دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین نمونه‌ حلقه‌ جواهرات در سال ۲۰۲۳

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

خرید حلقه‌ نامزدی و حلقه ازدواج یکی از رسوم شیرین در عقد و عروسی است که هم خانم‌ها و هم آقایان آن را انجام می‌دهند. مدل‌های مختلف و متنوع زیادی از حلقه ازدواج در بازار موجود است تا عروس و داماد بتوانند متناسب با سلیقه خود، بهترین حلقه را برای مراسم خود انتخاب کنند.

باید به این نکته توجه کنید که حلقه نامزدی و حلقه ازدواج با هم تفاوت دارند؛ حلقه نامزدی یک هدیه است که از طرف داماد به عروس به اهدا می‌شود و می‌تواند یک مدل شیک و ساده با نگین رنگی باشد ویا یک حلقه یاقوت سرخ، اما حلقه ازدواج هم از طرف عروس و هم داماد خریداری شده و معمولا از حلقه نامزدی گران‌تر و تجملاتی‌تر، وهمچنین سنگ آن نیز پر زرق‌وبرق تر و شکیل تر است مانند حلقه زمرد یا حلقه برلیان که در ادامه نمونه هایی را معرفی می کنیم.

 

حلقه‌ یاقوت

اگر به دنبال یک حلقه ازدواج درخشان و خیره‌کننده هستید، یاقوت میتواند یکی از بهترین انتخاب‌ها، برای شما باشد.

این سنگ، با وجود زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارد، اما معمولا اولین انتخاب هیچ یک از عروس‌ها، برای حلقه ازدواج‌شان نخواهد بود؛ اما نکته‌ جالب اینجاست که اگر بدانید یاقوت، به ویژه یاقوت سرخ، از دیرباز نماد عشق، شجاعت، اشتیاق و محافظت بوده است و از این سنگ تنها برای ساخت حلقه ازدواج ملکه‌ها استفاده می‌شده، احتمالا نظرتان عوض می‌شود و وقت زیادی را صرف پیدا کردن حلقه مورد نظرتان با سنگ یاقوت، خواهید کرد.

با این حال و با وجود قدمت طولانی این سنگ، حلقه عروسی و انگشتر نامزدی با سنگ یاقوت، همیشه یکی از انواع حلقه‌های جواهر مدرن و به روز محسوب می‌شود.

همچنین اگر به رنگ آبی و آرامشی که در آن وجود دارد علاقه‌مند هستید، یا اگر می‌خواهید حلقه نامزدی شما با دیگر عروس‌ها متفاوت باشد، میتوانید به دنبال جواهر یاقوت کبود برای حلقه ازدواج خود باشید؛ یاقوت کبود با رنگ خاصی که دارد، می‌تواند بهترین انتخاب برای افراد با سلیقه‌ی منحصر به فرد و سخت پسند باشد.

خوب است بدانید که حلقه ازدواج با جواهر یاقوت با وجود زیبایی خیره کننده و چشم نواز، قیمت پایین‌تری نسبت به حلقه با جواهر برلیان دارد و خرید آن، در مقایسه با دیگر حلقه‌های دارای جواهر، اقتصادی‌تر و به‌صرفه‌تر است.

از نظر سختی و مقاومت هم، یاقوت بعد از سنگ جواهر الماس، در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

مشهورترین و پرطرفدارترین انواع جواهر یاقوت شامل یاقوت برمه و یاقوت خون کبوتری می‌شوند که در طراحی حلقه‌های ازدواج، ترکیب این جواهر با فلز طلایی و رزگلد، از جمله زیباترین‌ و پرطرفدارترین حلقه‌های ازدواج در سراسر دنیا است.

بهترین نمونه‌ حلقه‌ جواهرات در سال ۲۰۲۳

حلقه زمرد

حلقه زمرد یکی از مدل حلقه‌هایی است که برای انگشتر نامزدی مناسب است و بسیاری از زوج‌ها حلقه نامزدی خود را زمرد انتخاب می‌کنند. رنگ سبز باشکوه زمرد، رنگی است که عشق به طبیعت را تجلی می‌بخشد. گفته می‌شود رنگ سبز باعث شادی شده و هیچگاه چشم‌ها را خسته نمی‌کند؛ به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند انگشتر زمرد و سرویس زمرد به عروس هدیه دهند.

زمرد یک الماس سبزرنگ گران‌قیمت متعلق به خانواده‌ی برلیان‌های معدنی است؛ آن‌ها خالص و زیبا هستند و به عنوان سنگ تولد ماه می به‌کار می‌روند.

فرقی نمی‌کند سلیقه‌ی شما انگشتری درشت و چشم‌گیر باشد یا ظریف و ساده، حلقه‌های ازدواج زمرد در رنج وسیعی از طرح‌هایی متناسب با هر بودجه و سلیقه‌ی هر انسان زیباپسندی، ساخته می‌شوند.

حلقه‌های ازدواج جواهرنشان رنگی دائم درحال محبوب‌تر شدن بین عروس‌ها هستند که نه تنها به‌خاطر رنگ‌های پرطراوتشان، بلکه به‌خاطر خصلت منحصربه‌فردشان است.

رنگ سبز زیبای زمرد آن را شدیدا چشم‌گیر کرده و زمردها درست مانند الماس وقتی که تراش داده می‌شوند طرح و مدل های نامحدودی دارند. ترکیب رنگ‌هایشان از سبز روشن تا سبزآبی است که به زیبایی با انواع مختلف فلزات و سنگ‌ها، به جای نگین جفت می‌شوند.

همچنین زمردها نرم‌تر از سایر سنگ‌ها هستند که همین ویژگی آن‌ها را در برابر تراش شکننده میکند.

این سنگ‌ها می‌توانند توسط تراش‌کارهای خبره در شکل‌های زیبا و متنوع تراش داده شوند و برای استفاده‌ی روزانه مناسب هستند.

زمردهای باکیفیت حتی از الماس‌ها هم کمیاب‌تر هستند؛ پس با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند.

جالب است بدانید که چون زمردها چگالی پایین‌تری دارند، یک زمرد یک قیراطی در ظاهر بزرگتر از یک الماس یک قیراطی است.

زمردها درخشان، زیبا و تطبیق‌پذیر هستند و آن‌ها به عنوان جواهر یا سنگ‌های جانبی در انگشتر استفاده می‌شوند.

بهترین نمونه‌ حلقه‌ جواهرات در سال ۲۰۲۳

 

حلقه برلیان

برلیان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین تراش‌های الماس میباشد. این تراش در بازار و حلقه برلیان بسیار مورد استقبال اشخاص به‌خصوص عروس و دامادهای جوان قرار می‌گیرد.

برلیان یک برش گرد است که از درخشندگی و براقیت خاصی برخوردار است و طول عمر آن نیز نسبت به دیگر اشکال الماس بیشتر می‌باشد.

خوب است بدانید که یکی از پرطرفدارترین حلقه‌های ازدواج که دارای جواهر الماس است، انگشتر برلیان میباشد؛ میتوان گفت که حلقه‌ برلیان نسبت به دیگر انگشترهای نامزدی و ازدواج پرطرفدارتر است.

برلیان به علت زیبایی و ارزندگی که دارد، می‌تواند برای انتخاب به عنوان حلقه‌ ازدواج بسیار مناسب باشد.

حلقه برلیان با هر سلیقه‌ای متناسب است و می‌تواند با حلقه‌های ساده و کلاسیک و یا حتی فانتزی و سنگین و دارای اشکال پیچیده ادغام شده و هماهنگی ایجاد کند.

معمولا سنگ‌هایی که بر روی حلقه یا سرویس عروس استفاده می‌شود، برلیان است.

اگر می‌خواهید برلیان بخرید بهتر است اطلاعات کامل درباره‌ی آن به‌دست آورید.

به طور کلی ساخت سنگ‌ها به دو روش انجام می‌شود؛ تراش و برش، برش به شکل کلی سنگ گفته می‌شود که می‌تواند گرد، مربع و بیضی باشد و تراش هم نحوه‌ی قرار گرفتن صفحات در کنار هم می‌باشد که به شکل‌های برلیان، مارکیز و امرالد موجود است.

گاهی هم ممکن است برایتان سوال شود که فرق برلیان و الماس در چیست؟

باید بگوییم برلیان و الماس هر دو یک سنگ هستند؛ برلیان همان الماس است که جزو محکم‌ترین عناصر کربنی و ارزشمندترین سنگ جهان می‌باشد.

برلیان نام نوعی تراش گرد از الماس می‌باشد.

وضوح برلیان با چشم افراد عادی قابل دیدن نمی‌باشد.

برای این که وضوح موجود در برلیان را اندازه‌گیری کنید، باید میزان لکه‌های موجود در آن را بررسی کنید؛ الماسی که کوچکترین و کمترین لکه را داشته باشد بیشترین درجه‌ وضوح و اگر بیشترین لکه را داشته باشد کمترین درجه وضوح را دارد.

رنگ برلیان هم با قیمت و ظاهر آن ارتباط مستقیم دارد؛ الماس یا برلیان باید کاملا بی‌رنگ باشد.

نحوه تشخیص رنگ‌ها در افراد مختلف باهم متفاوت است. برخی از افراد در هنگام خرید برلیان به سمت سفید‌ترین نوع آن‌ها می‌روند؛ در این زمان، بهتر است از فروشنده راهنمایی بگیرید تا با تجربه و اطلاعات خود، برای خرید هرچه بهتر به شما کمک کند.

خواص و مزایای استفاده از برلیان

‌۱. استفاده از این نوع سنگ باعث افزایش انرژی‌های درونی انسان می‌شود.

۲. آقایان می‌توانند جهت از بین بردن تردید، دو‌دلی و بی‌ثباتی، از سنگ برلیان استفاده نمایند.

۳. باعث ایجاد نشاط و شادابی و افزایش عزت نفس در افراد می‌شود.

۴. باعث تقویت کارکرد مثانه و کلیه‌ها شده و از بروز بیماری‌هایی مثل سنگ کلیه و مثانه پیشگیری می‌کند.

۵. می‌توان برلیان را بر‌روی مرکز بدن و یا چاکراه‌ها قرار داد؛ در واقع با این کار مشکلات و بیماری‌های ناشی از دستگاه گوارش خود به خود از بین می‌روند.

۶. تقویت کارکرد معده و روده

۷. باعث آسانی و سهولت در وضع حمل زنان نیز می‌شود.

بهترین نمونه‌ حلقه‌ جواهرات در سال ۲۰۲۳

 

نتیجه

با توجه به مطالب گفته شده، وسایل و تجهیزاتی که برای نامزدی باید تهیه کنید بسیار زیاد است و برای خرید آن‌ها باید زمان بسیاری را صرف کنید تا هیچ‌چیز را از قلم نیاندازید.

اما با این حال نباید فراموش کنید که حلقه ازدواج یکی از اصول و تجهیزات اولیه برای مراسم ازدواج و نامزدی است که حتی می‌توان ادعا کرد بعد از انتخاب لباس عروس و داماد، مهم ترین ‌بخش تدارکات مراسم، همین انتخاب حلقه ازدواج است که در ابن مقاله به حلقه زمرد، حلقه برلیان و حلقه یاقوت اشاره شد.

برای این که بهترین انتخاب را داشته باشید، در ابتدا باید بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید و سپس با کمک نکات ذکر شده در این مطلب، بهترین انتخاب را انجام دهید.

درست است که حلقه بخش مهمی از مراسم ازدواج شماست، اما فراموش نکنید که همه‌ آن نیست؛ پس در این زمینه سخت‌گیری افراطی نکنید و آن چیزی را انتخاب کنید که هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ ظاهر، نزدیک به معیار و هدف شما باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *