دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین رفتار با همکار مشکل ساز چیست؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

بلد بودن رفتار با همکار مشکل ساز به شما کمک می کند که نزد رئیس خود فهمیده تر به نظر برسید از این رو به شما توصیه می کنیم اگر همکاران مشکل ساز دارید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

یکی از کارهایی که باید هر فردی بلد باشد رفتار اجتماعی درت می باشد ولی بسیاری از افراد هستند که هیچ کدام از این موارد را یاد ندارند و نمی دانند که چگونه باید رفتار کند از این رو برای دیگران دردسرها و مشکلاتی را ایجاد می کنند. در ادامه قصد داریم به شما نحوه درست رفتار با همکار مشکل ساز را آموزش بدهیم تا بتوانید با آن ها بهتر رفتار رفتار کرده و یک سری از کار های آن ها را که منجر به بد نام شدن شما می شود را کنترل نمایید.

رفتار با همکار آزار گر

نحوه درست رفتار با همکار مشکل ساز

مشکل ساز بودن دیگران می تواند به روش های متفاوتی باشد از این رو یک سری از افراد دارای شخصیت هایی می باشند که باید بلد باشید چگونه با آن ها رفتار کنید تا این مشکلات را به حداقل برسانید در غیر این صورت روزانه باید با این افراد و کارهایی که انجام می دهند سر و کله بزنید و انرژی بسیاری برای آن ها به خرج دهید در صورتی که اگر بتوانید آن ها را کنترل کرده و رفتار  درست در برابر کار های آن ها انجام دهید می توانید از آسیب هایی که به شما می رسانند و انرژی که از شما می گیرند کم کرده و زندگی بهتری داشته باشید.

برخورد با شخصیت مغرور

افرادی که مغرور هستند می توانند مشکلاتی را برای شما و دیگران ایجاد کنند از این رو بهتر است نحوه برخورد با آن ها را بلد باشید تا بتوانید از مشکلاتی که ایجاد می کنند تا حدودی پیشگیری نمایید. غرور زیاد یکی از رفتار های ناسالم در فرد می باشد از این رو اگر بتوانید تا حدودی آن را کنترل کنید می توانید زندگی بهتری برای خود و دیگران بسازید در غیر این صورت دردسر ساز خواهید شد. افرادی که غرور دارند یک سری نشانه هایی را تجربه می کنند که اگر بتوانید آن ها را بشناسید می توانید آن ها را سریع تر شناسایی نموده و زندگی بهتری داشته باشید. این نشانه ها عبارتند از :

  • تمایل به تلف کردن وقت کاری دیگران
  • انجام کارهایی برای افزایش درجه خود
  • عادت به تخریب دیگران
  • کلا نا مناسب و سرد
  • خشونت
  • رفتارهای غیر بالغانه

برخورد با این شخصیت:

در نظر داشته باشید که این افراد نمی توانند چیز های جدیدی یاد بگیرند از این رو اگر همکاران او اذیت می شوند و مدام باید چیز های جدید را به او یاد بدهند. رفتار این افراد بسیار بد می باشد از این رو شما باید خودتان را کنترل کرده و با نشانه های گفته شده آن ها را شناخته و تا جایی که می شود از آن ها دوری کنید زیرا نمی توانید رفتار آن ها را تغییر دهید و همین که از آن ها دور بمانید می توانید اوقات بهتری را در محل کار خود سپری نمایید.

برخورد با همکار دردسر ساز

  •  آرون گروپس

فخر فروش بودن همکار

یکی دیگر از افرادی که مشکل ساز می شوند شخصیتی فخر فروش دارند و دائما در مورد چیزهایی که به دست آورده اند به شما فخر می فروشند. تحمل کردن افرادی که پوز کار های خود را می دهند اصلا آسان نمی باشد ولی شما به عنوان فردی که از سلامت روحی برخوردار می باشد باید سعی کنید خود را کنترل کرده و لبخند بزنید و سعی کنید با آن ها زیاد صمیمی نشوید زیرا این  افراد می توانند مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد نمایند. بهتر است سعی کنید گول حرف های این افراد را نخورده و روی کار های خود تمرکز کرده و سعی کنید توانایی های خود را بالا ببرید زیرا افسوس خوردن نسبت به آن ها نمی تواند منجر به ایجاد موفقیت در زندگی شما شود.

همکار غرغرو

برخی از افراد هستند که مدام از همه چیز ایراد می گیرند و دوست ندارند کاری را انجام دهند و همیشه پشت دیگران بد می گویند. اگر شما نیز از این افراد در کنارتان دارید این افراد با شما در یک مجموعه کار می کنند باید بدانید که این افراد ممکن است در آینده برای شما دردسر ساز شوند.

برخورد با این شخصیت ها:

برای این که به توانید بهترین رفتار با همکار مشکل ساز را داشته باشید نیاز است تا از او دوری کرده و سعی کنید اطلاعات خود را در اختیارشان قرار ندهید و اطلاعاتی از او نگیرید. این افراد دچار سوء تفاهم های شخصیتی و شخصی با دیگران می شوند و ممکن است این مشکل را در شما نیز ایجاد کرده و برایتان دردسر ساز شوند. این افراد پریشانی افکار دارند از این رو ممکن است به شما نیز برچسب های زیادی بزنند.

همکار مشکل ساز و درست ترین رفتار با او

شخصیت پر ادعا

ادعای زیاد داشتن در صورتی خوب است که شما بتوانید پشت ادعا های خود همه چیز داشته باشید در صورتی که برخی از ادعاها تو خالی می باشد و این افراد نیز به شدت سمی و آسیب زا می باشند. اگر شما همکاری پر مدعا دارید باید بدانید که این افراد می توانند به شما آسیب برسانند از این رو به شما توصیه می کنیم که رفتار درست با همکار دردسر ساز خود را بلد باشید. این افراد سعی دارند دیگران را فریب دهند از این رو حرف هایی که می زنند زیاد راست نمی باشد و بهتر است به آن ها تکیه نکنید. بهتر است سعی کنید با اعتماد به نفس کامل از این افراد فاصله بگیرید در غیر این صورت آسیب های بسیار زیادی از آن ها خواهید دید.

شخصیت بد بین

اگر همکار شما بد بین می باد بهتر است از او دوری کنید در غیر این صورت بد بینی او دامن گیر شما خواهد شد و مشکلاتی را برایتان ایجاد خواهد کرد. این افراد می توانند حال شما را نیز خراب نمایند از این رو نیاز است تا سعی کنید از این افراد و انرژی منفی که به شما می دهند دوری نمایید. این افراد می توانند سطح بد بینی را در محیط کاری بیش تر کنند و از این رو جو بدی برای شما خواهند ساخت. دوری کردن از این افراد و صمیمی نشدن با آن ها به شما کمک می کند تا بتوانید اوقات بهتری را در سر کار خود داشته باشید.

رفتار با همکار مشکل ساز

کار شکنان

یک سری از همکاران دردسر ساز هستند که کار شکنی می کنند از این رو نیاز است تا برخورد با اینی افراد را بدانید. این افراد نیز می توانند دو برابر سایر شخصیت های گفته شده دردسر ساز بوده و شما را نیز درگیر کار های خود نمایند. این افراد سعی می کنند با خراب کردن دیگران جایگاه خود را در میان دیگران تغییر دهند از این رو بهتر است به دیگران کار نداشته باشید و سعی کنید کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا مشکلی برای شما ایجاد نگردد و نتوانند علیه شما مدرکی جمع کرده و شما را در برابر رئیستان خراب کنند. افرادی که کار شکنی می کنند معمولا خودخواه می باشند و دوست دارند که دیگران به جایگاهی که آن ها می خواهند دست پیدا نکنند. نحوه درست رفتار با همکار مشکل ساز کارشکن بدین صورت می باشد که سعی کنید صمیمی نشده و حرف دل خود را به آن ها نگفته و در نهایت سعی کنید تمرکز اصلی خود را بر روی کارهایتان بگذارید.

همکار وسواس

افرادی که وسواس دارند معمولا بر روی جزئیات توجه بسیار زیادی دارند از این رو اگر با آن ها نزدیک شده و صمیمی شوید ممکن است مشکلات بی شماری را برایتان ایجاد نمایند و وقت و انرژی شما صرف جزئیات بی ارزش خواهد شد. سعی کنید درگیر این افراد نشده و با آن ها صمیمی نشوید زیرا این بیماری ممکن است به شما نیز سرایت کرده و در نهایت شما نیز دچار این اخلاقیات شده و تمرکز شما از روی کار اصلی منحرف خواهد شد. برای برخورد و رفتار با همکار مشکل ساز وسواسی نیاز است تا کمی از آن ها فاصله گرفته و زیاد با آن ها صمیمی نشوید و این رفتار جزء درست ترین رفتار با همکار مشکل ساز می باشد.

برخورد حرفه ای با همکاران

همکار حسود دردسر ساز

افراد حسود سعی می کنند با کار شکنی کردن علیه شما خود را بهتر جلوه داده و ارتقاء شغلی پیدا کنند. این افراد اصلا چشم دیدن شما را ندارند و دوست ندارند که فردی از آن ها جلو بزند و همیشه چیز های خوب را برای خود می خواهند. این افراد همیشه سعی دارند این احساس را پنهان نمایند ولی متاسفانه شما به راحتی می توانید این افراد را از نحوه حرف زدن و حالت های بدنی شان تشخیص دهید. در واقع اگر چنین همکارهایی داشته باشید هر چقدر که شما به موفقیت نزدیک شوید این افراد حسرت بیش تری دارند و این حسادت آن ها را آزار می دهد مگر این که بتوانند از شما جلو بزنند و مقام اول را کسب کنند.

برخورد با همکار حسود دردسر ساز

برای این که بتوانید بهترین رفتار با همکار مشکل ساز را داشته باشید باید آن ها را همیشه تشویق نمایید از این رو آن ها سعی می کنند که کم تر به شما حسادت کنند و این را متوجه می شوند که برای شما ارزش قائل دارند از این رو فضای استرس را کنترل می کنند.

رفتار با همکار مشکل ساز

شخصیت منفی

این افراد نیز می توانند دردسر های بسیاری را برای شما ایجاد کنند از این رو بهتر است حواستان به این نوع همکار ها نیز باشد. این افراد هرگز نمی توانند مثبت فکر کنند و کار های منفی را بیش تر دوست دارند. این افراد بعد از مدتی تمامی تعهداتی که دارند را زیر پا می گذارند و در طولانی مدت می توانند بر روی سبک زندگی شما تاثیر گذاشته و شما را نیز منفی نگر خواهند کرد. در واقع برای این که بتوانید از این افراد تاثیر نگیرید بهتر است دوری را انتخاب نمایید و سعی کنید عادت های سالم خود را ادامه دهید تا بتوانید انرژی منفی آن ها را از خود دور نمایید.

افراد دارای تاخیر

یک سری از افراد هستند که می توانند در محل کار برای شما مشکلاتی را ایجاد نمایند و این افراد در کار های خود تاخیر ایجاد می کنند. تاخیر این افراد معمولا از اعتماد به نفس کاذب آن ها می آید و این افراد در کار های خود تمرکزی ندارند و می توانند عملکرد کل گروه را کاهش دهند. سعی کنید با رفتار های درست و منطقی تمامی آن چه که باید بداند را برایش بررسی نموده و مشکلاتش را به او متذکر شوید. اگر احساس می کنید که این فرد می تواند بر روی کیفیت کار شما تاثیرات منفی بگذارد بهتر است این مورد را به رئیس خود انتقال دهید و این مورد درست ترین رفتار با همکار مشکل ساز می باشد.

انواع همکار های دردسر ساز در محیط کار

نکات رفتار با همکار مشکل ساز

  • برای این که همکار شما رفتاری متفاوت دارد بهتر است خودتان را آزار ندهید و ابتدا به جای این که از او دوری کنید سعی کنید او را بشناسید. این شناخت ها بسیار مفید می باشد و به شما کمک می کند تا بتوانید با خلقیات او آنا شده و رفتاری درست تر در پیش بگیرید.
  • از تمامی رفتار همکار های خود چیزهای بدی را برداشت نکنید و سعی نکنید تمامی رفتار های او را به خود بگیرید زیرا هر فردی در زندگی خود یک سری مشکلاتی دارد و خواه یا ناخواه این مشکلات می تواند روی رفتار فرد تاثیراتی داشته باشد.
  • تغییر دادن ذهنیت یکی دیگر از رفتار های درست با همکار دردسر ساز می باشد و سعی کنید دیگران را درک کنید زیرا امروزه هر فردی در زندگی خود مشکلات بسیار زیادی دارد.
  • سعی کنید همیشه خوش رو و خوش برخورد باشید تا بتوانید ارتباط درستی با محیط بگیرید.

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعات دیگری در مورد برخورد صحیح با ارباب رجوع و رفتار در محیط کار بدست آورده و آگاهی های خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *