دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پاستای لیمویی با پخت سریع و طعم عالی

  • حکیمه فهیمی
  • ۸ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

اگر از طرفداران پاستا هستید با این مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه پاستای لیمویی را فرا بگیرید. این پاستای ایتالیایی فوق العاده خوشمزه بوده و به راحتی آماده می شود.

در این مطلب برای طرفداران پاستا یک نوع پاستای خوشمزه ایتالیایی آموزش داده می شود که قطعا از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت خواهید برد. با طرز تهیه پاستای لیمویی همراه ما باشید.

پاستای لیمویی یکی از پاستاهای خوشمزه ایتالیایی بوده که همچون پاستای لاشریمپ و پاستا آلانورما. پخت این پاستا به زمان زیادی نیاز ندارد و خیلی سریع آماده می شود. جز پختن پاستا کار دیگری نخواهید داشت. از این رو می توانید در مواقعی که تایم کمی برای پخت و پز دارید آن را در وعده ناهار یا شام تهیه کرده و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

همانطور که اشاره شد این پاستا با سس لیموترش یک وعده غذای معروف ایتالیایی بوده که در فصل تابستان بسیار دلچسب خواهد بود. در ضمن خوشمزه بوده و آماده کردن آن کار راحتی است. در این پاستا ترکیبی از روغن زیتون، لیمو، ریحان، سیر و پنیر به کار می رود.

به طور معمول از پنیر پارمیزان برای پاستا استفاده می شود اما می توانید از سایز پنیرهای خوش طعم به جای آن استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه پاستای لیمویی آموزش داده می شود.

مواد لازم

  • اسپاگتی: یک بسته
  • لیمو ترش تازه: دو عدد
  • سیر: دو حبه
  • روغن زیتون: پنج قاشق سوپخوری
  • برگ ریحان: یک دسته کوچک
  • پنیر پارمیزان: سه تا چهار قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه پاستای لیمویی خوشمزه

ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کرده و کمی نمک به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار بدهید و صبر کنید تا آب جوش بیاید.

  •  آرون گروپس

هنگامی که آب قابلمه به جوش آمد، اسپاگتی را به آن اضافه کرده و اجازه دهید چند دقیقه ای در آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم گردد. در این فاصله پوست لیمو ترش ها را با رنده ریز، رنده کنید.

در ادامه آب لیموترش ها را گرفته و به همراه پوست لیمو ترش، پنیر پارمزان و روغن زیتون داخل یک کاسه بزرگ ریخته و خوب مخلوط کنید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شوند.

بعد از این که اسپاگتی کاملا پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و سپس یک لیوان آب از داخل قابلمه برای تنظیم غلظت سس آن بردارید.

اکنون اسپاگتی  را آبکش نموده و داخل کاسه حاوی سس بریزید. سپس ریحان شسته شده را درشت خرد نموده و به کاسه سس اضافه کنید.

در این مرحله همه موارد با یکدیگر مخلوط نموده تا کاملا به سس آغشته شود. بعد کمی از آب اسپاگتی را به کاسه اضافه کنید تا سس خوب مزه دار شود. دقت کنید به علت شور بودن آب اسپاگتی و پنیر پارمزان، خیلی با احتیاط به آن نمک اضافه کنید.

سپس کمی فلفل سیاه به مواد اضافه نموده و هم بزنید. بعد روی اسپاگتی مقداری پنیر پارمزان و ریحان خرد شده ریخته و با اسلایس های لیمو ترش آن را تزیین کنید. اسپاگتی لیمو ترش آماده سرو است. نوش جان

ضمن قدردانی از همراهی شما با این دستور آشپزی، در صورت تمایل به آشنایی با انواع پاستا پیشنهاد می کنیم روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *