دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی کوه نورآباد لرستان و جاذبه های زیبای آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

کوه نورآباد لرستان یکی از کوه های مرتفع و دیدنی است که شما علاقه مندان از زیبایی های آن بازدید خواهید کرد. این رشته کوه ها طبیعتی زیبا و دیدنی دارند و گره خورده با افسانه های مختلفی هستند.

دلفان سرزمین گنج های مخفی بوده و یکی از جاذبه های مهم استان لرستان می باشد. در این منطقه جاذبه های بسیار زیبایی همچون کوه نورآباد قرار دارد که در این بخش زیبایی های آن را بیشتر می شناسید. این کوه ها دارای جاذبه های طبیعی زیادی بوده و رمز و رازهای زیادی برای گردشگران دارد. در ادامه این بخش با دیدنی های کوه نورآباد لرستان بیشتر آشنا می شوید.

منطقه نورآباد

معرفی کوه نورآباد لرستان:

این کوه ها که با عنوان کوه مهراب نیز شناخته می شود یکی از کوه های مشهور در لرستان است. طبیعت این نواحی دارای رمز و رازهای زیادی بوده و شما علاقه مندان از شگفتی های آن لذت خواهید برد. اهمیت جغرافیایی این کوه ها بسیار بالا می باشد. این کوه ها در منطقه دلفان لرستان قرار دارند و زیبایی های زیادی به خود اختصاص می دهند. این کوه ها از زیباترین مکان های دیدنی لرستان بوده که در این بخش زیبایی های بیشتری از آن را می شناسید.

طبیعت کوه نورآباد

نام این کوه در بسیاری از افسانه ذکر شده است. مهراب کوه سترگ یک کوه پر رمز بوده شگفتی های زیادی را در خود جای داده است. علاوه بر این ها سرسبزی و زیبایی این کوه نیز به خودی خود جادویی بوده و اهیمت زیادی دارد. این کوه ها از دو نیمه مهراب کوچک و مهراب بزرگ شکل گرفته اند. در بخش هایی از این کوه ها درختانی بسیار کهنسال مشاهده می کنید.

کوه نورآباد لرستان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جاذبه های زیبای کوه:

بخش مهمی از جذابیت های این کوه ها را درختان کهنسال و تنومند شکل داده اند. انواعی از درختان گردو، آلو، زالزالک، انگور، گلابی وحشی، سماق، سیب و انجیر در این نواحی یافت می شوند. این کوه های دارای انواعی غارها نیز می باشند. شما در بازدید از این ارتفاعات می توانید ویژگی های این غار را بیشتر درک کنید.

کوه نورآباد را بشناسید

غارهای کوه:

از معروف ترین غارهایی که در این کوه ها یافت می شوند، می توان به غار تنگ قلا، داله لان، غار باغ سیری جان و … اشاره نمود. ده ها غار بزرگ و کوچک دیگر در این نواحی وجود دارند که می توانید از آن دیدن کنید. این غارها هم قدمت بالایی دارند و هم به دلیل طبیعت زیبای خود مورد توجه هستند.

کوه های نورآباد

دیدنی های لرستان:

کوه نورآباد لرستان یکی از مهم ترین  مکان های دیدنی استان لرستان می باشد که شما گردشگران در این بخش می توانید زیبایی آن را بهتر بشناسید. همانطور که می دانید، لرستان یکی از استان های زیبا و پر جاذبه کشورمان است و شما می توانید در سفر به این نواحی تجربه های زیادی داشته باشید.

کوه های نورآباد

از مهم ترین دیدنی های این استان پر جاذبه می توان به دریاچه گهر، دره خزینه، دریاچه کیهو و آبشار بیشه اشاره نمود. این نواحی به دلیل شرایط آب و هوایی معتدل و مناسب خود بسیار سرسبز بوده و دارای انبوهی از درختان می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *