دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به روستای گالشکلا و زیبایی هایش + عکس

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب برای علاقمندان به طبیعت گردی و بوم گردی به معرفی روستای گالشکلا می پردازیم. این روستا فوق العاده زیبا بوده و به بهشت دامداران معروف است.

یکی از جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری در شهرستان بابلسر ، روستای گالشکلا می باشد که از توابع بخش بهنمیر این شهرستان می باشد. طبیعت زیبا و مهمان نوازی مردم گالشکلا قطعا مسافران را مجذوب می کند.

معرفی جاذبه های روستای گالشکلا برای طبیعت گردی

شهرها و روستاهای استان مازندران همیشه مورد توجه گردشگران سراسر ایران بوده است. یکی از مناطق سرسبز و دیدنی این استان؛ روستای گالشکلا می باشد که طبیعتی بی نظیر دارد. این روستا در شهرستان بابلسر استان مازندران قرار دارد و از جاذبه های توریستی این شهرستان محسوب می شود.

گالشکلا از توابع بخش بهنمیر بابلسر بوده که در فاصله یک کیلومتری آن قرار دارد. از این روستا به عنوان بهشت دامداران هم یاد می شود. این روستا آب و هوایی مطبوع داشته و سرسبزی و نشاط طبیعت اطراف روستا ، چشم اندازی زیبا و دیدنی به وجود آورده است که یقینا با مشاهده این همه زیبایی شگفت زده می شوید.

همچنین مردم گالشکلا بسیار مهمان نواز هستند و گردشگران و مسافران زیادی ترغیب می شوند تا به این ناحیه از شمال کشور سفری داشته باشند.

شایان ذکر است قریه گالشکلا یکی از حوزه های آبریز سد البرز نیز تعریف شده که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور قرار دارد. تعداد خانوار این روستا حدود ۴۰۰ خانوار گزارش شده که بالغ بر ۱۴۰۰ نفر در این منطقه ساکن هستند. این روستا با وسعتی معادل ۶۰ هزار متر مربع و طول محیطی ۶۶۲۱ متر در طرح هادی روستا به عنوان بافت روستا اعلام شده است.

  •  آرون گروپس

باید اشاره کرد گالشکلا از نظر تقسیمات به دو بخش پایین گالشکلا  در محدوده بهنمیر به قائمشهر و ساری و بالا گالشکلا در ضلع جنوبی محدوده حاشیه رودخانه تلار تقسیم بندی شده است. ضمنا از ضلع غربی در مجاورت شهر بهنمیر و از ضلع شرقی در مجاورت روستای قائم ده شهرستان قائم شهر و روستای اسماعیل کلا بزرگ شهرستان جویبار منتهی می شود.

همچنین از ضلع شمالی به روستای روشندان بهنمیر و ضلع جنوبی به روستای سرخدشت بهنمیر و روستای دینه سر شهرستان قائم شهر امتداد دارد. از جاذبه های گردشگری این روستا می توان به آبشار آهکی اسکلیم رود اشاره کرد. این آبشار در فاصله دو کیلومتری روستا و در بین جنگل های انبوه لفور آبشاری قرار دارد که زیبایی غیر قابل وصفی دارد.

در صورتی که می خواهید از نزدیک این آبشار آهکی را مشاهده کنید باید حدود یک کیلومتر به طرف کوه های هیرکان پیاده روی داشته باشید. آبشار اسکلیم رود دارای خواص درمانی بوده و به عروس آبشارهای سواد کوه شهرت دارد.

بهترین زمان برای سفر به گالشکلا

همانطور که می دانید مشغله های کاری و روزمره ذهن انسان را بسیار خسته می کند و نیاز است تا با یک استراحت و تفریح در مکانی آرامش بخش به تجدید انرژی بپردازید. روستا گالشکلا یکی از مناطقی است که می توانید به آنجا سفر نموده و روح خود را جلا بخشیده و با یک انرژی مضاعف به زندگی عادی و روزمره بازگردید.

فصل های بهار و تابستان بهترین زمان مسافرت به این روستا می باشد. در این روستا اقامتگاه بوم گردی و خانه بومی نیز در اختیار مسافران قرار داده می شود. همچنین در سفر به بابلسر می توانید از سایر جاذبه های توریستی این شهر همچون پل معلق بابلسر و بازار ولیعصر دیدن نمایید.

در پایان از همراهی شما عزیزان سپاس گزاریم و  امیدواریم در یکی از اوقات فراغت های خود سفر به این روستا را انتخاب کنید و از دیدن طبیعت زیبا و تماشایی آن لذت وافری ببرید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر روستاهای دیدنی شمال کشور مانند  روستای استخرگاه گیلان  و روستای نوچمن گرگان روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *