دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های غار کیارام مینودشت و ویژگی های مهم این غار

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

غار کیارام یکی از غارهای دیدنی و پر جاذبه ای است که در نزدیکی مینودشت واقع شده است. برای بازدید از این غار هیجان انگیز باید به روستای فرنگ سفر کنید. این روستا از جذابیت های متعددی برخوردار است. در این بخش با دیدنی های غار کیارام آشنا می شوید.

یکی از معروف ترین غارهایی که در ۶ کیلومتری از روستای فرنگ قرار دارد، دیدنی های غار کیارام می باشد. این غار از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار است. قدمت این غار بسیار بالا بوده و با ویژگی های مهمی که دارد، یکی از جاذبه های مهم محسوب می شود.

دیدنی های غار کیارام

مهم ترین دیدنی های غار کیارام

این غار در محل “غار وسط دل دل” که یکی از نواحی معروف است، قرار دارد. فاصله این غار تا روستای فرنگ ۶ کیلومتر است. شما برای رسیدن به این غار باید به شهرستان مینودشت سفر کنید. این غار قدمت تاریخی زیادی نیز دارد به همین دلیل جذابیت های تاریخی زیادی نیز برای گردشگران دارد. شما در این بخش می توانید با یکی از بهترین مکان های دیدنی گلستان آشنا شوید.

غار کیارام

بررسی پیشینه تاریخی غار:

بسیاری از محققان این غار را به عنوان یکی از قدیمی ترین غارهای مسکونی دنیا می دانند. این غار که در استان گلستان بسیار شناخته شده است، اهمیت توریستی و تاریخی زیادی دارد. این غار توسط چه کسی یافت شد؟ در سال ۱۳۴۲ چارلز مک بورنی که یکی از مدرس های دانشگاه کمبریج انگلستان بوده است، این غار را شناسایی کرده و گمانه زنی هایی نسبت به آن انجام داده است.

معرفی غار کیارام

این مکان باستانی اهمیت زیادی برای گردشگران دارد و پیشینه تاریخی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. طبق آثار مهمی که از حفاری این مناطق صورت گرفته قدمت این غار به زمان پارینه سنگی باز می گردد. در ابتدا این غار یکی از مهم ترین سکونتگاه های بشری و شکارچیان بوده است. در آن زمان این غار محلی برای جمع آوری غذا بوده و آثار از آن دوران در غار یافت شده است.

  •  آرون گروپس

بازدید از غار:

این غار دارای بخش های مختلفی بوده و می توانید از قسمت های مختلف این غار دیدن کنید. دیواره های این غار صخره ای بوده و در سمت راست آن قرار دارد. دهانه این غار دارای نگاره هایی بوده که مشاهده خواهید کرد.

غار کیارام کجاست

نگاره گردونه مهر که داخل دایره ای حجاری شده دارای مفاهیم خاص خود می باشد. قطر تقریبی این دایره ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر است. عمق حجاری این نگاره ۱ تا ۳ میلی متر می باشد. برای بازدید از دیدنی های غار کیارام می توانید فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید.

غار کیارام را بشناسید

ارتفاع دهانه این غار در بلندترین نقطه به ۲۴۰ سانتی متر نیز می رسد. عمق غار نیز ۲۴ سانتی متر بوده و سقف آن آهکی است. یک رودخانه فصلی در دهانه ورودی غار قرار گرفته که دارای ابزارهای سنگی بوده در بخش هایی از غار نیز آثار و بقایایی از جانوران یافت می شود. بقایایی که از کرگدن ها در این غار یافت شده اند، بسیار عجیب هستند. این غار امروزه از مکان های دیدنی مینودشت محسوب می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *