دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه شونیز شکلاتی شیرینی محبوب و پرطرفدار

  • محدثه خاکشور
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه شونیز شکلاتی انتخاب ما برای آموزش شیرینی و کیک در این مطلب آرگا می باشد که از شما علاقمندان به آشپزی دعوت می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

شونیز شکلاتی یک شکلات خوشمزه است که یک شیرینی ساده و مقوی نیز محسوب می شود و می توان آن را در رده ی دسرها طبقه بندی نمود. وقتی می گوییم که شیرینی ها متنوع اند، تنوع بالای آن در تصور افراد ممکن است نگنجد تا اینکه با برخی از شیرینی ها و شکلات های خوش طعم و محبوب جدید آشنا گردند. برای آشنایی با طرز تهیه شونیز شکلاتی می توانید در این مطلب همراه ما شوید.

شونیز شکلاتی یک شکلات واقعا دوست داشتنی است که از شیرینی های بین المللی محسوب می شود. این شکلات عالی را می توانید به عنوان یک انتخاب فوق العاده برای دسر در مهمانی های مختلف مورد استفاده قرار دهید. با توجه به اینکه ما ایرانیان عزیز در جشن باستانی باشکوه خودمان یعنی عید نوروز از انواع شیرینی ها همچون شیرینی نخودچی، شیرینی پادرازی و کلوچه کنجدی و … استفاده می کنیم، می توان در کنار آن ها از شونیز شکلاتی نیز برای شیرین تر کردن این ایام بهره برد.

آشنایی با طرز تهیه شونیز شکلاتی

مواد لازم

  • ۴ قاشق غذاخوری نوتلا
  • ۲ پیمانه بیسکوییت شکلاتی
  • اندازه لازم بادام زمینی
  • اندازه لازم فندق
  • اندازه لازم شکلات تلخ

طرز تهیه شونیز شکلاتی در منزل

اول فندق را داخل تابه ای ریخته و تابه را بر روی حرارت بگذارید تا به مدت ۵ دقیقه تفت بخورد. سپس فندق ها را بر روی پارچه ای مناسب بریزید.

سپس با پارچه ی تمیزی دیگری روی فندق را بپوشانید و شروع به ماساژ دادن آن به شکل دورانی نمایید تا پوست اضافه فندق ها کنده شود. بیسکوییت پتی بور را ریز کرده و داخل غذاساز بریزید و به خوب میکس نمایید تا بیسکوییت پتی بور پودر گردد.

حالا نوتلا را درون غذاساز بریزید و دوباره میکس نمایید تا خمیری شکلاتی حاصل شود. سپس یک قاشق غذاخوری از خمیر شکلاتی را بردارید و به توپی شکل گرد کنید. بعد یک عدد فندق پوست شده را در این خمیر توپی شکل جای بدهید و دوباره خمیر شکلاتی را گرد نمایید تا مغز فندق بین آن مخفی گردد.

به همین صورت ادامه دهید تا تمامی خمیر شکلاتی و فندق ها پایان یابد. بعد ترافل های شکلاتی را برای ۵-۱۰ دقیقه در فریزر بگذارید.

  •  آرون گروپس

طی این مدت بادام زمینی ها را به شکل نگینی در اندازه های کوچک خرد نمایید (می توانید به جای بادام زمینی از مغز دیگری نیز استفاده کنید). بعد شکلات تلخ را داخل ظرفی مناسب ریخته و خرد نمایید و به روش بن ماری ذوب کنید.

بادام زمینی ها را داخل تابه ای بریزید و تابه را بر روی حرارت متوسط بگذارید و برای ۵ دقیقه تفت بدهید تا تست گردند. سپس بادام زمینی های آماده شده را درون ظرفی که محتوی شکلات تلخ می باشد، بیفزایید و به خوبی بهم بزنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آید.

در نهایت هم بعد از ۱۰ دقیقه ترافل های شکلاتی را از یخچال بیرون آورده و در مخلوط شکلات تلخ ذوب شده بغلطانید تا خوب به آن آغشته شود، ترافل ها را بر روی یک توری بچینید تا شکلات اضافه آن ها جدا شده و شکلات روکش سفت گردد.

اموزش طرز پخت و آماده سازی شونیز شکلاتی

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم و امیدواریم که مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از آن بتوانید یک دسر عالی برای عزیزان خود در یک دورهمی و یا برای میزبانی در مهمانی و جشن ها استفاده نمایید. ضمن اینکه برای تهیه انواع شکلات می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *