که اغلب خانم هایی که این مشکل را دارند، فقط با سرزنش و طعنه با شوهران خود رفتار می کنند. اگر همیشه به شوهر خود یادآوری می کنید و به وی طعنه می زنید که تو فرد بیکار و بی مسئولیتی هستی. بدانید که با دست های خود زندگی خود را در معرض نابودی قرار می دهید. چون این رفتار های شما باعث پایین آمدن اعتماد به نفس شما می شود و همسرتان احساس شرمندگی و بی مصرفی می کند.

به جای سرزنش و ملامت کردن همسرتان تلاش کنید با مهربانی با شوهر خود رفتار کنید و با صبر و حوصله به او بفهمانید که در برابر زندگی مسئولیت ها را بر عهده دارد. به او یادآوری کنید که فقط اوست که می تواند این زندگی را سرپا نگه دارد. چنین رفتارهایی همسرتان را آماده می کند و به او نشان می دهد که انسان با ارزشی است. زمانی که کار های کوچکی انجام می دهد از او قدر دانی کنید تا طعم این احساس خوب و شیرین را پس از انجام وظایفش بچشد و با اشتیاق بیشتری به کار خود ادامه دهد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

درباره زندگی با شوهر بی مسئولیت چه می دانید

خرج نکردن پس انداز همسر

یک اشتباه شایعی که میان خانم ها وجود دارد این است که می گویند شوهر من مردی بی مسئولیت است، چون تمام پول های همسر خود را خرج می کنند. آیا شوهر شما برای مخارج خانواده احساس مسئولیت نمی کند و تمام پول های خود را خرج می کند و به همین جهت فکر می کنید توانایی مدیریت مالی یک خانواده را ندارد؟ سر ماه حقوق همسرتان را می گیرید و به او اعتماد ندارید؟ احتمالا توجیهی که در مورد این موضوع دارید این باشد که فرد بی مسئولیت توانایی انجام هیچ کاری را ندارد. اگر اینگونه رفتار می کنید به سرعت این رفتار خود را ترک کنید. شما باید به همسر خود یاد بدهید که در برابر مسائل مالی خانواده تعهدات و وظایفی دارد و تمام پول همسر خود را خرج نکنید چون باعث عصبانیت و ناراحتی همسرتان می شود.

نکات مهم درباره زندگی با همسر بی مسئولیت

 وظایف را به یکدیگر محول نکنید

هیچ موقع از سر دلسوزی وظایف همسرتان را با خود جا به جا نکنید بهتر است هر کس نقش خود را در زندگی به درستی انجام دهد. به طور مثال اگر همسرتان از شما تقاضا می کند که با درآمدی که دارید نیاز های خود را برطرف کنید و از او برای تامین نیاز های او درخواست نکنید، به هیچ وجه نباید این درخواست و تقاضای او را از سر دلسوزی قبول کنید زیرا فراهم کردن مایحتاج شما به عهده همسرتان می باشد و باید این وظیفه را به درستی و به نحو احسنت انجام دهد.

البته نکته مهمی که وجود دارد این است که همکاری زوجین در تمامی کارها یک امر مهم برای استحکام و پایداری یایه های زندگی می باشد. همچنین موجب به وجود آمدن یک رابطه صمیمی میان آن ها می شود ولی با این حال شوهر شما این محبت و از خود گذشتگی را امری همیشگی در نظر می گیرد و در ذهن خود وظایف را جا به جا می کند که این امر باعث می شود در زندگی شوهر بی مسئولیتی داشته باشید.

شرکت کردن در جلسات مشاوره

البته با شرکت در کلاس های مشاوره خانواده و گرفتن مشاوره از روانشناسان و مشاوران باعث می شود رفتار همسر خود را تا حدودی اصلاح کنید و راهکار و راه حل های مناسبی را به کار بگیرید.

زندگی با شوهر بی سئولیت چطور است

اجبار به انجام کار

با استفاده از تکنیک بن بست تنبلی، شوهر بی مسئولیت خود را به انجام کاری اجبار کنید و از او درخواست کنید تا در انجام کارها به شما کمک کند. به طور مثال کاری را به همسر خود بسپارید و به او مهلت دهید تا این کار را انجام دهد و در این راه صبور باشید و به هیچ وجه در انجام آن کار به همسرتان کمک نکنید، این کار باعث وخامت اوضاع می شود. شوهر شما در نهایت در موقعیتی به نام بن بست تنبلی قرار می گیرد و در آن زمان چاره ای جز انجام کار نخواهد داشت.

در مورد زندگی با شوهر بی خیال توضیح دهید

عدم لجبازی با همسر بی مسئولیت خود

لجبازی و قطع رابطه با شوهر بی مسئولیت در زندگی، کار شما را برای اصلاح او بسیار سخت می کند، پس توصیه می کنیم اول رابطه خود را با او درست کنید و با صلح و آشتی وارد کار شوید تا نتیجه بهتری را مشاهده نمایید. هیچ موقع در برابر رفتار اشتباه همسرتان مانند او رفتار نکنید و در جواب لجبازی همسرتان لجبازی نکنید چون بهتر است در این رابطه صبور باشید و همواره برای اصلاح همسرتان تلاش کنید. توجه داشته باشید که افراد در فضای تحقیر و لجبازی رفتار خود را تغییر نمی دهد و روز به روز به رفتار های زشت خود با شدن بیشتری ادامه می دهند.

در پایان برای اطلاع از نوع رفتار با همسر تنبل و انتظارات زنان از مردان می توانید به سراغ این مطالب بروید و اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *