دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با روتین پوست جوش دار و مراقبت های مهم آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

برای این که بتوانید با روتین پوست جوش دار آشنا شوید بهتر است این مطلب را از دست ندهید زیرا روتین صبحگاهی و شبانه را برای شما بیان می کنیم و شما می توانید با استفاده از این روتین ها پوست خود را بهبود بخشید.

روتین پوست جوش دار بسیار مهم می باشد زیرا این پوست ها بسیار حساس می باشند و باید بیش تر از پوست های عادی از آن ها مراقبت شود. در واقع این کار به شما کمک می کند تا بتوانید از بروز آکنه پیشگیری کنید و آکنه های موجود را درمان نمایید. در ادامه یک سری از مهم ترین نکاتی که باید در مراقبت از پوست آکنه دار انجام دهید را برای شما بیان می کنیم.

روتین پوست جوش دار

روتین پوست جوش دار

یکی از مهم ترین کار هایی که باید قبل از این که روتین را به کار بگیرید انجام دهید این است که محصولات متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. این کار شما یک مراقبت پوستی محسوب می شود  و می توانید از بروز آکنه های بد تر و اسکار آکنه ها نیز پیشگیری نمایید و رویتن پوستی را راحت تر انجام دهید. در واقع روتین به مجموعه اقداماتی گفته می شود که شما برای یک هدف خاصی آن را انجام می دهید با این حال هدف شما از انجام این کار ها در این بخش سلامت پوست می باشد. برای این که بتوانید از پوست خود مراقبت کنید باید سه مرحله اصلی این کار را بدانید. این مراحل عبارت اند از :

  • شستن صورت
  • ایجاد تعادل در PH پوست
  • استفاده از مرطوب کننده ها و نرم کننده ها

روتین صبح

اگر پوست شما جوی دارد می توانید از روتینی که در ادامه برای شما بررسی می کنیم در صبح استفاده کنید تا بتوانید پوست خود را بهبود بخشید و در نهایت بتوانید از سالم بودن پوست خود لذت ببرید.

پوست جوش دار و درمان آن

تمیز کردن پوست

یکی از ساده ترین کار هایی که باید در ابتدای هر روتین آن را انجام دهید این است که پوستتان را تمیز کنید. در واقع پاکسازی اولین قدم به حساب می آید و باید این کار را به نحوی انجام دهید که به جوش ها و آکنه های شما آسیبی وارد نشود.

  •  آرون گروپس

استفاده از تونر

برای این کار باید یک تونر متناسب با پوست های دارای آکنه تهیه کنید و بعد از این که صورتتان را پاکسازی کردید از آن استفاده کنید. استفاده از گلاب نیز می تواند همین نقش را داشته باشد.

استفاده از مرطوب کننده ها

استفاده از مرطوب کننده ها یکی از مراحل های بسیار مهم می باشد و باید یک نوع مرطوب کننده متناسب با پوست خود انتخاب کنید و بعد از این که با تونر سطح پوست را متعادل ساختید می توانید از آن استفاده کنید. یادتان باشد که این مرحله را فراموش نکنید زیرا خشک بودن پوست می تواند وضعیت جوش ها را بد تر نماید.

استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب برای تمامی پوست ها مفید می باشد و اگر از روتین پوستی استفاده نمی کنید باید بدانید که پوست شما بسیار نازک و آسیب پذیر خواهد شد از این جهت زمانی که بیرون می روید باید از این کرم ها استفاده کنید. این کرم ها همچنین برای افرادی که دارای آکنه و جوش هستند بسیار مهم می باشد و از پوست در برابر اشعه UV مراقبت خواهد کرد.

روتین پوست جوش دار

روتین شب

علاوه بر این که صبح ها باید مراقبت پوستی را انجام دهید باید در شب نیز این کار را انجام دهید در غیر این صورت نمی توانید نتیجه بسیار خوبی از این مورد بگیرید.در ادامه روتین پوست جوش دار در شب را برایتان بیان می کنیم.

تمیز کردن

در این روتین نیز مانند صبح ها باید ابتدا پوست خود را تمیز کنید. بعد از این که پوست خود را پاک کردید می توانید از محصولات مناسب برای درمان آکنه ها استفاده کنید و از بروز انواع جوش ها و آکنه های بد تر پیشگیری کرده و همچنین وضعیت فعلی پوست را بهبود بخشید.

استفاده از رتینول

سرم رتینول یکی از سرکم های بسیار خوب برای پاکسازی صورت از هر گونه جوش و آکنه می باشد. در واقع این سرم به صاف شدن پوست و بهبود آکنه ها کمک می کند و می تواند شادابی و سرزندگی را برای پوستتان به همراه داشته باشد.

مرطوب کردن

بعد از استفاده از این روش ها برای تمیز شدن پوست از جوش ها و آکنه ها پوست شما خشک شده و رطوبت خود را از دست می دهد از این جهت استفاده از مرطوب کننده مناسب با پوست های دارای آکنه بسیار اهمیت دارد و می تواند به سالم شدن پوست کمک نماید.

درمان پوست دارای آکنه

نکات و مراقبت های لازم برای پوست جوش دار

حال که با روتین پوست جوش دار آشنا شدید در ادامه یک سری نکاتی را برای شما بررسی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید در زمان کوتاهی مشکلات پوستی را از بین برده و وضعیت پوست خود را بهبود بخشید.

  • روتین های پوستی را پیوسته انجام دهید و در انجام دادن آن ها کوتاهی نکنید تا بتوانید در زمان کمی مشکلات پوستی خود را درمان نمایید.
  • مراقبت های شما باید شبانه روزی باشد در غیر این صورت نمی توانید نتایج دلخواهی را بیابید.
  • در روز صورت خود را با استفاده از آب گرم و صابون بشویید.
  • پوست خود را با حرکت های دورانی ماساژ دهید.
  • از اسکراب ها برای تمیز شدن پوستتان استفاده  نکنید زیرا اسکراب ها می توانند منجر به تحریک شدید پوستی شوند.
  • سعی کنید پوستتان را با دست های آلوده لمس نکنید زیرا این کار می تواند باکتری های روی دست را به پوست منتقل کرده و التهابات شدید را برایتان به همراه داشته باشد.
  • قبل از این که بخوابید تمامی آرایش خود را با استفاده از آرایش پاک کن ها تمیز نمایید.
  • سعی کنید از لوازم آرایش معتبر و تا حدالامکان شخصی استفاده کنید.
  • حتما از ضد آفتاب ها استفاده کنید.
  • سعی کنید مو های خود را دور از صورتتان نگه دارید تا آلودگی ها به پوست منتقل نشود.

مراقبت از پوست های دارای آکنه

روتین برای پوست هایی که دارای آکنه می باشند بسیار ساده می باشد و شما نیاز به استفاده از مواد خاص ندارید. در ادامه می توانید ساخت ژل شستشو صورت و جوش های ریز پیشانی  را نیز مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *