دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک عسل و بادام با طعم دلپذیر و پخت ساده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

کیک بادام و عسل یکی از انواع کیک های خانگی خوشمزه و عالی هستند که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. طرز تهیه این کیک بسیار ساده است و ترکیباتی عالی و مقوی دارد.

یکی از انواع کیک های خانگی خوشمزه کیک عسل و بادام بوده که بسیار رژیمی و پر خاصیت است. برای تهیه این کیک ساده نیازی به آرد ندارید و در دستور تهیه آن آرد بادام استفاده می شود. شما می توانید به شکل کاملا سلیقه ای از دیگر مواد نیز در طرز تهیه کیک عسل و بادام استفاده نمایید.

مواد کیک عسل و بادام

تهیه انواع کیک های خانگی سالم و خوشمزه با آرگا کار بسیار ساده ای است. شما علاقمندان به پخت کیک علاوه بر تهیه کیک عسل و بادام می توانید با دستور تهیه کیک پرتقالی و کیک فندقی نیز آشنا شوید. این نوع از کیک ها بسیار محبوب بوده و دستور پختی ساده ای دارند.

مواد لازم

  • آرد بادام: ۱۷۰ گرم
  • بکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • عسل: ۱۷۰ گرم
  • نمک: ۱/۸ قاشق چای خوری
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: ۴ عدد

کیک عسل و بادام

طرز تهیه کیک عسل و بادام خوشمزه

اولین نکته در تهیه این کیک قرار دادن تمام مواد در محیط می باشد. زمانی که تمام مواد کیک در دمای محیط قرار داشته باشد، پف کیک بهتر شده و پختی بهتر خواهد داشت. بعد از اندازه گیری مواد فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. در صورتی که می خواهید برای پخت این کیک از قابلمه استفاده کنید، باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

ابتدا تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و با استفاده از یک همزن دستی به خوبی ترکیب کنید. بعد از یکدست شدن تخم مرغ ها مقداری عسل به آن اضافه کنید. مواد را مجدد هم زده تا ترکیبی یکدست داشته باشند. بعد از اضافه کردن عسل مقداری وانیل زده و مجدد مواد را به طور یکدست هم بزنید. رقیق کردن عسل پیش از اضافه کردن به مواد می تواند به پخت بهتر کیک کمک کند.

آرد بادام را می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و یا از قنادی ها خریداری نمایید. برای آماده کردن این آرد باید مقداری بادام را آسیاب کنید. حالا آرد بادام خشک شده را به همراه مقداری بکینگ پور الک کنید. مقداری نمک زده و با استفاده از یک همزن دستی مواد را به خوبی ترکیب نمایید. بعد از اینکه گلوله های آرد در مواد باز شد، مایه کیک آماده است.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه کیک بادام و عسل باید، کف قالب مورد نظرتان را چرب کنید. بهتر است برای این کیک از قالب های گرد استفاده نمایید. مایه کیک مورد نظر را درون قالبی ریخته و چند بار به زمین بکوبید تا مایع به شکل یکدست پخش شود. در صورتی که برای پخت این کیک فر دارید، باید آن را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.

طرز تهیه کیک عسل و بادام

برای افرادی که از قابلمه برای پخت استفاده می کنند، باید قابلمه مورد نظر را روی شعله پخش کن قرار داده و به حالت دمکنی روی درب قابلمه را ببندید. قالب را در قابلمه قرار داده و برای پخت به آن زمان دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *