دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تقویت هوش جنین با تغذیه سالم و چند روش مفید دیگر

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با تقویت هوش جنین و تکنیک های موثر بر آن آشنا کنیم بهتر است برای این که اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب بدست آورید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

برای تقویت هوش جنین باید در دوران بارداری یک سری کارها را انجام داده و یک سری از غذاها را بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به شما این راهکارها را خواهیم گفت تا بتوانید نوزاد و در آینده فرزندی با هوش بالا داشته باشید.

 تقویت هوش جنین

تقویت هوش جنین با تکنیک های ساده

بسیاری از افراد دنبال این هستند که جنین شان را تقویت کنند تا در آینده دارای هوش بالایی شوند. این کار به سادگی امکان پذیر می باشد و اگر مادران در دوران بارداری یک سری کارها را انجام دهند می توانند به این هدف خود دست یابند.

استفاده از یک تغذیه سالم

برای این که کودک شما دچار هوش بالایی باشد نیاز است تا در دوران بارداری از یک تغذیه سالم پیروی کنید و این تغذیه سالم دارای یک سری نکاتی می باشد که در ادامه آن ها را برای شما بررسی می کنیم تا بتوانید این دوران را به خوبی سپری نمایید.

استفاده از ماهی ها

یادتان باشد که اسید های چرب غیر اشباع مانند امگا سه می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر روی جنین داشته باشد از این جهت نیاز است تا مادران باردار روزانه از این مواد در غذا های خود استفاده کنند و بهترین منبع برای این اسید های چرب غیر اشباع ماهی ها می باشند. استفاده از ماهی در دوران بارداری از حساسیت هایی برخوردار می باشد و شما باید بتوانید این حساسیت ها را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است مشکلات دیگری برای جنین شما ایجاد شود.

در واقع همانطور که گفته شد استفاده از ماهی های کوچک مانند قزل آلا و سالمون در این زمینه مفید می باشند و مادران باردار بهتر است از ماهی هایی که دارای مقادیر بسیار زیادی جیوه می باشد استفاده نکنند زیرا این ماده به شدت سمی بوده و می تواند بر روی سلامت جنین تاثیرات منفی داشته باشد. مادران باردار برای تقویت هوش جنین خود باید هفته ای دو الی سه بار از ماهی  استفاده کنند.

  •  آرون گروپس

بادام

از دیگر موادی که می تواند بر روی هوش جنین تاثیر گذار باشد می توان به بادام اشاره کرد. این دانه روغنی برای تقویت جنین و هوش او بسیار موثر می باشد و حاوی مقادیر بالایی از امگا ۳ و امگا ۶ می باشد و همچنین یک سری عناصر دیگری مانند منیزیم، ویتامین E و پروتئین نیز در این دانه وجود دارد که می تواند باعث سلامت بیشتر کودک شما شود. به مادران باردار توصیه می شود روزانه ۱۰ عدد بادام بخورند و بهتر است بادام های تازه مصرف کنید و سعی کنید از مصرف بادام های شور و یا مزه دار خودداری نمایید.

بالا بردن هوش جنین با تکنیک های ساده

تخم مرغ

تخم مرغ یکی دیگر از موادی می باشد که کمک می کند تا جنین شما با هوش تر باشد از این جهت به مادران باردار توصیه می شود در رژیم غذایی خود از تخم مرغ غافل نشوند زیرا این ماده دارای مقادیر بسیار زیادی از امگا ۳ و امگا ۶ می باشد و همچنین پروتئین بالای این ماده برای جنین بسیار مفید می باشد. استفاده دو الی سه بار در هفته از تخم مرغ برای مادران باردار مفید می باشد و یادتان باشد که تحت هیچ شرایطی تخم مرغ را به صورت خام مورد استفاده قرار ندهید و حتما قبل از خوردن آن را خوب بپزید.

استفاده از غذاهای آهن دار

آهن یکی از مهم ترین عناصر مورد نیاز برای بدن می باشد و در گوشت و گیاهان به وفور یافت می شود. اگر مادران باردار بتوانند تغذیه ای درست داشته باشند می توانند جنین خود را از نظر هوشی تقویت کرده و در آینده کودکی باهوش داشته باشند. برای این کار و رساندن آهن مورد نیاز به بدن بدون استفاده از داروها و مواد شیمیایی می توانید از گوشت، اسفناج، انجیر، کشمش و خرما استفاده کنید.

عنصر روی برای بهبود هوش جنین

برای این که بتوانید هوش جنین خود را بالا ببرید بهتر است در دوران بارداری از غذا های حاوی روی استفاده کنید. تخم کدو یکی از بهترین سرگرمی ها برای این دوران می باشد و بهتر است از این ماده غذایی که منجر به رشد بهتر مغز جنین می شود غافل نباشید و روزانه و یا هفتگی از آن استفاده کنید.

بالا بردن هوش جنین

گردو

از دیگر موادی که به بالا رفتن هوش در جنین کمک می کند می توان به گردو اشاره کرد. به مادران باردار توصیه می شود روزانه دو الی سه عدد گردو را بخورند. گردو سرشار از فسفر می باشد و به مغز جنین در جهت رشد بهتر کمک می کند و می تواند منجر به این گردد که در آینده فرزند شما دارای هوش بالایی باشد.  علاوه بر گردو یک سری از خشکبارها نیز هستند که برای این کار بسیار مفید می باشند و به شما کمک می کنند تا بتوانید به بهبود هوش کودک خود کمک نمایید.

استفاده از میوه ها

یک سری از میوه ها هستند که می توانند به تقویت هوش در جنین کمک نمایند. این میوه ها عبارتند از :

  • انجیر
  • انار
  • پرتقال
  • گیلاس
  • آلبالو
  • توت فرنگی
  • تمشک

برقراری ارتباط با جنین

برای این که بتوانید با جنین خود ارتباط برقرار نمایید بهتر است با او شروع به حرف زدن کنید. در واقع این کار باعث می شود که مغز جنین از همان دوران بهبود پیدا نماید و بیشتر رشد کند. بهتر است این مورد را از یاد نبرید تا بتوانید نوزادی با هوش تر از سایرین داشته باشید. البته به جای حرف زدن با جنین می توانید از موسیقی هم استفاده کنید.

تقویت هوش جنین

استشمام بوها

جالب است بدانید که جنین نیز می تواند بوها را استشمام نماید از این رو بهتر است در دوران بارداری رایحه های خوب را استشمام کنید. این کار به بهبود رشد مغز در جنین کمک می کند و می تواند مشکلاتی که ممکن است در این زمینه ایجاد شود را از بین ببرد.

ثابت نگه داشتن فعالیت غدد

غده تیروئید یکی از مهم ترین غدد در بدن می باشد و این غده درون ریز می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی جنین و رشد مغزی او داشته باشد از این جهت به شما توصیه می شود تا فعالیت این غده را در دوران بارداری ثابت نگه دارید در غیر این صورت نوزاد شما کند ذهن خواهد شد. اگر در فعالیت های این غده اختلال هایی ایجاد گردد ممکن است ضریب هوشی نوزاد شما به شدت کاهش یابد و دچار بیماری های ذهنی شود.برای این کار نیاز است تا با یک پزشک مشورت کرده و از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید تا چنین مشکلی برای شما و جنین تان ایجاد نشود.

پرهیز از دخانیات و الکل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از دخانیات و الکل برای جنین بسیار مضر بوده و می تواند منجر به کاهش رشد ذهنی او گردد. اگر مادرانم در دوران بارداری سیگار بکشید بخش هایی از مغز جنین از بین می رود و همچنین خطر زایمان زودرس ایجاد می شود و جنین می تواند دچار یک سری مشکلات بسیار شدیدی شود. بهتر است در دوران بارداری برای بهبود هوش جنین و پیشگیری از خطرات احتمالی کشیدن سیگار و سایر دخانیات را فراموش کرده و اصلا از الکل استفاده نکنید.

بالا بردن هوش جنین

آفتاب گرفتن در بارداری

یکی از مهم ترین ویتامین هایی که بدن در دوران بارداری بیشتر از همیشه به آن نیاز دارد ویتامین D می باشد. این ویتامین می تواند در رشد جنین تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد بنابراین اگر باردار هستید بهتر است استفاده از آفتاب را فراموش نکنید و در ساعتی از روز مقداری زیر نور آفتاب نشسته و یا راه بروید.

حفظ خون سردی

بهتر است برای کاهش استرس خود سعی کنید در موقعیت های متفاوت آرامش خود را حفظ کنید زیرا عصبانیت و مشکلات دیگری که به همراه آن می آیند می توانند برای رشد جنین مخرب باشند بنابراین بهتر است سعی کنید همیشه خونسرد باشید و خود را برای مشکلات کوچک ناراحت نکنید. استرس برای مادران باردار مانند سم می باشد از این جهت بهتر است سعی کنید آن ها را کنترل کرده و به صورت کلی از زندگی خود حذف نمایید.

تغذیه نوزاد با شیر مادر

باید بدانید که شیر مادر علاوه بر این که برای نوزاد مفید می باشد می توانید به رشد بهتر مغز جنین کمک نماید از این جهت بهتر است تا جایی که می توانید نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنید.

بهبود هوش در جنین با تکنیک های ساده

شما می توانید با استفاده از روش های گفته شده به تقویت هوش جنین در دوران بارداری بپردازید. در ادامه می توانید مطالبی که مشابه با این مطلب نوشته شده اند را مانند غذاهای تقویتی برای وزن گیری جنین و مصرف مکمل بارداری مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *