دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چطور یک ساعت جی شاک خوب بخرم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

برندهای ژاپنی ساعت به کیفیت و دوام بالا مشهور هستند و جی شاک نقطه اوج تولیدات این کشور و برند کاسیو به شمار می‌آید تا پیش از ارائه این محصولات، ساعت یک اکسسوری شیک و ظریف بود که به مراقبت زیادی نیاز داشت . جی شاک تعریف ساعت مچی را تغییر دارد و به همین سبب خیلی سریع توانست جایگاه ویژه‌ای در بازار به دست آورد. اگر قصد دارید یک ساعت جی شاک بخرید اما تنوع مدل‌ها و امکانات مختلف انتخاب کردن را برای شما دشوار کرده این مطلب برای راهنمایی شما نوشته شده است.

چطور یک ساعت جی شاک خوب بخرم؟

آیا جی شاک از روز اول پر فروش بود؟

جی شاک در روزهای اول عرضه فروش خوبی نداشت و کسی فکرش را نمی‌کرد که خیلی زود پر فروش شود و تولید مدل‌های مختلف آن بیش از ۱۰ سال طول بکشد. خیلی زود این ساعت‌های جایگاه خود را در بازار پیدا کردند و نه تنها توانستند ساعت‌های عقربه‌ای متداول آن روزها را پشت سر بگذارند بلکه به انتخاب ورزشکاران، هنرمندان و سلبریتی‌های شناخته شده جهان هم تبدیل شدند. دلیل اینکه هر شخصی دوست دارد یک جی شاک داشته باشد طراحی زیبا، دوام بالا و امکانات متنوع و کاربردی آن است.

هنگام خرید این محصول باید دقت کنید مدلی را انتخاب شود که از نظر سایز برای دست شما متناسب باشد، طراحی آن با استایل کلی‌تان مطابقت داشته و امکانات موجود در آن مطابق نیازهای شما باشد.

تنوع مدل‌های جی شاک بسیار زیاد است و در عین حال رنج قیمتی آن هم بسیار متغیر به نظر می‌رسد که کار تصمیم‌گیری را کمی دشوار می‌کند. قبل از هر چیز به شما بگوییم که اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید احتمالا به مدل‌های پیشرفته این ساعت که به صورت جداگانه برای غواصی، کوهنوردی و شنا طراحی شده برای شما مناسب است اما اگر ورزشکار حرفه‌ای نیستید مدل‌های معمولی‌تر که امکانات کمتری دارند و البته از نظر قیمت مناسب هستند هم برای شما انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

 

ساعت‌های جی شاک را از نظر قیمت به چند دسته می‌توان تقسیم بندی کرد؟

ساعت‌ جی شاک  را از نظر قیمت می‌توان در سه دسته تقسیم بندی کرد:

  1. معمولی

این ساعت‌ها که در رنج قیمت پایین‌تری قرار دارند امکانات متنوع زیادی ندارند اما مقاومت بسیار بالایی دارند و برای سال‌ها بدون کمترین آسیب به راحتی کار می‌کنند. ساعت‌های ارزان قیمت جی شاک برای عموم مردم قابل استفاده هستند و ضد ضربه بوده، مقاومت بالایی در برابر آب دارند و گرما و سرما روی عملکرد آن‌ها تاثیری ندارد. طراحی این ساعت‌ها بسیار زیبا است و برای طرفداران استایل اسپرت بهترین انتخاب به شمار می‌آیند. DW-5600 ، DW-6900 ، DW-9052 و G-100 در رده محصولات دیجیتال آنالوگ جی شاک قرار دارند و از ارزان‌ترین مدل‌های این برند به شمار می‌آیند.

چطور یک ساعت جی شاک خوب بخرم؟

  1. حرفه‌ای

این مدل از ساعت‌های جی شاک برای ورزشکاران در سطح مبتدی و حرفه‌ای انتخاب مناسبی است و امکاناتی مثل کرنومتر، قدم شمار و ثبت دقیق رکوردها را در اختیار دارند. دقت این ساعت‌ها بسیار زیاد است و برای ثبت رکوردهای ورزشی انتخاب خوبی به شمار می‌روند. فراموش نکنید ساعت‌های ورزشی جی شاک هرکدام برای گروهی از ورزشکاران مناسب هستند مثلا این برند برای غواصان، کوهنوردان و شناگران مدل‌هایا ختصاصی ارائه کرده است. سری  G-STEEL در رده محصولات حرفه‌ای جی شاک قرار دارند. Tough Solar / Multi-Band 6 مدل بدون تعمیر و نگهداری است که در رده حرفه‌ای‌ها قرار می‌گیرد.

چطور یک ساعت جی شاک خوب بخرم؟

  1. لوکس

این ساعت‌ها به جدیدترین امکانات روز مجهز هستند باتری آن‌ها نیازی به تعویض نداشته و در رنج قیمتی گران قرار دارند. Frogman ، Mudmaster  و GPW-1000 مدل‌هایی هستند که قیمت آن‌ها بیشتر از سایرین است و در حال نزدیک شدن به مدل‌های لوکس دنیا هستند.

ساختار این ساعت‌ها برخلاف سایر مدل‌ها فلزی است و به همین دلیل شکل پیشرفته‌تری نسبت به سایر جی شاک‌ها دارند. جنس ساعت استیل ضد زنگ است و بخش‌های داخلی آن برای مقابله با ضربه و رطوبت عایق بندی شدند.

 

روش تشخیص ساعت‌های اصل از کپی جی شاک کدام است؟

از آنجا که جی شاک یکی از محبوب‌ترین برندهای جهان است، طی این سال‌ها ساعت‌های کپی زیادی از روی آن ساخته شده است. برای اینکه فریب کلاهبرداران را نخورید باید راهکارهای تشخیص ساعت اصل از کپی را بشناسید.

نخستین راهکار این است که ساعت را بررسی کنید و ببینید که گارانتی معتبر بین المللی داشته باشد. محصولات اصل این برند معمولا گارانتی ۲ ساله دارند. شرکتی که گارانتی را در اختیار شما قرار می‌دهد باید معتبر باشد و حتما پیش از خرید تمام مشخصات گارانتی را مطالعه کنید.

گام بعد بررسی کد رفرنس محصول است، تمام محصول‌های اصل یک کد رفرنس دارند که اگر آن را به همراه عبارت watch در اینترنت جستجو کنید مشخصات دقیق ساعت را به شما نشان می‌دهد. اگر موفق به انجام این کار نشدید احتمالا یک محصول کپی در دستان شما قرار دارد.

ساعت‌های کپی و غیر اصل معمولا از نظر اندازه و وزن با مدل اصلی کمی متفاوت هستند، اگر یک جستجوی ساده انجام دهید و ابعاد مدل را مشخص کنید می‌توانید با روش مقایسه سایز و وزن اصل بودن آن را تایید کنید.

بند ساعت از دیگر جزئیاتی است که به شما کمک می‌کند اصل بودن محصول را بررسی کنید، بندهای اصل طرح، رنگ و اندازه مشخصی دارند، اگر این مشخصات با مدل اصل مطابقت نداشته باشد با یک ساعت کپی روبه‌رو هستید. مدل‌های اصل بسیار ظریف هستند، نام برند بدون غلط املایی در آن‌ها آورده شده و صدای زیادی هم از آن‌ها شنیده نمی‌شود اما اگر ساعت صدای زیادی داشت و ظرافت لازم در آن دیده نشد احتمالا تقلبی است.

خرید از فروشگاه‌های مجاز و معتبر راهکار ساده‌ای است که به شما کمک می‌کند گرفتار خرید محصولات کپی و بی‌کیفیت نشوید. فروشگاه اینترنتی گالری نیک به صورت تخصصی ساعت مچی و انواع اکسسوری ارائه می‌کند، با مراجعه به این سایت می‌توانید مدل‌های مختلف جی شاک را مقایسه کنید و ساعت دلخواه خود را با بهترین قیمت خریداری کنید. کلیه محصولات از نمایندگی‌های معتبر داخلی تهیه شده و اصل هستند. گالری نیک محدودیت فروش ندارد و به خریداران از سراسر کشور خدمات عرضه می‌کند. خرید اینترنتی در وقت شما صرفه‌جویی کرده و بسیار راحت‌تر از شیوه‌های سنتی است بهتر است یک بار این روش را امتحان کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *