دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه دوستیابی در دوران پیری با داشتن این مهارت ها

  • سعیده ستاری
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

با گذر زمان و مشکلات سالمندان کم کم دوستان خود را از دست داده و تنها می شوند، البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که یافتن دوست جدید در دوران پیری کار سخت و دشواری است. ما در این مطلب شما را با انواع مهارت های دوستیابی در دوران پیری آشنا می کنیم.

اگر خواهان دوران پیری فعال، سرشار از نشاط و سلامتی هستید پیشنهاد می شود روی روابط اجتماعی گسترده تر و قوی تر تمرکز کنید و مهارت های لازم برای دوستیابی در دوران پیری را یاد بگیرید. هر چه قدر به مردم نزدیک باشید می توانید احساسات منفی نسبت به دوران پیری را کنار بگذارید و برای ساختن آینده بهتر و سرشار از نشاط و شادی هیجان زده شوید.

مهارت های دوستیابی در دوران پیری

زمانیکه در کنار دوستان هستیم آن روحیه شاداب و نشاط آور دوستان باعث حال خوب ما می شود و در سلامتی ما تأثیر دارد. هنگامی که حس حمایت و تعلق دو طرفه در زمان سختی ها و مشکلات از طرف دوستانمان احساس کنیم باعث معنی دار شدن زندگی می شود. اما گاهی اوقات گذر عمر و مشکلات باعث می شود که دوستان قدیمی را از دست بدهیم. بعد در زمان میانسالی متوجه می شویم که تنها شده ایم.

راه حل های دوستیابی در دوران پیری

پیدا کردن دوستان در سنین بالا کار سخت و دشواری است از این رو، شما با یادگیری یک سری مهارت ها می توانید دوستان جدیدی پیدا کرده و رابطه تان را با دوستان قدیمی خود از نو شروع کنید. هنگامیکه به جمع همسالان خود وارد می شوید فرصت های بسیاری برای پیدا کردن دوست در پیش روی شما قرار می گیرد. شما سعی کنید در این هنگام خجالت را کنار گذاشته و از این فرصت آشنایی نهایت استفاده را ببرید.

ارتباط گرفتن با همسایه ها

معمولا وقتی همسایه هایی که سنشان بالا رفته است، دوست دارند با سلام و احوالپرسی با دیگران ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر سعی کنید با صورتی گشاده رو و خندان جواب احوالپرسی شان را بدهید و سعی کنید صحبتی کوتاه با آن ها داشته باشید و اجازه دهید دیگران به شما نزدیک بشوند.

دعوت کردن همسایه ها

اکثر روابط دوستی در سالمندان هنگام صرف غذا رخ می دهد. ممکن است نشستن سر یک میز بزرگ باعث اضطراب و استرس شما شود. اما اگر همسایه هایتان شما را به یک مهمانی و صرف غذا دعوت کردند از رفتن به مهمانی امتناع نکنید و به مهمانی بروید. با افرادی که در آن جا حضور دارند صحبت کنید و گاهی اوقات شما هم همسایه ها را به مهمانی دعوت کنید و مدتی را برای گفتگو با شناخت افراد جدید بگذارید.

ملاقات و گفتگو با افرادی که همسن و هم فکر شما هستند یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. لازم نیست برای یک مهمانی مانند دوران جوانی به صورت مفصل تدارک ببینید. یقین داشته باشید که دوستانتان همین که می توانند ساعاتی را با آرامش خاطر دور هم بنشینند و صحبت کنند را غنیمت می شمارند. با یک مهمانی چای و شیرینی عصرانه باعث به وجود آمدن این دورهمی های خاطره انگیز شوید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آشنای با افراد جدید در دوران پیری

عضو شدن در گروه های محلی

معمولا در هر محله ای گروه مستقلی تشکیل می شود. اکثر افرادی که هم سن و سال هم هستند دور هم جمع می شوند و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی دارند. وقتی در این گروه ها حضور داشته باشید باعث می شود که بتوانید با دیگران معاشرت کنید و از حال هم دیگر باخبر شوید و برای کمک به هم در سختی ها برنامه ریزی کنید.

این گروه ها در ابتدا با هدف دورهمی های ساده برای صرف چای و تصمیم گیری درباره آینده تشکیل می شوند. عضو در این گروه ها باعث می شود با افراد زیادی ارتباط داشته باشید و از میان آن ها افرادی که با شما سازگار هستند را به عنوان دوست انتخاب کنید و از لاک تنهایی خود بیرون بیایید.

 آموزش دادن حرفه و تخصص خود به دیگران

اغلب ما در دوران جوانی و میانسالی کلاس های هنری و ورزشی زیادی رفته ایم. شما می توانید با کمک مراکز محلی، برای آموزش دادن به دیگران اعلام آمادگی کنید. و در برخی از روزهای هفته به آموزش دادن به دیگران مشغول شوید. این کار باعث افزایش روابط اجتماعی شما شده و هرروز با افراد جدیدی دیدار دارید. همچنین در کنار اینها یک درآمدی کوچکی برای خودتان به دست می آورید که به شما احساس خوبی می دهد.

ورزش کردن از مهارت های دوستیابی در دوران پیری

ورزش کردن

سالمندان یکی از بهترین فعالیت هایی که برای حفظ سلامت و بالا بردن اعتماد به نفس می توانند انجام دهند ورزش است. یکی از مهارت های دوستیابی در دوران پیری، ورزش کردن است اما چگونه؟ صبح برای انجام ورزش صبحگاهی به پارک بروید، در پارک ها ورزش های همگانی به دلیل رایگان بودن مورد توجه بسیاری از افراد است. هنگام ورزش کردن در پارک می توانید با افراد زیادی آشنا شوید.

در باشگاهی که در نزدیک منزلتان قرار دارد ثبت نام کنید. زمانی که به باشگاه می روید یک فرصت عالی برای پیدا کردن دوستان جدید است علاوه بر این می توانید حرکات ورزشی را به صورت حرفه ای و زیر نظر مربی انجام دهید.

آسان شدن دوستیابی در دوران پیری

در این مطلب با انواع مهارت های دوستیابی در دوران پیری آشنا شدید. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *