دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اصلی ترین عوامل نابودی زنان در زندگی زناشویی

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

برای داشتن یک زندگی مشترک آرام و پایدار نیاز است که از قواعد زندگی مشترک آگاهی بیشتری داشت. در این مطلب به عوامل نابودی زنان در زندگی مشترک می پردازیم.

برخی مردان به دلیل نداشتن آگاهی لازم از زندگی مشترک، با رفتار و اعمال خود ممکن است سبب تخریب زن و ایجاد کینه و نفرت در قلب همسر خود شوند. این مطلب عوامل نابودی زنان در زندگی مشترک را بر می شمرد.

عوامل نابودی زنان در زندگی مشترک

بهره مندی از یک زندگی زناشویی آرام و پایدار همراه با روابط عاشقانه در کنار همسری عاشق، نیازمند آگاهی از قواعد زندگی مشترک می باشد. چه دل هایی عاشقی که به دلیل عدم آگاهی و رعایت نکردن قواعدی ساده پر از کینه و نفرت شده اند. و چه زنانی که به سمت نابودی کشیده شدند. در ادامه به عوامل نابودی زنان در زندگی مشترک توسط همسر اشاره می شود.

۱. مقایسه شدن

لازم به ذکر است هیچ گاه توانایی همسر خود را با سایرین مقایسه نکنید زیرا ناخودآگاه تخم کینه و نفرت را در قلب همسر خود می کارید. به طور مثال هیچ موقع دست پخت همسرتان را با دست پخت خواهر، مادر و … مقایسه نکنید زیرا به تدریج موجب می شود که همسر شما حس و حال بدی پیدا کرده و از این افراد نیز دوری کند.

۲. خیانت

یکی از آسیب های بزرگی که در ابعاد گوناگون فردی و جمعی به زندگی مشترک وارد می شود، خیانت می باشد. خیانت مرد به راحتی نقطه امن یک خانواده را به ورطه نابودی و نیستی می کشاند.

۳. عدم وقت گذرانی با خانواده

باید اشاره کرد مردی که هرگز حضور کافی در خانه ندارد و زمانی را به وقت گذرانی با خانواده و همسر خود اختصاص نمی دهد، کم کم سبب دلسردی زن از زندگی مشترک می شود. بسیاری از خانم ها از استراحت زیاد همسر خود هنگامی که در منزل حضور دارد، یا این که بیش از حد به کار بیرون می پردازد، یا دیروقت به منزل می آید و …. شکایت دارند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

به نظر می رسد بسیاری از مردها اکثر انرژی و وقت خود را صرف امرار معاش و موفقیت شغلی شان نموده و وقت کافی برای بودن با خانواده را ندارند. از این رو از زن و فرزندان خود دورتر می شوند.

۴. عدم صحبت کردن برای رفع مشکل

مردی که از صحبت کردن و تلاش برای رفع مشکل گریزان است، زمینه را برای تخریب و نابودی همسر خود فراهم می کند. هنگامی که اختلافی بین زوجین روی می دهد برخی مردها برای بازگشت آرامش دوباره و پایان یافتن تنش ها، سریع تصمیم به خاتمه دعوا داشته و ترجیح می دهند هر چه زودتر بحث را تمام کنند و منزل را ترک می کنند. یا تایمی را به صورت قهر و در سکوت سپری می کنند.

همچنین برخی مردها با فریادهای گوش خراش سعی در ساکت کردن فرد مقابل خود دارند. تمام این موارد سبب سرپوش نهادن بر مشکل شده و موجب می شود مشکل ایجاد شده روز دیگر با شکل دیگری بروز کند.

۵. عدم توجه به همسر

هر زنی از لحاظ عاطفی و روانی به توجه مرد نیاز دارد و اگر مورد بی مهری و بی توجهی قرار گیرد زمینه برای دوری و ایجاد کینه فراهم می شود. هنگامی که زند توجه کافی را از سوی همسر خود دریافت نمی کند، مرتبا خود را مورد بررسی قرار می دهد. ممکن است تصور کند که زیبا یا دوست داشتنی نیست. از این رو در صورت ادامه دار شدن این موضوع، کم کم به سوی نابودی و تخریب پیش می روند.

۶. بدگویی مرد از خانواده همسر

مردی که مرتبا از خانواده همسرش بدگویی می کند، سبب تخریب و نابودی زن می گردد. البته در نگاه اول ممکن است این طور به نظر برسد که این موضوع بیشتر از سوی خانم ها مشاهده می شود. اما با دقیق شدن در روابط زن و شوهری دیده شده برخی مردها هم نسبت به خانواده همسر خود حساسیت زیادی داشته و کوچکترین موضوعاتی را به یک چالش بزرگ تبدیل می کنند.

۷. سرزنش همسر

نباید مرتبا همسر خود را مورد سرزنش قرار دهید. با این کار طوفانی پر از کینه و نفرت در قلب همسر ایجاد می کنید.

در این مطلب با عوامل تخریب و نابودی زنان از سوی همسر در زندگی مشترک آشنا شدید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت علاقمندی برای آشنایی با اقدامات ساده برای شیرین شدن زندگی و پیامدهای منفی عیب جویی از همسر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *