دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

میزان مصرف اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک

  • حکیمه فهیمی
  • ۲ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

اسپری بینی و گلوی کلداماریس محلولی ایزوتونیک استریل بوده که حاوی نمک دریایی و عامل مرطوب کننده تیلاکسوپول می باشد. این مطلب به موارد مصرف اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک می پردازد.

اسپری بینی و گلو کلداماریس انواع مختلفی داشته و با مرطوب نمودن مخاط بینی و حلق سبب رفع علائم خشکی بینی می شود. در این مطلب با موارد مصرف اسپری بینی کلداماریس پروفیلاکتیک آشنا می شوید.

موارد مصرف اسپری بینی کلدماریس

اسپری بینی و گلو کلداماریس سبب مرطوب شدن مخاط بینی و حلق شده و علائم خشکی آن را برطرف می نماید. مرطوب کردن مداوم از عملکرد طبیعی مخاط بخصوص در هنگام مواجه به ویروس های خانواده کرونا، عامل بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا پشتیبانی می نماید. این اسپری دارای انواع مختلفی می باشد. از جمله اسپری بینی کلداماریس پلاس(فلو سیگمافارم)، پروفیلاکتیک، بیبی و … ما در این مطلب قصد داریم به موارد مصرف اسپری بینی نوع پروفیلاکتیک بپردازیم.

این اسپری علائم ناشی از خشکی و التهاب مخاط بینی را کاهش می دهد. آلودگی هوا یا حضور در مکان هایی با رطوبت کم هوا مثل فضاهای بسته، درون خودرو، قطار، هواپیما و … سبب خشکی و تحریک مخاط بینی می گردد. هر دو عامل آلودگی هوا و رطوبت کم، خشکی مخاط بینی را به دنبال دارد.

عملکرد محافظتی بینی که از ورود ذرات گرد و غبار و مواد حساسیت زا به سیستم تنفسی پیشگیری می کند، فقط در صورت سلامت سلول های مخاط بینی به طور صحیح انجام می پذیرد. بینی اصلی ترین عامل برای ورود عفونت های ویروسی به وجود آورنده سرماخوردگی بدن هستند.

ویروس های سرماخوردگی بعد از وارد شدن به مخاط بینی متصل شده و در آنجا به تکثیر و انتشار می پردازند. این کار سبب بروز علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، گلو درد، گرفتگی بینی، سردرد ، سرفه و … می شود. به این ترتیب اسپری مذکور در رفع این علائم کمک کننده خواهد بود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اسپری کلداماریس پروفیلاکتیک چه ویژگی هایی دارد؟

اسپری کلداماریس پروفیلاکتیک دارای ویژگی های زیر است:

  • از خشک شدن مخاط بینی جلو گیری کرده و سبب مرطوب نگه داشتن آن می شود. بخصوص اگر فرد پیش از ورود به محیط های سربسته و شلوغ آن را به کار گیرد.
  • جلوگیری و کمک به کاهش نشانه های اختلال ناشی از خشکی و التهاب یا تحریک مخاط بینی مانند رینیت حاد و انواع سینوزیت حاد

  • بهبود سندرم سیکا که نوعی بیماری خود ایمنی بوده و سبب خشکی مخاط می گردد بخصوص بعد از رادیوتراپی
  • پیش از عمل جراحی بینی، به جهت پیشگیری از بروز عفونت های ویروسی و سرماخوردگی و ممانعت از به تعویق افتادن عمل جراحی
  • پس از عمل جراحی بینی، به جهت جلوگیری از ابتلا به عفونت های تنفسی و بهبود علائم سرماخوردگی و کمک به تسریع روند بهبود بیمار با حفظ رطوبت مخاط بینی.
  • پیشگیری از سرماخوردگی بخصوص در افرادی که دچار اختلال نقص ایمنی هستند.

موارد مصرف اسپری کلداماریس پروفیلاکتیک

این اسپری در موارد زیر مورد مصرف قرار می گیرد:

  • مرطوب کننده مخاط بینی
  • پیشگیری و کاهش علائم عفونت های ویروسی مجاری تنفسی
  • پیشگیری از خشکی مخاط بینی و رطوبت رسانی به آن در صورت خشکی و تحریک بینی به جهت عفونت های ویروسی

میزان مصرف اسپری کلداماریس

بسته به نیاز هر فرد، روزانه در دفعات و هر بار یک یا چند بار از فرآورده در هر مجرای بینی اسپری گردد. قابل ذکر است به علت ایمن بودن، سمیتی به دنبال ندارد. همچنین برای جلوگیری از سرماخوردگی روزانه سه مرتبه و هر بار یک بار در هر مجرای بینی اسپری شود. در صورت بروز علائم سرماخوردگی میزان مصرف اشاره شده باید بیشتر شود.

در ضمن برای استفاده از فرآورده، اول سرپوش محافظ آن را بیرون آورده و بعد فرآورده را بیرون از بینی چند بار اسپری نمایید تا محلول آن به صورت مشهود خارج شود. در این صورت اسپری بینی آماده مصرف خواهد بود. بعد بطری را به طور عمود نگه داشته و نازل آن را به احتیاط درون مجرای بینی فرو برده و اسپری کنید.

برای استفاده در نوزادان موقع اسپری از ثابت بودن سر نوزاد مطمئن شده و بعد نازل اسپری را به نحوی درون مجرای بینی برده که سبب آسیب به بینی فرزند نشود. از فرو بردن عمیق نازل درون بینی نوزاد اکیدا خودداری کنید. بعد از استفاده دوباره سرپوش محافظ را روی اسپری بگذارید.

شرایط نگهداری اسپری کلداماریس

شرایط نگهداری اسپری کلداماریس پروفیلاکتیک شامل موارد ذیل می باشد.

  • اسپری ار دور از نور و دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
  • بعد از استفاده از اسپری درپوش آن را قرار دهید.

موارد منع مصرف اسپری کلداماریس

در حال حاضر سابقه ای از بروز تداخل بین این اسپری و سایر داروها دیده نشده است. همچنین در صورت وجود سابقه حساسیت به هر یک از اجزای این فراورده از مصرف آن اجتناب کنید. شایان ذکر است اسپری کلداماریس پروفیلاکتیک کاملا ایمن بوده از این رو استفاده طولانی مدت آن در صورت لزوم امکان پذیر است.

همچنین مصرف این فراورده در دوران شیردهی و بارداری منع مصرفی ندارد. باید اشاره کرد کلداماریس پروفیلاکتیک فراورده دارویی نبوده لذا در صورت ادامه دار بودن علائم بیماری به پزشک مراجعه شود. در ضمن به منظور رعایت موارد بهداشت فردی و پیشگیری از انتقال عوامل بیماری زا به دیگر افراد، هر فرد باید بطری اسپری مختص خود را استفاده نماید.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات دارویی قرص کلداکس و انواع قرص های سرماخوردگی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *