دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مراحل تغییر جنسیت در زنان و مردان ترنس

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

مراحل تغییر جنسیت بسیار پیچیده نمی باشد و هر فردی که تصمیم به این کار بگیرد می تواند با طی چند مرحله زندگی بهتری داشته باشد و روح و جسمش یکی شود. در ادامه همه اطلاعاتی که لازم است در مورد این جراحی ها بدانید را برایتان بررسی می کنیم.

مراحل تغییر جنسیت برای افراد ترنسی که مرد می باشند و می خواهند تغییر جنسیت بدهند و برای افرادی که می خواهند به مرد بودن تغییر جنسیت دهند متفاوت می باشد. در واقع این جراحی ها معمولا برای افرادی انجام می شود که تصمیم خود را گرفته اند و دوست دارند یک جنسیت را برای خود انتخاب کنند. در ادامه بیشتر با این موارد شما را آشنا خواهیم کرد.

 مراحل تغییر جنسیت

آشنایی با مراحل تغییر جنسیت

تغییر جنسیت یکی از کار های بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد از این جهت اگر تصمیم به این کار دارید باید صبوری کنید و تمامی مراحل را طی کنید تا بتوانید از جنسیت جدید خود راضی باشید. در ادامه تمامی مراحل جراحی تغییر جنسیت مرد به زن و زن به مرد را برایتان به صورت جدا بررسی می کنیم و روند درمانی این موارد را نیز خواهیم گفت.

تغییر جنسیت زن به مرد

یک سری از افراد ترنسی که روح آن ها در کالبد زنانه گیر افتاده است تصمیم به جراحی می گیرند تا روح و کالبد آن ها یکی شود. در ادامه تمامی مراحلی که یک فرد این چنینی باید طی کند را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مرحله اول

در مرحله ابتدایی باید فرد به مدتی نا معلوم هورمون های خاصی را دریافت نماید تا ویژگی های مردانه در او ظاهر گردد. در واقع این هورمون ها می تواند منجر به رشد مو های صورت شده و همچنین تغییر صدا را با خود به همراه دارد. این هورمون ها به فرد کمک می کند تا حالت زنانه خود را کمتر نشان بدهند.

مرحله دوم

در این مرحله باید طی یک جراحی سینه ها و بافت هایی که دارند به صورت کامل تخلیه گردد. این جراحی ها بر اساس بافت سینه و نوع پوست فرد انجام می گیرد. در دو روش این جراحی ها انجام می گیرد. یکی از این نوع ها این است که جراحی از دور هاله سینه انجام می گیرد و در روش بعدی خالی کردن سینه ها از زیر خط سینه انجام می گیرد و همه این ها بسته به نوع پوست فرد دارد. بعد از این که یک قسمتی از بافت اصلی جدا می شود در بخشی مناسب قرار می گیرد و به همین دلیل می باشد که فرد حس جنسی خود را از دست نمی دهد.

  •  آرون گروپس

مرحله سوم

در این مرحله تخمدان ها و رحم تخلیه می شود. این روش تنها برای تغییر جنسیت زن به مرد می باشد و افرادی که این کار را انجام می دهند و می خواهند مرد باشند دیگر باید قید بچه دار شدن را بزنند.

مراحل تغییر جنسیت

مرحله آخر

در این مرحله از تغییر جنسیت جراحی آلت مردانه صورت می گیرد و ساخت آن آغاز می شود. برای این مرحله معمولا دو روش وجود دارد و افراد می توانند از این دو روش استفاده نمایند و استفاده از این روش ها بر اساس ویژگی های پوستی فرد می باشد. در روش اول ناحیه کلیتوریس جراحی شده و با افزایش طول به آلت تناسلی مردان تبدیل می شود که به این روش جراحی متویدیوپلاستی گفته می شود این روش جراحی دیگر نیازی به این نمی باشد که برای ساخت آلت تناسلی از سایر بافت های بدن استفاده شود و حس جنسی فرد کاملا حفظ می شود. روش دیگر فالوپلاستی می باشد که در این روش از بافت های دیگر بدن استفاده می شود و آلت تناسلی مردانه ساخته می شود. به طور معمول از بافت هایی مانند ساعد، ران ها، ساق پا، زیر بغل و کشاله ران برای فالوپلاستی استفاده می گردد.

ایمپلنت فالوپلاستی برای زمان هایی می باشد که بافت فالوپلاستی از چربی و پوست تشکیل شده باشد و این مورد مناسب برای نعوظ نمی باشد. ایمپلنت ها دارای دو نوع می باشند که یکی از آن ها ایمپلنت فنری می باشد و دیگری ایمپلنت فلیبل است. بر اساس نوع جراحی و میزانی که به این ایمپلنت ها نیاز باشد پزشک خودش با شما حرف می زند و اطلاعات بسیار دقیقی از این ایمپلنت ها در اختیار شما قرار می دهد با این حال کافی است بدانید که ایمپلنت فنری بسیار سخت تز از نوع دیگر می باشد و هیچ زمانی حالت نرمی پیدا نمی کند ولی نوع دوم این ایمپلنت ها بسیار طبیعی تر می باشند و برای فرد راحت تر می باشد که از آن استفاده نماید.

تغییر جنسیت چیست؟

تغییر جنسیت مرد به زن

یک سری از افراد هستند که روح مردانه آن ها در کالبد یک زن گیر افتاده است و این دوگانگی می تواند منجر به آزار های شدیدی برای آن ها باشد. در ادامه مراحل تغییر جنسیت مرد به زن را برای شما بررسی می  کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما خواهیم داد.

مرحله اول

اولین مرحله از این نوع تغییر جنسیت جراحی زیبایی صورت می باشد. در واقع در این جراحی ها پوست صورت برداشته می شود و استخوان برجسته پیشانی که در بسیاری از این افراد وجود دارد تراشیده می شود. همراه با این جراحی ها معمولا لیفت ابرو نیز انجام می شود تا صورت فرد به خانم ها شباهت داشته و ظرافت های خاص خود را پیدا کند. در افرادی که می خواهند از مرد بودن به زن بودن تغییر جنسیت بدهند نیاز است تا عمل بینی و فک نیز انجام شود تا ظرافت ها کامل گردد و یکی دیگر از جراحی هایی که در این زمینه انجام می شود می توان به جراحی پروتز گونه اشاره کرد. این جرحی دارای یک سری ریزه کاری های دیگر نیز می باشد که از ان ها می توان به تراشیدن قسمت برجسته گلو و اصلاح کلفتی صدا در آن اشاره کرد. اصلاح صدا معمولا استفاده از لیزر انجام می شود. هر چند که در برخی از موارد تعداد بسیار کمی از این جراحی های زیبایی نیاز است تا چهره فرد زنانه تر شود و در برخی از موارد نادر ممکن است جراحی های دیگری نیز برای این مورد انجام گردد.

تغییر جنسیت زن به مرد

مرحله دوم

در مرحله دوم فرد هورمون هایی را دریافت می کند تا بتوانند ویژگی های زنانه تری داشته باشند. این مرحله همزمان با مراحل قبلی انجام می گیرد و فرد باید همزمان به یک دکتر متخصص غدد مراجعه کند تا بتواند به درستی این مراحل را طی کند. یادتان باشد که حتما باید یک ماه قبل از جراحی های پلاستیک که انجام می شود این هورمون ها قطع شوند در غیر این صورت ممکن است مشکلات و خطراتی در حین جراحی برای فرد ایجاد گردد. استروژن های موجود در این هورمون ها در حین عمل ممکن است منجر به لخته شدن خون و مرگ فرد شوند و برای همین هم پزشکان یک ماه قبل از جراحی های زیبایی این داروها را قطع می کنند.

مرحله سوم

لیزر مو های زائد برای افرادی که می خواهند از مرد بودن به زن بودن تغییر جنسیت بدهند بسیار ضروری می باشد و این مورد مخصوصا در کیسه بیضه ها باید انجام شود زیرا این کیسه در آینده جای واژن را می گیرند و بهتر است عاری از مو های زائد باشند.

مرحله چهارم

پروتز سینه یکی دیگر از جراحی هایی می باشد که این افراد باید این مرحله را بگذرانند. البته این مرحله زمانی واجب خواهد شد که هورمون درمانی موثر نباشد و سینه ها تحت تاثیر هورمون هایی که فرد استفاده می کند رشدی نداشته باشند.

هورمون درمانی در تغییر جنسیت

مرحله آخر

در این مرحله جراحی آلت تناسلی انجام می شود و پزشک از عناصری که در آلت تناسلی مردانه وجود دارد برای ساخت آلت تناسلی زنانه استفاده می کند. در این جراحی کیسه بیضه ها تخلیه می شود و از پوست این کیسه ها به عنوان بازسازی واژن استفاده خواهد شد. از بخش های متفاوتی که در آلت تناسلی مردانه وجود دارد برای ساخت آلت تناسلی زنانه استفاده می شود. این کار تنها به این دلیل استفاده می شود که فرد حس جنسی خود را از دست ندهد و بتواند باز هم بعد از تغییر دادن جنسیتش رابطه داشته باشد. در بسیاری از جراحی ها این کار با شکست مواجه می شود و پزشکان از یک سری از روش های دیگر برای بازسازی واژن استفاده می کنند که به آن روش روده ای می گویند.

جراحی واژینوپلاستی یکی از همین مراحل می باشد و در این نوع جراحی خود جراح یک سری کارهایی را انجام می دهد که شامل ساخت دهانه خروجی ادرار، ساخت لایه بیرونی واژن و ساخت دهانه واژن می باشد و اگر در این میان پوست به اندازه کافی نباشد و یا پوست این ناحیه دچار مشکل گردد می توان از پوست کناره های شکم استفاده شود تا جای زخم و اسکار باقی نماند.

تغییر دادن جنسیت در مردان

افرادی که این مراحل را طی می کنند و تغییر جنسیت می دهند باید ۵ الی ۷ روز در بیمارستان بستری باشند و استراحت کنند. در واقع استراحت کردن می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر این جراحی داشته باشد و کمک کند تا بافت واژن سریع تر بهبود یابد. در واقع  بعد از جراحی جراح این ناحیه را بانداژ می کند و معمولا بعد از این که این باندها برداشته می شود افراد احساس خوبی دارند و اگر مشکل دیگری نباشد می توانند مرخص گردند. در ادامه می توانید برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد این افراد مقالاتی که در این زمینه نوشته شده است را مانند ترنس چیست مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک داده شده کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *