دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی اپل واچ se2 ساعت مچی هوشمند با قیمت مناسب و مقرون به صرفه

  • حکیمه فهیمی
  • ۵ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

اپل واچ se2 می تواند یکی از ساعت های هوشمند بعدی اپل باشد اما هنوز تاریخ عرضه دقیق آن مشخص نیست. در این مطلب به بررسی اپل واچ se2 می پردازیم.

بعد از عرضه نخستین اپل واچ se در سال های اخیر اکنون نوبت آن رسیده تا اپل واچ se2 به بازار ارائه شود. اما هنوز تاریخ دقیق عرضه آن به بازار مشخص نیست. با بررسی اپل واچ se2 همراه ما باشید.

بررسی اپل واچ se2

اپل واچ se2 می تواند ساعت هوشمند بعدی اپل باشد. بعد از عرضه نخستین اپل واچ se در سال های اخیر اکنون نوبت آن رسیده تا اپل واچ se2 به بازار ارائه شود تا بازار موبایل شاهد رکورد زنی جدید اپل باشد. در حالی که اپل واچ هر ساله به عنوان بهترین ساعت هوشمند معرفی می شود ولی قیمت آن تفاوت چندانی پیدا نکرده و همچنان برای قشر متوسط گران به نظر می رسد.

از این رو اپل در تصمیمی می خواهد نسخه دوم ساعت های هوشمندش را با قابلیت های تقریبا مشابه و قیمت مناسب تر روانه بازار نماید. اپل واچ اس ای نسل دوم با قیمتی مقرون به صرفه مناسب کاربرانی خواهد بود که بودجه کمتری دارند. به عبارتی بعد از دو سال از معرفی نسخه اصلی اپل واچ اس ای، اپل می تواند آماده ارائه نسخه نسل دوم آن هم باشد.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۹ اپل واچ با معرفی سری ۵ ساعت هوشمندش به کار سری ۴ پایان داد ولی مجددا تولید سری ۳ را از سر گرفت. در حقیقت اپل واچ سری ۳ محصولی است که کوپرتینویی ها جهت رقابت با فیت بیت به آن احتیاج داشتند. اپل می توانست در سال ۲۰۲۰ هم این اقدام را انجام دهد. یعنی سری ۵ را متوقف و ساخت سری ۴ را دوباره شروع کند.

با این وجود، اپل اقدام دیگری انجام داد و اپل واچ se را معرفی نمود. محصولی که جایگزین سری ۳ بود ولی قابلیت های سری ۴ را همراه داشت و جهت رقابت با دیگر رقبا مانند شیائومی و فیت بیت و در بعضی کشورها با هواوی طراحی و توسعه پیدا کرده بود. اکنون بعد از طی دو سال اپل مجددا به فکر معرفی نسل جدید ساعت های هوشمند مقرون به صرفه اش افتاده است.

  •  آرون گروپس

تراشه موجود در این محصول احتمالا نسبت به تراشه های موجود در اپل واچ های ۵، ۶ و ۷ بهتر خواهد شد. با این وجود سایت اطلاع رسانی اپل هنوز جزئیات زیادی درباره اپل واچ se2 منتشر نکرده ولی بر اساس اطلاعات برخی منابع آگاه؛ برخی مشخصات احتمالی آن ارائه شده است که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم.

تاریخ عرضه و قیمت

اپل تا کنون تاریخ عرضه دقیق اپل واچ se2 را اعلام نکرده و اطلاعاتی در این راستا فاش نشده است. اما با توجه به بررسی صورت گرفته به تاریخ ارائه اپل واچ های پیشین، احتمال می رود اپل واچ se2022 که اپل واچ se2 هم نام دارد در نیمه دوم امسال و در ماه سپتامبر معرفی شود. اپل واچ اصلی اس ای در سپتامبر ۲۰۲۰ به همراه اپل واچ سری ۶ ارائه شد.

در سال ۲۰۲۱، موقع رونمایی از سری ۷ از نسل جدید مقرون به صرفه ها خبری نبود. اکنون انتظار می رود شاهد عرضه نسخه جدید در سپتامبر سال جاری به همراه اپل واچ سری ۸ باشیم. در مورد قیمت این نسخه نیز هنوز خبر معتبری منتشر نشده است. ولی با توجه به خط مشی اپل در سال های قبل، احتمالا قیمتی شبیه مدل های پیشین باشد.

طراحی ظاهری

طراحی اصلی اپل واچ سری اس ای اساسا یک بازسازی زیبایی شناختی از اپل واچ ۴ می باشد. هر چند این ساعت به ریدر ای سی جی مجهز نیست ولی همچنان به سری ۴ بیشتر شبیه بوده تا اپل واچ ۵، چرا که نمایشگر آن حالت همیشه روشن ندارد. بر اساس بررسی منابع و حدسیات، احتمال می رود اپل واچ se2 هم فاقد نمایشگر همیشه روشن باشد.

این ویژگی است که فقط در انحصار اپل واچ پرچمدار خواهد بود. با این وجود سایز و اندازه نمایشگر اپل واچ سری بعد ممکن است از اپل واچ ۷ بزرگتر باشد. سری هفتم ساعت های هوشمند اپل نسبت به سری ۶، شاسی منحنی تر و نمایشگر بزرگتر دارند. اپل برای ساعت های هوشمند مدل ۷ خود نمایشگر بزرگتری به کار برده که این موضوع بازگشت به نمایشگرهای پیشین اپل واچ را برای کاربران اندکی دشوار می سازد.

از این رو انتظار می رود که اپل تجربه استفاده از نمایشگر بزرگتر را به بازار میان رده اش هم بیفزاید. به طور کلی با توجه به بررسی ها انتظار تغییر شایانی در زبان طراحی اپل واچ se2 نداریم ولی شایعاتی که منتشر شده که طبق آن ها می توان به تغییرات احتمالی نسل جدید اپل واچ اس ای پی برد.

قابل ذکر است اپل واچ اس ای از لحاظ ظاهری شبیه اپل واچ سری ۶ بوده ولی در بخش رنگ و متریال متفاوت خواهد بود. اپل سری ۶ را با رنگ های نقره ای، خاکستری، فضایی، آبی، قرمز و طلایی ارائه نمود. ولی اس ای به رنگ نقره ای، خاکستری ، طلایی و فضایی محدود شد.

در ضمن باید توجه کرد متریال سازنده سری ۵ از آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم بوده ولی در ساخت اس ای فقط آلومینیوم به کار گرفته شد. احتمال می رود محصول جدید همان سایزها و اندازه ها و طراحی بدنه نسخه قبلی را حفظ کند. ولی ممکن است نمایشگر همیشه روشن هم به آن اضافه شود.

قابلیتی که پیشتر نیز اشاره شد در اپل واچ اس ای نسل اول وجود ندارد. بر اساس بررسی های صورت گرفته از منابع، ممکن است مشخصات دیگری به اپل واچ se2 راه یافته باشد که شامل تراشه اس ۷ سری ۷ و سنسور جدیدی می باشد که قابلیت ای سی جی را به ساعت هوشمند اپل می افزاید.

مشخصات و قابلیت های احتمالی اپل واچ se2

قابل ذکر است اگر اپل واچ se2 شبیه سری ۷ باشد، بعید به نظر می رسد که همه ابزارهای اپل واچ ۷ مثل برنامه اکسیژن خون، آزمایشات ای سی جی، بر روی آن نصب گردد. ولی باید سنسورهای لازم جهت ردیابی تناسب اندام مثل خوانش ضربان قلب و جی پی اس را حفظ نماید.

نخستین اپل واچ اس ای به ارتفاع سنج، قطب نما و تشخیص سقوط بود از این رو انتظار می رود اپل واچ se2 هم به این قابلیت های تجهیز شود. این مورد را می توان درباره گزینه تنظیمات دیتای گوشی هم گفت. با توجه به این که نسخه سلولار در اپل واچ ۳ دیگر مشاهده نمی شود، انتظار بر این است که اپل قابلیت جی پی اس را به همراه سلولار به سری اپل واچ se2 اضافه نماید.

به این ترتیب اپل یک گزینه ایده آل و مقرون به صرفه برای مشتریان رنج متوسط فراهم می آورد. همه این موارد قابلیت هایی هستند که اس ای را از نسخ های گران قیمت اپل واچ متمایز می نمایند.

اضافه شدن چنین قابلیت هایی در دستگاهی تقریبا ارزان قیمت حاکی از آن است که اپل متعهد شده نه فقط گزینه ای مقرون به صرفه بلکه قدرتمند را در اختیار کاربرانش قرار دهد. همچنین انتظار می رود اپل واچ se2 از واچ او اس ۹ بهره بگیرد. این موضوع به مفهوم ارتقای نرم افزاری و اضافه شدن ویژگی های جدید از جمله تاریخچه AFib، گزینه های ورزشی پیشرفته، یادآوری های دارو، ردیابی خواب بهبود یافته و … می باشد.

البته باید به این نکته اشاره نمود که این قابلیت ها در اپل واچ ۴ و تمام نسخه های جدیدتر وجود خواهند داشت و نمی توان بیان کرد آن ها می توانند سبب تمایز اپل واچ se2 از دیگر ساعت های هوشمند این شرکت باشند. با این وجود، حضور آن ها در محصولی اقتصادی سبب می شود اپل واچ se2 گزینه ای عالی دیده شود.

نکته بعدی درباره مشخصات و قابلیت های سری جدید ساعت های هوشمند اس ای عمر باتری می باشد. طول عمر باتری ساعت های هوشمند اپل به صورت استاندارد در همه نسخه های پیشین، ۱۸ ساعت بوده از این رو قطعا اپل واچ se2 هم از این استاندارد پیروی نماید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *