دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان قطعی و طبیعی زود انزالی آقایان

  • فرهاد هاشمی
  • ۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

انزال زودرس زمانی رخ می دهد که مرد در طول نزدیکی زودتر از حد انتظار همسر خود به انزال می رسد. انزال زودرس یکی از شکایات جنسی رایج می باشد و تقریباً از هر ۳ مرد، ۱ نفر تا حدودی این مشکل را تجربه می کند. تا زمانی که این اتفاق گهگاهی اتفاق بیفتد، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با این حال، اگر از شرایط زیر برخوردار هستید، ممکن است دچار انزال زودرس باشید:

 

  • همیشه یا اکثر اوقات پس از یک دقیقه آمیزش، به انزال می رسید.
  • همیشه یا تقریباً اکثر مواقع، در حین آمیزش نمی توانید انزال را به تأخیر بیاندازید.
  • احساس اضطراب یا ناراحتی می کنید و در نتیجه تمایل دارید که از رابطه جنسی خودداری کنید.

هم عوامل بیولوژیکی و هم عوامل روانشناسی می توانند در انزال زودرس تأثیر زیادی داشته باشند. با اینکه بسیاری از مردان از صحبت کردن در مورد این موضوع خجالت می کشند، اما انزال زودرس، یک شرایط شایع و قابل درمان است. داروها، مشاوره و تکنیک های جنسی زیادی وجود دارد که می توانند انزال زودرس را به تأخیر بیاندازند یا به بهبود رابطه جنسی شما و همسرتان کمک کنند.

درمان قطعی و طبیعی زود انزالی آقایان

درمان انزال زودرس چیست؟

روش های درمانی معمول برای درمان انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری، بی حسی موضعی، دارو و مشاوره می شود. به یاد داشته باشید که پیدا کردن یک درمان یا مجموعه ای از درمانهای مناسب برای شما، زمان می برد. رفتاردرمانی در کنار دارو درمانی می تواند مؤثرترین روش باشد.

استفاده از کاندوم

کاندوم ها می توانند حساسیت آلت جنسی را کاهش دهند و در نتیجه انزال را به تأخیر بیاندازند. در حال حاضر کاندوم های کنترل ارگاسم را می توانید بدون نیاز به نسخه از داروخانه تهیه کنید. این کاندوم ها حاوی مواد بی حس کننده ای مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند یا از جنس لاتکس ضخیم ساخته شده اند تا از انزال زودرس جلوگیری کنند.

بی حسی موضعی

از کرم ها و اسپری های بی حسی موضعی مانند بنزوکائین یا لیدوکائین یا پریلوکائین، برای درمان انزال زودرس استفاده می شود. ۱۰ یا ۱۵ دقیقه قبل از رابطه ی جنسی، این محصولات را روی آلت تناسلی بزنید تا حس آن را کاهش دهید و انزال را به تأخیر بیاندازید. برای انزال زودرس، نوعی کرم لیدوکائین یا پریلوکائین وجود دارد که توسط پزشک باید تجویز شود.

اسپری های لیدوکائین مناسب برای درمان انزال زودرس را می توانید بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید. با اینکه مواد بی حسی موضعی، مؤثر و قابل تحمل هستند، ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از مردان پس از استفاده ی این محصولات، از دست دادن حساسیت و کاهش میل جنسی را گزارش کرده اند. گاهی اوقات، زنان نیز دچار این عوارض می شوند.

استفاده از کاندوم و اسپری های تاخیری به بسیاری از افراد کمک می کند تا مشکل زودانزالی را سریع و موقتا رفع کنند. فانی استور یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی و بهداشتی است که انواع محصولات زناشویی را نیز ارائه می کند. مدل های مختلف کاندوم های ساده، تاخیری، خاردار، ژل های لوبریکانت، اسپری های تاخیری و … را می توانید از این فروشگاه با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

درمان قطعی و طبیعی زود انزالی آقایان

تکنیک توقف و فشار

پزشک ممکن است روشی به نام “تکنیک توقف و فشار” را به شما و همسرتان آموزش دهد.

  1. مطابق معمول فعالیت جنسی خود را از فعالیت هایی مانند تحریک آلت تناسلی شروع کنید تا زمانی که احساس کنید تقریباً آماده انزال هستید.
  2. از همسر خود بخواهید انتهای آلت تناسلی شما را در نقطه ای که سر آلت تناسلی به بدنه آن متصل می شود (گلنس) فشار دهد و این حالت را به مدت چند ثانیه حفظ کند تا میل به انزال از بین برود.
  3. سپس در صورت لزوم، از او بخواهید دوباره این عمل را تکرار کند.

با تکرار این کار می توانید رابطه ی جنسی را بدون انزال مطابق میل خود ادامه دهید. بعد از چند جلسه تمرین، آشنایی با نحوه ی به تأخیر انداختن انزال می تواند تبدیل به عادتی شود که دیگر نیازی به تکنیک توقف – فشار ندارد.

تمرینات کف لگن

ضعیف شدن عضلات کف لگن می تواند توانایی شما برای به تأخیر انداختن انزال را دچار مشکل کند. تمرینات کف لگن (تمرینات کگل) می توانند به تقویت این عضلات کمک کنند.

برای انجام این تمرینات:

  • عضلات کف لگن خود را پیدا کنید: برای شناسایی عضلات کف لگن خود، ادرار را در وسط جریان متوقف کنید یا طوری که مثلاً می خواهید از دفع گاز جلوگیری کنید، عضلات خود را سفت کنید. با شناسایی عضلات کف لگن خود، می توانید این تمرینات را در هر وضعیت بدنی انجام دهید، گرچه از همان ابتدا ممکن است انجام دادن این تمرینات در حالت دراز کشیده برای شما راحت باشد.
  • تکنیک تقویت عضلات را انجام دهید: عضلات کف لگن خود را سفت کنید، به مدت سه ثانیه انقباض را حفظ کنید و سپس برای سه ثانیه عضلات خود را شل کنید. این کار را چند بار پشت سر هم تکرار کنید. با قویتر شدن عضلات خود، تمرینات کگل را در حالت نشسته، ایستاده یا به هنگام راه رفتن امتحان کنید.
  • تمرکز خود را حفظ کنید: برای دستیابی به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن خود تمرکز کنید. مراقب باشید که عضلات شکم، رانها یا باسن خود را منقبض نکنید. از حبس کردن نفس خود خودداری کنید، در عوض در طول تمرینات آزادانه نفس بکشید.
  • این کار را ۳ بار در روز تکرار کنید و این تمرینات را حداقل به صورت سه ست ۱۰ تایی انجام دهید.

درمان قطعی و طبیعی زود انزالی آقایان

داروهای خوراکی

یکی از عوارض برخی از داروهای ضدافسردگی، تأخیر ارگاسم می باشد. به همین دلیل برای کمک به تأخیر زودانزالی، از مهار کننده های انتخابی باز جذب سروتونین (SSRI ها) مانند اس سیتالوپرام (لکساپرو)، سرترالین (زولوفت)، پاروکستین (پاکسیل) یا فلوکستین (پروزاک) استفاده می شود. در میان داروهایی تأیید شده در آمریکا، به نظر می رسد که پاروکستین از همه مؤثرتر باشد. معمولاً ۵ تا ۱۰ روز طول می کشد تا این داروها تأثیر خود را نشان دهند. اما ممکن است مشاهده ی نتایج کامل، دو تا سه هفته زمان ببرد.

تکنیک های رفتاری

در برخی از موارد، برای درمان انزال زودرس اقدامات ساده ای می توان انجام داد. برای مثال یک یا دو ساعت قبل از نزدیکی می توانید خودارضایی کنید تا در حین رابطه ی جنسی، انزال را به تأخیر بیاندازید. همچنین، پزشک ممکن است به شما توصیه کند برای یک مدت خاص از آمیزش جنسی خودداری کنید و معاشقه های جنسی دیگر را امتحان کنید تا انزال را به تأخیر بیاندازید.

چه زمانی برای انزال زودرس به پزشک نیاز دارید؟

اگر در اکثر روابط جنسی خود، زودتر از انتظار خود به انزال می رسید، با پزشک خود صحبت کنید. معمولاً مردان از صحبت کردن در مورد دغدغه های جنسی خود با پزشک احساس خجالت می کنند، اما این موضوع نباید مانع از صحبت کردن شما با پزشک شود.

 انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است. در برخی از مردان، صحبت با پزشک می تواند نگرانی در مورد انزال زودرس را کاهش دهد. به عنوان مثال، پزشک با گفتن این موضوع که انزال زودرس گاه به گاه، طبیعی است و از شروع نزدیکی تا انزال، تقریباً پنج دقیقه طول می کشد، می تواند موجب اطمینان خاطر شما شود.

فروشگاه تجهیزات پزشکی فانی: faanistore.com

آدرس: تهران – میدان امام خمینی – خیابان ناصرخسرو – کوچه خراسانی‌ها – پلاک ۱۵

شماره تماس پشتیبانی: ۰۹۰۴۴۸۴۸۸۴۱

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *