دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی و پرآوازه استقلال

  • محدثه خاکشور
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قصد داریم شما علاقمندان را با بیوگرافی ریکاردو ساپنیتو بازیکن موفق و مطرح سابق و سرمربی کنونی پرتغالی آشنا می کنیم که سرمربیگری استقلال را بر عهده گرفته است.

ریکاردو ساپینتو با نام کامل ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو در یکم اکتبر ماه سال ۱۹۷۲ مصادف با هجدهم مهرماه ۱۳۵۱ در پرتغال متولد شد, او در حال حاضر پس از کلی درخشش و موفقیت در دنیای فوتبال به عنوان بازیکن؛ حالا کسوت سرمربیگری را تجربه می کند. او که مهاجم فوتبالی بازنشسته و سرمربی پرتغالی می باشد هم اکنون سرمربی تیم استقلال تهران در لیگ برتر خلیج فارس است. در این مطلب شما را با بیوگرافی ریکاردو ساپینتو بیشتر آشنا خواهیم کرد.

زندگینامه ریکاردو ساپینتو و تجربه بازی های خارجی و در نهایت سرمربی گری در ایران

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

ریکاردو ساپینتو از ابتدای بازی برای روحیه ی مقاوم و جنگجویی که داشت، مورد توجه قرار گرفته بود، به طوری که موقع بازی در اسپورتینگ طرفداران تیم او را به ریکاردو شیردل ملقب کرده بودند. او در زمان بازی خود به دلیل مصدوم و محرومیت های متوالی نتوانست زیاد به درازا بکشد, ۲۳۰ بار برای لیگ برتر پرتغال به زمین رفت و موفق شد ۵۱ گل به دروازه حریف بنشاند. وی برای ۲ سال در تیم رئال سوسیداد اسپانیا بازی نمود. آقای ساپینتو دارای ۱۷۸ سانتی متر قد بوده و ازدواج کرده است.

ریکاردو ساپینتو با تیم ملی پرتغال در ۲ دوره جام ملت های اروپا حضور یافت و رتبه سومی را در یورو ۲۰۰۰ کسب نمود. مربیگری خویش را نیز در ۲۰۱۲ با اسپورتینگ شروع و بعد از آن در ۸ کشور خارجی بازی نمود.

زندگینامه ریکاردو ساپینتو بازیکن تواننمنند سابق و سرمربی مطرح

زندگینامه جذاب و خواندنی ریکاردو ساپینتو

زندگینامه ریکاردو ساپینتو و زندگی شخصی و حرفه ای او

خانواده و شروع فوتبال

در بیوگرافی ریکاردو ساپینتو می خوانید که او در یک خانواده متوسط تولد یافت و وقتی تنها ده سال داشت, با ملحق شدن به آکادمی پورتو پرتغال فعالیت فوتبالی خود را شروع نمود و تا ۱۹۸۷ در رده های پایه ۶ آن بازی می نمود. تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی مدیریت و بازاریابی ورزشی به پایان رساند. وی در سال های پایانی بازی فوتبال خویش برای ۱ فصل در کنار کریستین رونالدو اسطوره محبوب و بینظیر پرتغالی بازی نمود.

پس از آن در سال ۱۹۸۷ یعنی وقتی پانزده ساله بود موفق به جلب توجه استعدادیابان باشگاه سالگیروس واقع شود و به آکادمی آن ملحق شود. ۴ سال بعد در سال ۱۹۹۱ به تیم اصلی راه پیدا کرد و تا ۱۹۹۴ در این باشگاه بازی نمود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در بیست و دو سالگی (۱۹۹۴) به تیم فوتبالی اسپورتینگ سی پی پیوست و تا سال ۱۹۹۷ در طول سه سال بازی در این تیم، یک قهرمانی جام حذفی پرتغال به دست آورد.

در بیست و پنج سالگی(۱۹۹۷) وارد تیم رئال سوسیداد اسپانیا گردید و به مدت ۳ سال در این تیم بازی کرد. در سن ۲۸ سالگی (۲۰۰۰) به تیم اسپورتینگ سی پی که پیش از این در آن حضور داشت؛ پیوست و تا ۲۰۰۶ حضور او ادامه داشت. ساپینتو در ۶ سال حضور خود در تیم اسپورتینگ سی پی موفق شد یک قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی، یک قهرمانی سوپرجام پرتغال را از آن خود کرد.

 زندگینامه ریکاردو ساپینتو سرمربی خارجی تیم استقلال

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو سرمربی مطرح در تیم آبی پوش ایرانی

وداع با زمین فوتبال

در سال ۲۰۰۶ وقتی تنها ۳۴ سال داشت به تیم باشگاهی استاندارد لیژ بلژیک انتقال یافت و در سال ۲۰۰۷ بعد از پایان یافتن قراردادش برای همیشه با دنیای فوتبال به عنوان بازیکن وداع گفت.

زندگینامه ریکاردو ساپینتو و تجربه بازی های خارجی و در نهایت سرمربی گری در ایران

بازی های ملی

نخستین دفعه در سال ۱۹۹۲ از سوی تیم ملی زیر ۲۱ سال پرتغال ریکاردو ساپینتو برای بازی دعوت گردید و در سال ۱۹۹۴ نیز به تیم بزرگسالان ملحق شد. ,وی تا ۲۰۰۱ پیراهن تیم ملی پرتغال را می پوشید و برای این تیم ۴۵ بار به زمین رفت. در طی این بازی ها او موفق شد ده گل به نفع تیم ملی پرتغال به دروازه ی حریف بنشاند.

ریکاردو ساپینتو با تیم ملی پرتغال موفق شد تا یک بار نفر دوم زیر ۲۱ ساله های اروپایی و یک بار نفر سوم قهرمانی اروپا گردد.

زندگینامه ریکاردو ساپینتو و زندگی شخصی و حرفه ای او

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو و زندگی شخصی و حرفه ای او

زندگینامه ریکاردو ساپینتو بازیکن سابق و سرمربی کنونی پرتغال

زندگینامه ریکاردو ساپینتو بازیکن سابق و سرمربی کنونی پرتغال

شروع مربیگری

ابتدای ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ فعالیت خویش را با تیم اسپورتینگ سی پی به عنوان مدیر ورزشی شروع نمود، اما در بیست و یکم ژانویه سال ۲۰۱۰ به خاطر اختلاف با یکی از فوتبالیست های تیم سریعا از مدیر ورزشی بودن کنار کشید.

زندگینامه ریکاردو ساپینتو و تجربه بازی های خارجی و در نهایت سرمربی گری در ایران

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو بازیکن سابق پرتغالی و مربی و سرمربی کنونی

زندگینامه جذاب و جالب ریکاردو ساپینتو

دستیاری

در سال ۲۰۱۰ دستیار پدرو کاشینیا در تیم «لیریا» گردید و تا ۲۰۱۱ هم دستیار او بود تا در نهایت سرمربی تیم زیر ۲۱ سال اسپورتینگ سی پی شد. بعد از مربیگری موفق در رده های پایه تیم لیریا، در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ سرمربی تیم بزرگسالان آن منتخب و تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به فعالیت خود در این تیم به عنوان سرمربی ادامه داد.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو بازیکن موفق و سرمربی مطرح

سرمربی در تیم های مختلف

در ماه مارس ۲۰۱۳ وقتی ۴۱ سال سن داشت, سرمربی تیم باشگاهی ستاره سرخ صربستان انتخاب گردید، اما بعد از کمی به دلیل وجود اختلافاتی با مدیرهای تیم، این تیم را ترک کرد و به فعالیت خود در تیم های آترومیتوس و او.اف آی کرته یونان ادامه داد.

۲ سال بعد در سال ۲۰۱۵ با بستن یک قرارداد دو ساله سرمربی تیم پرتغالی بلننسس شد ولی کمی بعد از کارکرد ضعیف خود, این تیم را ترک کرد.

وی در ماه می سال ۲۰۱۶ به تیم الفتح عربستان ملحق شد و تا انتهای لیگ نیز سرمربی آن بود.

در ماه زوئن سال ۲۰۱۷ دوباره سرمربی تیم آترومیتوس یونان گردید و بعد از به دست آوردن رتبه ۸ این تیم یونانی را نیز ترک کرد و به تیم استاندارد بلژیکی «لیژ» پیوست. در طول ۱ سال مربیگری تیم لیژ موفق شد تا یک قهرمانی جام حذفی را به خودشان اختصاص دهد.

 بیوگرافی ریکاردو ساپینتو و گذری بر بازی و مربیگری و سرمربیگری

از لهستان تا پرتغال

در سن ۴۶ سالگی (۲۰۱۸) با عقد یک قرارداد سه ساله سرمربی تیم لگیا لهستان گردید؛ ولی در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ به دلیل دستآوردهای ضعیف اخراج گردیده و برای سرمربی گری تیم بارگا پرتغال به پرتغال برگشت.

ولی با اینکه کارکرد خوبی در این تیم پرتغالی داشت، در ۲۰۲۰ دعوت واسکو دوگاما را قبول کرد و سرمربی این تیم گردید. ولی در این تیم نیز خیلی ماندگار نشد و بسیار سریع از آن جدا گردید.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو بازیکن سابق پرتغالی و سرمربی کنونی

در ترکیه

در سن ۴۹ سالگی (۲۰۲۱) سرمربی تیم غازی عینتاب ترکیه ای شد ولی با نزول این تیم به یک دسته ی پایین، در نتیجه از آن نیز جدا گردید. پس از آن در نیمه های فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ سرمربی تیم باشگاهی «موریونز پرتغالی گردیده و تا انتهای سال در آن باقی ماند و فعالیت کرد.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو توانمند و پرتلاش

در استقلال تهران

در سن ۵۰ سالگی (۲۰۲۲) ریکاردو ساپینتو با عقد یک قرارداد ۲ ساله ای با قیمت ۴۵۰ هزار یورویی به ازای یک سال سرمربی تیم استقلال تهران گردید.

 زندگینامه ریکاردو ساپینتو سرمربی خارجی تیم استقلال

زندگی شخصی

ریکاردو ساپینتو خیلی وقت پیش با خانم فردیکا ازدواج نمود و الان متاهل می باشد. این زوج صاحب ۲ دختر هستند.

زندگینامه ریکاردو ساپینتو سرمربی مطرح در تیم آبی پوش ایرانی

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو بازیکن سابق پرتغالی و سرمربی حال حاضر

 بیوگرافی ریکاردو ساپینتو و گذری بر فعالیت های فوتبالی او

زندگینامه ریکاردو ساپینتو بازیکن سابق مطرح و سرمربی پرتلاش پرتغالی

زندگینامه ریکاردو ساپینتو بازیکن سابق و سرمربی کنونی پرتغال

در این مطلب شما عزیزان را با بیوگرافی ریکاردو ساپینتو بازیکن سابق پرتغالی و مربی و سرمربی فعلی استقلال آشنا کردیم که سابقه فعالیت در تیم های بسیاری را داشته است. تیم استقلال با ورود این مربی، بازیکنانی همچون مهدی قایدی و سجاد شهباززاده را نیز در نقل و انتقالات خود به خدمت گرفته است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *