دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معنی اسم رسا و توضیحات مختصر در رابطه با این نام

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

اسم رسا، نام پسرانه زیبا و جذابی است که برخی والدین برای فرزند خود انتخاب می کنند. با این مطلب همراه ما باشید تا با معنی اسم رسا آشنا شوید.

میزان فراوانی اسم رسا در کشورمان در حال حاضر بیش از سه هزار کودک می باشد. در این مطلب قصد داریم شما با معنی اسم رسا آشنا نماییم، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

آشنایی با معنی اسم رسا

امروزه معمولا پدرها و مادرها در انتخاب اسم فرزند به دنبال یک اسم زیبا و منحصر به فرد هستند. اسم رسا هم یکی از اسامی زیبا و جذاب و البته منحصر به فردی است که می توانید برای فرزند پسر خود انتخاب کنید. در حال حاضر میزان فراوانی اسم رسا در کشورمان بیش از سه هزار کودک است. در ادامه قصد داریم شما را با معنی اسم رسا از منظر فرهنگ های فارسی کشورمان آشنا نماییم.

* در فرهنگ عمید اسم رسا به معنای رسنده، بالغ، بلند، تیزفهم و لایق تعریف شده است.

* در فرهنگ معین اسم رسا به معنای بلند، رسنده، بالغ و تند هوش است.

* در فرهنگستان پارسی اسم رسا به معنای رسنده، بلند (با صدای رسا محبت می کرد)، بالغ، تند هوش، سریع الانتقال، تیز فهم، با وقوف و لایق می باشد. همچنین به صدای واضح که به راحتی قابل شنیدن باشد، رسا اطلاق می شود. بلیغ، واضح، کنایه از شخص رشید و خوش قد و قامت.

در ضمن رسا به معنای واضح، شیوا و پخته نیز تعریف شده است ولی از نظر ادبیات کنایه از شخص بلند قامت می باشد. در ثبت احوال به ویژگی صدایی که به خوبی قابل شنیدن است، رسا اطلاق می شود.

  •  آرون گروپس

مترادف کلمه رسا شامل واضح، بلند، پخته، رسیده، بلیغ، شیوا و زبان آور می باشد.

چهره های مشهور با این نام

از افراد مشهوری که دارای اسم رسا هستند می توان به دو مورد از مهم ترین این افراد اشاره کرد که رسا اینگولفشتوتیر و رسا جاسل می باشند. اولی در عرصه هنرپیشگی و دومی در عرصه نویسندگی و مترجمی اشعار اسپانیایی فعال بوده اند.

اشعار مرتبط با نام رسا

در این بخش با برخی اشعاری که در آن ها اسم رسا به کار رفته آشنا می شوید.

اشکم رساست از ته دل می کند دعا

در خلوت وصال تو راه سخن مباد

****

جای ترحم است به دل های دردمند

کز آه عاشقان شب ظلمت رساتر است

****

چشم بد از تو دور که در پرده بوی تو

صد پیرهن زن نکهت یوسف رساتر است

****

از همراهی شما با این مطلب کمال تشکر را داریم. همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با معنی اسم آرشا و معنی اسم آرمین روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *