دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به تبریز سفر کنیم یا اردبیل؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

اگر قصد دارید تا از گرمای هوا فرار کنید و راهی مقصدی خنک و خوش آب و هوا شوید؛ تبریز و اردبیل پیشنهادهای مناسبی برای شما هستند. هر دو شهر در شمال غربی کشور قرار گرفته‌اند، از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده‌اند، تاریخی غنی و جاذبه های گردشگری متعددی دارند. این شهرها از امکانات گردشگری و اقامتی خوبی هم برخوردار هستند. می‌توانید فهرستی از هتل ‌های این دو شهر را از طریق سامانه رزرو هتل فلای تودی، مورد بررسی قرار دهید. اما اگر به دنبال پاسخ به این سوال که به تبریز سفر کنیم یا اردبیل هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

به تبریز سفر کنیم یا اردبیل؟

تبریز پایتخت گردشگری اسلامی

تبریز، سومین شهر بزرگ و مدرن ایران است و جایگاه ویژه‌ای در پیشینه تاریخی و اقتصادی کشورمان دارد. این شهر در دامنه‌های کوه سهند و دشت تبریز قرار گرفته و جغرافیایی کوهستانی دارد. تبریز قطب صنعتی و تجاری ایران محسوب می‌شود و از این رو مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری قرار گرفته است.

وجود بازارهای سنتی مثل بازار بزرگ تبریز، جاذبه ‌های تاریخی همچون مسجد کبود، ارگ علیشاه و موزه آذربایجان، جاذبه ‌های طبیعی مثل روستای کندوان و جنگل‌ های ارسباران و مراکز تفریحی همچون ائل گلی، عینالی، لاله پارک و… این شهر را به یکی از قطب ‌های گردشگری داخلی تبدیل کرده است.

البته جذابیت سفر به تبریز تنها به دیدنی‌هایش خلاصه نمی‌شود! لذت خرید سوغاتی‌های مختلفی مثل گز نوقا، شیرینی قرابیه، شکلات تسبیحی، نان روغنی، حلوا بَزَرَک یا قالی و تابلو فرش، کفش چرم تبریز، نقره‌کاری، وَرَنی بافی و… واقعا دلنشین است. چشیدن طعم غذاهایی مثل کوفته تبریزی، دلمه برگ مو، دلمه کلم، خورش هویج، کوکو لوبیا سبز، قورما شورباسی یا شیر پلو نیز خاطره سفر به تبریز را برایتان ماندگار می‌کنند.

با خرید بلیط هواپیما تهران تبریز درکمتر از سه ساعت به این شهر می‌رسید. همچنین ایرلاین‌های مختلفی به صورت روزانه و از مبدا شهرهای مختلف، به مقصد تبریز پرواز دارند. هتل های تبریز هم رسم میزبانی را به خوبی به جای می‌آوردند. از هتل های پنج ستاره و چهار ستاره گرفته تا هتل بین ‌المللی، هتل آپارتمان و هتل ارزان را در تبریز به راحتی می‌توانید از مرجعی ارزان و کامل همچون فلای تودی رزرو کنید.

اردبیل از مقاصد محبوب سفرهای تابستانی

به دلایل مختلفی سفر به اردبیل همیشه پرطرفدار است. با سفر به اردبیل، لیستی بلند بالا از جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی برای بازدید خواهید داشت! اردبیل را یکی از شهرهای باستانی ایران نیز می‌دانند و از آن همیشه به عنوان مقصدی همه چیز تمام یاد می‌شود. پیش‌تر درباره ویژگی مهم جغرافیایی اردبیل برایتان گفتیم و حالا باید اضافه کنیم که همین طبیعت سرد و کوهستانی، این شهر را به مقصدی عالی و خوش آب و هوا در تابستان تبدیل می‌کند. البته محبوبیت این شهر، مسئله تازه‌ای نیست و از روزگاران قدیم به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، رونق اقتصادی بسیار خوبی داشته است.

می‌دانستید که یکی از دلایل شهرت اردبیل، قالی‌های این شهر هستند؟ یک جفت قالی ایرانی نفیس که هنر دست بافندگان اردبیلی ا‌ست، در فهرست ۵۰ شاهکار هنری برگزیده جهان قرار دارد. یکی از این قالی‌ها در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن و دیگری در موزه هنر لس‌آنجلس است.

یکی از لذت‌های سفر به اردبیل، خوردن غذاهایی مثل آش دوغ، یرآلما کبابی، شیشلیک، کاسه کباب، دیزی و بزباش یا حلوای سیاه، سرشیر و کره، فطیر یا شیرینی هایی مثل باقلوا، حلوای سفید، نان برنجی خلخال و … است. فرصت چشیدن این طعم‌ها را در سفر به شهر اردبیل از دست ندهید.

ضمن این که شرکت در مراسم‌هایی مثل تکم گردانی، طشت گذاری و شمع گذارى، خاطره بی‌نظیری از سفر به این شهر را در ذهن‌تان به جای خواهد گذاشت. البته فرصت بازدید از جاهای دیدنی اردبیل مانند دریاچه شورابیل، سوها، نئور، جنگل فندقلو، آرامگاه شاه اسماعیل، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، خانه مناف زاده، خانه تاریخی صادقی، بازار قدیمی اردبیل، شهر سرعین، برج شاطر یا مجموعه تفریحی شورابیل را از دست ندهید.

به تبریز سفر کنیم یا اردبیل؟

سفر به این شهر را می‌توانید هم زمینی و هم با خرید یک بلیط هواپیما اردبیل تجربه کنید. با این حال هر کدام از راه‌ها را برای سفر به اردبیل انتخاب کنید، امکان اقامت و رزرو بهترین هتل های اردبیل برایتان میسر است.

برای رزرو هتل های اردبیل در سایت فلای تودی، قیمت هتل‌ها را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید، نظرات و تجربه مسافرانی که در آنها اقامت داشته‌اند را بخوانید، درباره خدمات و امکاناتشان اطلاعات کسب کنید و در آخر با خیال راحت رزرو خود را انجام دهید.

تبریز را برای سفر انتخاب کنیم یا اردبیل؟

مختصری درباره تبریز و اردبیل برایتان گفتیم. همانطور که مطالعه کردید، هر دو شهر دیدنی‌های بسیاری دارند و مقصدی خنک در فصل تابستان محسوب می‌شوند. هر دو مردمی مهمان‌نواز دارند و گشت و گذار در آنها، خاطره یک سفر شیرین تابستانی را برایتان می‌سازد. همانطور که گفتیم؛ سفر به این دو شهر آسان است و مجمموعه‌های اقامتی بسیاری را می توان با استفاده از سامانه‌ای جامع همچون فلای تودی در آنها رزرو کرد.

 با این حال اگر به دنبال تفریحات مدرن هستید به تبریز بروید اما اگر دلتان یک ماجراجویی در دل طبیعت می‌خواهد، اردبیل را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در نهایت باز هم پیشنهاد می‌کنیم تا به هر دو شهر سفر کنید و فرصت بازدید هیچ کدام را از دست ندهید.

برای سفر به هر کدام از این شهرها می‌توانید خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را با بهترین قیمت در سایت فلای تودی انجام دهید. فلای تودی مرجع ارزان و آنلاینی است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته، حتی در روزهای تعطیل نیز پاسخگوی شما خواهد بود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *