دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره انجام عمل زیبایی جای بخیه

  • سعیده ستاری
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

برای از بین بردن جای بخیه راه های مختلفی چون لیزر، میکرودرم و جراحی پلاستیک وجود دارد. در این مطلب عمل زیبایی جای بخیه را بررسی می کنیم.

امروزه عمل های زیبایی مختلفی برای محو کردن و معالجه امراض مختلف صورت می گیرد. اما ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با عمل زیبایی جای بخیه صحبت کنیم که می تواند دغدغه بسیاری از افراد باشد.

معرفی عمل زیبایی جای بخیه

آشنایی با عمل زیبایی جای بخیه

شما در روز با وسایل زیادی سر و کار دارید که خیلی از این وسایل تیز و برنده هستند و امکان دارد شما حین استفاده از این وسایل آسیب ببینید و جراحتی ایجاد شود. اگر زمانی که به کاری مشغول هستید بر روی پوست شما جراحتی ایجاد شد و اگر این جراحت و پارگی بیشتر از ۲ سانتی متر بود احتمال اینکه زخم شما به به بخیه احتیاج دارد، زیاد است.

برخی از شغل ها اکثر اوقات با اجسام تیز و برنده سر و کار دارند مانند نجاری و قصابی که با تیغ و چاقو های برنده و تیز سر و کار دارند. به همین دلیل ممکن است جراحت های عمیقی بر روی پوستشان ایجاد شود که اکثر اوقات به بخیه احتیاج است.

زمانی که روی پوست شما بریدگی ایجاد شد، شما نزد پزشک که می روید قطعا برای بستن زخم شما از بخیه استفاده می کند. زمانی که زخم شما التیام یافت، بعد از گذشت چند روز، لازم است که شما بخیه های خود را بکشید و مجددا باید به نزد پزشک و پرستار بروید و زمانی که بهبودی شما را تایید کرد، آن گاه بخیه شما را می کشند.

پوست بدنتان و بافت های زیرین که قبلا دچار پارگی و جراحت شده بودند، درست است که زخم بهبود یافته است اما به دلیل زدن بخیه، اثر آن حتی با گذشت مدتی طولانی بر روی پوست شما باقی می ماند. البته به تعداد زخم و بزرگی و عمق زخم شما بستگی دارد که تا چه مدتی بر روی پوست شما باقی بماند. پوست انسان در زمان سوختگی و بریدگی های پوستی خود را بازسازی می کند. برای این کار از لایه درم سلول های زیادی به لایه اپیدرم مهاجرت کرده و جایگزین سلول های از دست رفته می شوند. در آسیب های شدیدتر و جدی تر که لایه درم از بین می رود، بعد از گذشت مدتی یک لایه روی زخم را می پوشاند. این لایه بعد از بخیه زدن به وجود می آید و همچنان با التیام زخم وجود دارد.

عمل زیبایی جای بخیه چگون انجام می شود

جای بخیه در حقیقت همان لایه پوستی اسکار است که بدین جهت ساخته می شود که مانع از ورود میکروب و عفونت ها به بدن شود. جراحی زیبایی یا جراحی پلاستیک صورت، در حقیقت جراحی است که برای محو کردن اثر بخیه انجام می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گاهی اوقات نیازی به انجام جراحی زیبایی نیست چون لایه اسکار که به وجود آمده خیلی نازک بوده  و با روش میکرودرم، می توان جای بخیه را محو کرد. البته این روش زمانی انجام می شود که میزان آسیب پوستی پایین باشد. در مورد هزینه های جراحی پلاستیک جای بخیه، در ابتدا باید با جراح  مشورت کنید تا مشخص شود میزان آسیب دیدگی پوستی تا چه اندازه است. اگر مایل به انجام این کار هستید با چندین مرکز جراحی پلاستیک تماس بگیرید و از قیمت های احتمالی عمل جراحی اطلاع پیدا کنید.

اخیرا لیزر در جراحی زیبایی جای بخیه، از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است. با پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین اختراع لیزر و تجهیز بعضی از کالاها و ابزار پزشکی به لیزر، خیلی از مشکلات و سختی های عمل های جراحی مخصوصا جراحی های زیبایی برطرف شده است.

در جراحی های زیبایی که برای جای بخیه صورت می گیرد، لیزر کاربرد فراوانی دارد و با تحریک سلول های پوستی باعث می شود سرعت رشد و جوانسازی آن ها بالا رود. در جراحی های زیبایی غالبا از لیزر فرکشنال به سبب طول موج و فرکانس مناسب آن استفاده می کنند.

جراحی پلاستیک جای بخیه شکم

جراحی جای بخیه صورت

بعضی از حوادث هستند که عوارض زیادی به وجود می آورند. نکته مهمی که وجود دارد این است که هنگامی که این حوادث باعث آسیب و عوارض به چهره می شود، پیامد های زیادی دارد. به طور معمول جراحت هایی که زیاد عمیق نیست بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی این عوارض خوب می شوند. ولی اگر جراحت عمیق باشد معمولا اثر و جای این زخم و جراحت تا مدت ها بر روی چهره باقی می ماند.

پزشکان برای اینکه از خونریزی جلوگیری کنند از نخ های مخصوصی استفاده می کنند و جای زخم را بخیه می زنند. بعد از گذشت مدتی که جریان خون مسدود شد و زخم التیام یافت اما همچنان اثر بخیه بر روی صورت باقی می ماند. ولی امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های به روز و مدرنی به وجود آمده است که با استفاده از این روش ها می توان زیبایی خود را بازسازی کرد. البته این پیشرفت در زمینه زیبایی بیشتر است و با کمک این روش ها می توان هر عارضه ی پوستی را درمان کرد.

جراحان عمل زیبایی جای بخیه

عمل زیبایی جای بخیه

درباره این موضوع یک جراح پلاستیک گفته است که این جراحی به معنای بهبود و التیام زخم است و از این جراحی نمی توان برای محو کردن جای زخم استفاده کرد بلکه فقط می توان جای بخیه را پنهان کرد. همچنین بیان کردند زمانی که یک جراحت و زخم ایجاد می شود، هیچ موقع جراحی نمی شود بلکه با استفاده از ترفند های گوناگونی می دوزند. تا به بافت هیچ آسیبی وارد نشود. البته زخم هایی هم وجود دارد که مزمن هستند که این زخم ها به سبب بیماری های زمینه ای به وجود آمده اند. مانند فردی که فلج شده است و در قسمت لگن احساسی ندارد، این شخص ممکن است زخم بستر بگیرد. در افراد دیابتی ممکن است زخم هایی به وجود آید. او بیان کرد که هر زخمی درمان خاصی دارد و هیچ زخمی را نمی توان با جراحی پلاستیک نابود کرد.

عمل زیبایی جای بخیه چیست؟

هزینه جراحی پلاستیک

مسئله مهمی که ذهن بیماران را درگیر کرده است هزینه این عمل زیبایی می باشد. به دلیل آن که شرکت های بیمه هزینه های این جراحی ها را تحت پوشش قرار نمی دهد، همچنین اگر پوشش بدهند تعرفه بسیار پایینی دارد. برای برطرف کردن این مشکل ذکر چند نکته لازم است؛ اول اینکه باید سطح مشکل شما بررسی شود. جراحت ها دارای عمق کم و زیاد هستند. زمان هایی که زخم عمق کمی دارد کار آسان است و نیازی به ابزار آلات خاصی نیست. اما هرچه عمق زخم زیادتر می شود جراحی این زخم هم سنگین تر می شود و کار سخت می شود. بنابراین هزینه هم بیشتر می شود. دستمزد پزشک هم بر روی هزینه عمل تأثیر گذار است. همچنین هزینه بیهوشی و هزینه داروها و آزمایشات هم هزینه عمل زیبایی جای بخیه را بیشتر می کند.

حذف با جراحی زیبایی جای بخیه

آیا با انجام عمل زیبایی جای بخیه محو می شود؟

روشهای گوناگونی برای محو و حذف جای بخیه وجود دارد. در انجام این روش ها استفاده از بی حسی های موضعی کاربرد زیادی دارد. زخم های عمیقی مانند سوختگی به بیهوشی و جراحی عمومی نیاز است. با استفاده از روش های جدید اندازه جای بخیه را می توان تغییر داد یا زمانی که در جای جوشگاه فرورفتگی رخ داده است، آن را به طرف بالا کشید تا ظاهری بهتر داشته باشد و یا برعکس زمانی که برجستگی وجود دارد آن را همسطح پوست کرد. اکثر پزشکان بر این باور هستند که هیچ موقع نمی توان جای زخم را محو کرد و هیچ روشی وجود ندارد که پوست به حالت اولیه خود برگردد.

در آخر به منظور آشنایی با دیگر عمل های زیبایی نظیر از جراحی ماموپلاستی و نکروز پوست بینی می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *