دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جدید‌ترین مدل‌های مانتو مجلسی ترند ۱۴۰۱ را بشناسید

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

مانتو مجلسی از آن‌ مدل‌هایی است که هر خانمی باید حداقل یکی از آن‌ها را در کمد لباس خود داشته باشد. مانتو مجلسی درواقع روپوشی برای استفاده روی لباس‌های مجلسی و شب است. ازآنجایی‌که لباس مجلسی زیبایی خاصی دارد، چندان جالب نیست که بخواهید تا رسیدن به مقصد روی آن مانتویی کژوال بپوشید، پس بی شک به یک مانتو شیک برای تکمیل استایل خود نیاز دارید. از طرفی هم گاهی انواع مانتو مجلسی در مراسم‌های رسمی به‌عنوان لباس اصلی کاربرد دارد و برخی از افراد ترجیح می‌دهند برای مراسمی چون عقد محضری یک مدل مانتو مجلسی سفیدرنگ انتخاب کنند. مانتو مجلسی معمولاً ازنظر جنس، طرح و تزئینات با سایر مانتو‌ها متفاوت است. اگر دوست دارید استایل خاص و متفاوتی با مانتو در مراسم رسمی داشته باشید در ادامه همراه ما باشید.

جدید‌ترین مدل‌های مانتو مجلسی ترند 1401 را بشناسید

مانتو مجلسی و کاربرد آن

ازآنجایی‌که مانتو اصلی‌ترین بخش پوشش خانم‌های ایرانی است، چندان عجیب نیست که برای موقعیت‌های مختلف با مدل‌های متفاوتی از آن روبرو شویم؛ اما هر سخن جایی و هر مانتو مکانی دارد. مدل مانتو مجلسی، نوعی از مانتو است که نسبت به سایر مدل‌ها ظاهر رسمی‌تری دارد و غالباً طراحی شیکی دارد. مانتو مجلسی انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره نیست و تنها برای مراسم رسمی و مهمانی‌ها کاربرد دارد. برای انتخاب مدل مانتو مجلسی مناسب بیش از هر چیزی باید وضعیت فیزیکی خود را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که شما قرار است با این لباس در یک مراسم رسمی شرکت کنید. طبیعتا هیچ‌کس دوست ندارد استایلش در چنین مراسمی نامناسب باشد. پس در انتخاب مدل مانتو مجلسی کمی دقت به خرج دهید تا استایلی بی‌نظیر و جذاب داشته باشید.

جدید‌ترین مدل‌های مانتو مجلسی ترند 1401 را بشناسید

انواع مختلف مدل مانتو مجلسی

مانتو مجلسی در انواع بلند و کوتاه و در مدل‌های مختلفی در بازار موجود است. حتی شما می‌توانید هر مدل مانتو جدید مجلسی که به دنبالش هستید را به‌سادگی و با قیمتی بسیار مناسب در فروشگاه اینترنتی لباس مدیسه بیابید. اگر تاکنون خرید اینترنتی لباس را تجربه نکره‌اید نگران نباشید. در بخش توضیحات محصولات، اطلاعات کاملی در خصوص سایز و جنس مانتو مجلسی موردنظرتان خواهید یافت که کار شما را برای انتخاب راحت می‌کند. همچنین مانتو‌های مجلسی در انواع مدل‌های کارشده و طرح دار موجود است که انتخاب آن‌ها کاملاً به سلیقه و استایل شما بستگی دارد.

معمولاً افرادی که در لباس‌های روزمره خود نیز به دنبال سادگی هستند مدل مانتو مجلسی ساده‌تری را نسبت به طرح‌های شلوغ انتخاب می‌کنند و بالعکس؛ اما به شما توصیه می‌کنیم در انتخاب مدل مانتو مجلسی خیلی پیرو قوانین همیشگی استایل خود نباشید و گاهی با کمی جسارت استایلی متفاوت برای خود تدارک ببینید. فراموش نکنید که شما قرار است با این مانتو به یک مهمانی یا مراسم رسمی بروید. پس اگر زیادی هم به چشم بیاید چندان راه دوری نمی‌رود. درست مانند سایر لباس‌ها بهتر است رنگ مانتو مجلسی شما نیز متناسب با رنگ پوستتان باشد. از طرفی بهتر است در انتخاب رنگ و خرید مانتو نوع مناسبت یا مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید را نیز در نظر بگیرید.

در حالت کلی اگر فرم بدنی شما لاغر و کشیده است به سراغ انتخاب یک مانتو مجلسی طرح دار یا کارشده بروید و اگر درشت‌اندام هستید، دور طرح‌های شلوغ را خط بکشید. یک مانتو مجلسی کارشده با طرح یا نقش شلوغ به‌سادگی فرم اندام شما را درشت‌تر نشان می‌دهد. در هنگام انتخاب شال و روسری نیز، به مدل مانتو توجه داشته باشید زیرا مثلاً برای مانتوهایی با یقه‌های پهن شال گزینه مناسبی نیست و بهتر است استایل خود را با یک روسری کوچک تکمیل کنید.

جدید‌ترین مدل‌های مانتو مجلسی ترند 1401 را بشناسید

انواع پارچه‌ مناسب مانتو مجلسی

ازآنجایی‌که مانتو مجلسی لباس لوکسی محسوب می‌شود معمولاً جنس پارچه آن مرغوب‌تر از سایر مدل‌های مانتو است. پارچه‌هایی مانند ساتن، ابریشم، مخمل یا ژاکاردهای طرح دار ازجمله پرکاربرد‌ترین پارچه‌ها برای دوخت مانتو مجلسی هستند. اگرچه رنگ غالب مانتو‌های مجلسی مشکی است اما انواع مانتو مجلسی در رنگ‌های مختلفی در فروشگاه اینترنتی خرید مانتو مدیسه وجود دارد که به‌سادگی می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند.

ساتن به دلیل بافت ابریشمی و حالت براقش پارچه‌ای جذاب برای مانتو مجلسی به شمار می‌رود و مانتوهای دوخته‌شده با این پارچه طرفداران خاص خود را دارد. ساتن در رنگ‌های مختلفی در بازار نساجی موجود است و همین امر دست طراحان مانتو را برای دوخت مانتوهایی با طرح‌های شیک و خاص باز گذاشته است. مانتو مجلسی ساتن ظاهر بسیار جذابی دارد. حریر نیز یکی از بهترین و شیک‌ترین پارچه‌ها برای مانتو مجلسی است. این پارچه در سایر مدل‌های مانتو نیز دیده می‌شود. انواع مانتو حریر مجلسی کوتاه و بلند نیز مطابق با سلیقه‌های متفاوت دوخته می‌شود که انتخاب آن به سلیقه افراد وابسته است. حریر به نسبت سایر پارچه‌ها خنک‌تر است. ا

گر به دنبال مانتویی با پارچه سبک و خنک برای تابستان هستید بدون تردید حریر را انتخاب کنید؛ اما به خاطر داشته باشید که ایستایی مانتو‌های حریر روی بدن مانند سایر پارچه‌ها نیست و هر طرحی با پارچه حریر جالب نمی‌شود. ژاکارد نیز یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای مانتو مجلسی است به‌خصوص مانتو‌هایی که برای مراسمی مانند عقد محضری کاربرد دارند. ژاکارد به دلیل طرح و نقش خاصی که دارد پارچه‌ای خاص و شیک محسوب می‌شود. طرح‌های برجسته این مدل پارچه و همچنین ایستایی مناسب آن روی بدن، به‌خوبی نظر طراحان لباس و خالقان مدل‌های خاص را به خود جلب کرده است.

قیمت مانتو

قیمت مانتو مجلسی ارتباط مستقیمی به جنس پارچه آن و میزان تزئینات و کارشدگی روی آن دارد. مانتوهایی با پارچه‌های گران‌قیمت طبیعتاً قیمت بالاتری دارند، چراکه علاوه بر قیمت پارچه دوختشان نیز زمان‌بر است. از طرفی برخی مانتوهایی که تزئیناتی مانند سنگ دوزی یا پولک‌دوزی دارند نیز قیمتشان نسبت به موارد مشابه بالاتر است. به همین دلیل درصورتی‌که محدودیت هزینه دارید بهتر است به سراغ مانتوهایی با جنس حریر بروید. درصورتی‌که قصد خرید مانتو مجلسی شیک مطابق با ترندهای ۱۴۰۱ را دارید، حتما از مدل‌های متنوع مانتو مجلسی در سایت مدیسه دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *