دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع بوی نم از لباس با چندین راهکار ساده

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

بوی بد لباس ها علل مختلفی را شامل شده که شایع ترین آن بوی نم زدگی و رطوبت پس از شستشوی آن ها می باشد که عدم تبخیر رطوبت اضافی درون الیاف لباس ها در بروز این امر موثر می باشد. آشنایی و بکارگیری روش های کاربردی رفع بوی نم از لباس در هنگام ایجاد چنین مشکلی می تواند برای شما بسیار مفید و سودمند باشد.

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که امکان دارد در امور خانه داری پیش بیاید این است که لباس ها بوی نم و رطوبت بگیرند که این امر ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد و در هنگام بروز به دغدغه ای برای خانم ها تبدیل شود ولی می توان با بهره مندی از روش های کاربردی و ترفندهایی که در این زمینه وجود دارد این مشکل را برطرف ساخت. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای آگاهی و راهنمایی شما عزیزان راه های رفع بوی نم از لباس را مورد بررسی قرار دهیم.

راهکارهای موثر رفع بوی نم از لباس

برخی اوقات ممکن است بعد از این که قصد پوشیدن لباس های تمیز و شسته شده را دارید بوی بدی که به خاطر باقی ماندن رطوبت در الیاف پارچه بوده از آن استشمام شود که این موضوع در اثر دلایل مختلفی رخ می دهد، به منظور رفع بوی نم از لباس روش های مختلفی وجود دارد که می توانید در هنگام مواجه شدن با چنین مشکلی با بهره گیری از آن ها این بوی نامطبوع را از بین ببرید.

شیوه های خذف بوی نم از لباس

از جمله عللی که در ایجاد این بو تاثیرگذار می باشند قارچ ها و میکروب هایی هستند که درون تار و پود پارچه رشد می کنند. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که لباس ها حدود چند روز در کنج اتاق یا مخزن ماشین لباسشویی رها شوند. همچنین باید گفت لباس های باران خورده و یا لباس های ورزشی آغشته به عرق رطوبت را درون الیاف خود نگه داشته و اگر فورا شسته نشوند بوی ناخوشایندی به خود می گیرند.

راه های رفع بوی نم از لباس

بهتر است بدانید وقتی که رطوبت اضافه درون الیاف لباس باقی می ماند و تبخیر نمی گردد لباس بوی کهنگی و نم از خود ساطع می کند. اگر لباس ها بعد از شسته شدن درون ماشین لباسشویی مدت زیادی خیس باقی بمانند بوی بد نم زدگی و کپک به خود می گیرند که برای ممانعت و از بین بردن این بو از لباس ها باید از روش های موثری کمک بگیرید.

روش های رفع بوی نم از لباس

  •  آرون گروپس

ترفندهای کاربردی حذف بوی رطوبت از لباس

در صورتی که به طور دائم با این مشکل رو به رو هستید بهتر است ماشین لباسشویی را تمیز کرده و پودر یا مایع لباسشویی خود را عوض کنید. بعد از آن با بکار بردن روش هایی که در ادامه بیان کرده ایم از شر این بوی نامطبوع خلاص شوید.

استفاده از زغال چوب برای لباس های جین

لباس های جین محبوبیت بالایی در بین افراد دارند. جنس الیاف این گروه از لباس ها به نوعی می باشد که به سادگی رطوبت را در خود نگه می دارد و موجب به وجود آمدن بوی نم در لباس می گردد. از جمله تکنیک هایی که در این زمینه موثر می باشد بکار بردن زغال چوب است. در این شیوه فقط لازم است که یک کیسه کاغذی را برداشته و کمی زغال چوب داخل آن بگذارید. بعد لباس جین موردنظر را در بالای زغال ها قرار دهید. در پایان کیسه را خیلی آرام گره زده و یک شبانه روز صبر کرده تا بوی بد نم و رطوبت از لباس خارج شود.
ترفندهای حذف بوی رطوبت از لباس

بکار بردن سرکه سفید

سرکه سفید نوعی ضدعفونی کننده طبیعی و قوی می باشد که می تواند بوی بد نم را از لباس ها حذف نماید. به منظور بکار بردن این روش فقط لازم است کمی سرکه سفید به لباس ها در حین شستشو بیفزایید. پس از تمام شدن کار کمی نرم کننده به لباس ها افزوده تا بوی بد نم لباس کاملا گرفته شود. سرکه سفید به علت طبیعی و سالم بودن صدمه ای به الیاف لباس وارد نمی کند و هیچ گونه ضرر و خطری برای کودکان یا اشخاص مبتلا به حساسیت ندارد.

انباشته نکردن لباس ها درون ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به منظور شستشو و نگه داری لباس های کثیف مورد استفاده قرار گرفته می شود. ذخیره کردن لباس های نمناک و نگه داری طولانی مدت آن ها درون ماشین لباسشویی موجب شده تا بوی بد لباس ها پس از شستشو حذف نشده و همانطور باقی بماند. لباس های کثیف خود را به خصوص اگر در فصل بارانی استفاده شده اند فورا پس از عوض کردن بشویید تا در صورت وجود بوی رطوبت بوی آن خیلی سریع از بین برود. همینطور بهتر است به جای خشک کردن لباس ها با استفاده از ماشین لباسشویی آن ها در هوای آزاد خشک نمایید.

ترفند های حذف بوی رطوبت از لباس

بهره مندی از تکنیک فریز کردن لباس ها

از دیگر ترفند های رفع بوی نم از لباس فریز کردن آن ها می باشد. به منظور این کار لباس های خود را درون کیسه پلاستیکی گذاشته و حدود چند ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بوی ناخوشایند آن برطرف شود. این شیوه برای ممانعت از شستشوی بیش از اندازه لباس ها خیلی موثر و کاربردی می باشد.

بکار بردن جوش شیرین یا سرکه به همراه ترکیب شوینده

بوی بد لباس ها به خصوص بوی رطوبت و کپک خیلی ناراحت کننده و آزار دهنده می باشد. به منظور ممانعت از ایجاد این بو و رفع آن بهتر است همیشه کمی جوش شیرین یا سرکه را به همراه پودر یا دیگر مواد شستشو بکار ببرید. این عمل ضمن از بین بردن بوی نم لباس موجب تمیز شدن بیشتر و ضدعفونی شدن آن ها می گردد.

راهکار های حذف بوی نم از لباس

خشک کردن به موقع لباس ها

خشک کردن لباس ها در هوای آزاد و زیر نور آفتاب مناسب ترین شیوه برای خشک نمودن لباس ها می باشد ولی در روز های بارانی این فرصت وجود ندارد. در فصل های بارانی و مرطوب سال بهتر است لباس ها را در خانه خشک نمایید، می توانید به منظور این کار از رخت آویز یا طناب در خانه بکار ببرید. باقی ماندن آب درون لباس ها به مدت زیادی موجب شده تا آن ها بوی نم بگیرد و بد بو گردند.

شیوه هیا رفع بوی رطوبت از لباس

نگه داشتن لباس ها در محلی خشک

محلی که لباس ها را در آن جا نگه می دارید بایستی همواره تمیز و خشک باشد. کمد لباس های خود را همواره تمیز نگه دارید و از اسپری های خوشبو کننده در آن بکار برید. همینطور در نقاط بارانی و مرطوب همواره کمد خود را چک کرده تا هرگز نم و رطوبت نداشته باشد.

بکار بردن آب اکسیژنه

به منظور حذف بوی بد لباس می توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید. برای این کار لباس خود را با استفاده از آب داغ و آب اکسیژنه شستشو دهید. البته در صورتی که لباستان حساس و لطیف است و جنس پارچه نرمی دارد درجه داغی آب را کاهش دهید.

روش های موثر حذف بوی رطوبت از لباس

در مطلب ارائه شده با راه های موثر رفع بوی نم از لباس به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

در پایان این مطلب، جهت اطلاع از روش های رفع بوی بد لباس و رفع چروک لباس می توانید از این مطالب دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *