دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پاک کردن هاشور ابرو با چه روش هایی انجام می شود؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

پاک کردن هاشور ابرو کار بسیار آسانی نمی باشد و می تواند هزینه هایی را برای شما در بر داشته باشد. در ادامه تمامی روش هایی که می توانید برای این کار استفاده کنید را برایتان خواهیم گفت. برای دریافت اطلاعات بیش تر این مطلب را از دست ندهید.

هاشور ابرو یکی از روش هایی می باش که می توانید با استفاده  از آن به ابرو های خود حالت داده و آن ها را پر تر جلوه دهید. اگر از این کار خود پشیمان هستید در ادامه ترفند هایی را برای پاک کردن هاشور ابرو برایتان بررسی می کنیم و شما با استفاده از آن ها می توانید در کم ترین زمان ممکن مشکل خود را برطرف کرده و ابرو های خود را به حالت طبیعی باز گردانید.

استفاده از روش های کلینیکی برای از بین بردن تتو ابرو

ترفند هایی برای پاک کردن هاشور ابرو

تتو کردن ابرو ها امروزه مد شده است و افراد بسیار زیادی هستند که این کار را انجام می دهند ولی برخی از آن ها از نتیجه کار خوششان نمی آید در نهایت به دنبال روش هایی برای پاک کردنشان می گردند. لازم است بدانید که هاشور ابرو سریع تر از تتو کامل پاک می شود و مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و در ادامه روش های مهم و کاربردی برای این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش های کاربردی در مراکز زیبایی

این مراکز با استفاده از یک سری از روش ها سعی می کنند مشکل شما را رفع کنند و ابرو هایتان را بدون آسیب دیدن بهبود بخشند. اگر می خواهی هاشور ابرو های خود را به راحتی پاک کنید و می خواهید که این کار را رد مراکز زیبایی انجام دهید باید یکی از راه هایی که در ادامه بیان می کنیم استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

لیزر

یکی از روش هایی که می توانید تتو و یا هاشور را از روی ابرو های خود پاک کنید لیزر می باشد. لیزر می تواند به اندازه های متفاوتی برای افراد مورد استفاده قرار بگیرد ولی جلسات درمانی آن بین ۲ الی ۴ جلسه می باشد. در استفاده از این روش ممکن است پیاز مو های ابرو هایتان سوزانده شود و بعد از پاک شدن هاشور ها ممکن است شما دیگر آن ابرو های پر پشت قدیمی را نداشته باشید. در نظر داشته باشید که این کار برای ابرو ها بسیار حساس می باشد و در صورت انتخاب یک کلینیک نا معتبر ممکن است به چشم های شما نیز آسیب برسد بنابراین برای انتخاب نیز ابتدا مقداری تحقیق کنید و بعد دست به چنین کاری برای از بین بردن هاشور ابرو های خود بزنید. یکی از مسائل دیگری که باید بدانید این است که جوهر های قدیمی سخت تر از جوهر های امروزی می باشند و دیر تر از بین می روند. در لیزر درمانی برای این کار ممکن است رنگ مواد تتو شما تیره تر شود و این امر به دلیل اکسید شدن مواد درون پوست می باشد و شما باید از روش های دیگری برای پاک کردنشان استفاده کنید و در این صورت لیزر درمانی برای شما کاربرد نخواهد داشت. از دو نوع لیزر به صورت کلی برای حذف تتو و خالکوبی ها استفاده می شود که این شامل لیزر ان دی یگ و Picosecond می باشد. برای رفع بسیاری از تتو ها از لیزر Picosecond استفاده می شود و این درمان سریع تر از درمان با لیزر ان دی یگ انجام می شود.

استفاده از لیزر برای از بین بردن هاشور در ابرو ها

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کاور کردن

یکی از روش هایی که می توانید برای پاک کردن هاشور ابرو های خود از آن استفاده کنید کاور کردن می باشد. در واقع در کاور کردن از مواد همرنگ با پوست شما استفاده می شود و رنگ پوست شما با ابرو ها برابر می شود و می تواند هاشور ها را کاور نماید. در دراز مدت این مورد کاربردی ندارد با این حال ممکن است در دراز مدت رنگ مواد ها برود و به صورت لک و پیس مشاهده شود. جالب است بدانید که مواد کاور سریع تر از سایرین توسط لیزر حذف می شود و اگر از این روش استفاده کردید و بعد از مدتی لک و پیس ایجاد شد می توانید از لیزر استفاده کنید و آن ها را از بین ببرید. می توانید زیر نظر متخصص هر کدام از روش های دیگر را نیز جایگزین لیزر کردن کنید زیرا این روش بسیار خطرناک می باشد و می تواند حالت بدی را برای فرد ایجاد کند.

استفاده از ریموور

ریموور ها یکی از محلول های شیمیایی اند که بلا اسید های میوه تهیه شده اند و کار اصلی آن ها بیرون کشیدن رنگ های تتو از زیر پوست فر می باشد و کاربرد بسیار زیادی در این زمینه دارد و نسبت به روش های قبلی کم هزینه تر و آسان تر می باشد. با استفاده از این روش شما می توانید با کمک سوزن تتو میزانی از رنگ ها را از زیر پوست خارج کنید. اگر بعد از این که با استفاده از این روش هاشور های ابرو خود را پاک کردید ممکن است رنگ های خاکستری روی ابرو های شما بماند که می توانید از یک روش لیزر درمانی نیز برای از بین بردن این رنگ ها استفاده نمایید.

کرم های پاک کننده

اخیرا یک سری کرم هایی به بازار آمده است که شما می توانید با استفاده از آن ها رنگ های هاشور را از بین ببرید. این روش غیر تهاجمی می باشد و شما می توانید با هزینه بسیار کمی از این کرم استفاده کنید عارضه های کم تری را تجربه نمایید. استفاده از این کرم ها می تواند بر پاکسازی تتو کمک نماید و پوست شما را تمیز تر کند. از مهم ترین کرم ها در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  Rejuvi Cream
  • Profade
  • Wrecking Balm
  • Tattoo Off

باز هم بهتر است ابتدا به داروخانه مراجعه نماید و بهترین نوع کرم را با مشورت داروساز تهیه کنید.

تمیز کردن هاشور ابرو

محلول های پاک کننده هاشور

این محلول ها می توانند با استفاده از فلزات سنگین که در آنها به کار رفته است رنگهای تاتو را جذب کرده و با ترکیب شدن با آنها این رنگ را از پوست بیرون کشیده و در خود حل کنند. برای پاک کردن این هاشور ها شما می توانید به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید و از آنها بخواهید که از این روش برای پاک کردن شان استفاده نمایند.

پاک کردن با گلایکولیک اسید

گلیکولیک اسید ای که از لایه بردار هایی می باشد که به صورت تجاری تهیه می شوند و فرمولاسیون اسیدی دارند و می توانند سلول های مرده پوست را حذف کرده و در نتیجه رنگ هاشور ابرو را از بین ببرد. استفاده از این روش به مدت زمان بیشتری نیاز دارد زیرا با حذف سلول‌های مرده سلولهای جدید جایگزین می شوند و این روند زمان زیادی را مصرف می کند. در نظر داشته باشید که شما می توانید بدون استفاده از مراکز پزشکی از این محلول استفاده کرده و تاتو هاشور ابرو هایتان را از بین ببرید البته باید در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید این کار را بدون آسیب رساندن به پوست و چشم هایتان انجام دهید. این ماده می‌تواند برای یک سری از افراد واکنش های حساسیت ایجاد نماید از این رو باید قبل از استفاده آن را بر روی پوست خود چک کنید و از حساسیت زا نبودن آن برای بدن خود اطمینان حاصل کنید.

روش های خانگی برای از بین بردن هاشور

روش های خانگی

طرز روش هایی هستند که شما می توانید برای پاک کردن هاشور ابرو خود از آنها استفاده کنید و این روش ها نیاز به هزینه بالایی ندارند و همچنین عوارض جانبی آنها نسبت به روش‌های نام برده قبلی که در مرکز زیبایی انجام می شد بسیار کم می باشد.

آبلیمو و نمک

یکی از روش های خانگی که برای پاک کردن هاشور ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد ترکیب آبلیمو و نمک می باشد. این ترکیب از دیدگاه بسیاری از افراد یک سال آینده بسیار خوب بوده و حاوی سدیم می‌باشد که می‌تواند به عمق پوست نفوذ کرده و تمامی آثاری که از هاشور ابرو باقی مانده است را از بین خواهد برد. این ترکیب دارای خاصیت سفید کنندگی نیز می باشد و می تواند رنگ هاشور ها را کمرنگ تر کرده و به مرور زمان آنها را از بین ببرد. در این روش حواستان باشد تا این ترکیب وارد چشم هایتان شود زیرا منجر به سوزش شدید خواهد شد.

  • روش استفاده

برای استفاده از این روش نیاز است تا ۱۰۰ گرم نمک را با یک عدد لیمو ترش مخلوط کرده و آن را با استفاده از یک توپ پنبه ای بر روی ابروهای هاشور شده خود قرار دهید. با استفاده از همان به ابروهای خود را ماساژ دهید و بعد از یک ساعت پوست خود را با آب ولرم بشویید.

یادتان باشد برای این که از این روش نتیجه کامل را دریافت کنید نیاز است تا از آن به صورت دائمی استفاده شود.

پاک کردن هاشور ابرو

پودر چوب صندل و سنگ آسیاب شده

استفاده از این مواد نیز می تواند برای از بین بردن تتو و یا هاشور ابرو نیز کارآمد باشد. در واقع این ترکیب کمک می کند تا بتوانید سلول های پوستی را از بین برده و راحت تر به مواد خالکوبی برسید.

  • روش استفاده

برای استفاده از این روش باید چوب صندل را با استفاده از هر سنگی آسیاب نمایید و با یک دیگر مخلوط نمایید و هم بزنید تا ترکیب یک دستی ایجاد گردد. مخلوط را می توانید به آرامی روی هاشور ابرو های خود بکشید و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بماند و بعد آنت را با استفاده از آب تمیز کنید.

ویتامین E و زرد آلو

قدرت تمیز کردن هاشور ابرو ها با استفاده از زرد آلو بسیار زیاد می باشد و از طرف دیگر هیچ آسیبی به شما وارد نخواهد شد. در واقع زرد آلو قادر می باشد تا بتواند جوهر درون پوست را به راحتی از بین ببرد و برای این کار کافی است این میوه را با ویتامین E  ترکیب کنید.

  • نحوه استفاده

زرد آلو را به همراه مقداری از ویتامین E  و ژله آلوئه ورا مخلوط نمایید و آن را با حرکات دایره ای شکل روی پوست خود بزنید. اجازه دهید این مواد ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی ابرو. های شما بماند و بعد آن را با استفاده از آب سرد شسته و پوست خود را با حوله تمیز خشک نمایید. برای این که از این روش به صورت تاثیر گذار استفاده کنید نیاز است تا به صورت روزانه تا یک ماه یک بار در روز این کار را تکرار کنید.

تاثیر ویتامین E برای از بین بردن هاشور ابرو

ترکیب خانگی مفید برای از بین بردن هاشور ابرو

یک ترکیب بسیار خوب می توانید با مقداری آلوئه ورا، نمک، ماست و عسل تهیه کنید و بعد از این که این مواد را به خوبی با یک دیگر ترکیب کردید و ترکیب شما یک دست شد می توانید آن را به مدت نیم ساعت بر روی ابرو های خود قرار داده و بعد از این مدت زمان ترکیب را بشویید و با استفاده از نمک به مدت ۳۰ دقیقه ابرو های خود را ماساژ دهید. بعد از این که با استفاده از نمک پوست خود را ماساژ دادید وقت استفاده از آنتی بیوتیک ها می رسد. در واقع اگر یک الی دو هفته از این روش استفاده کنید خواهید دید که پوست های بالایی ابرو های شما محو شده اند و رنگ هاشور ها کاهش می یابد.

سرکه سیب و اسطوخودوس

یکی دیگر از روش های خانگی که به شما کمک می کند تا بتوانید هاشور ابرو های خود را تمیز کنید استفاده از سرکه سیب و اسطوخودوس می باشد. در واقع اسطوخودوس یکی از گیاهان خوش عطری می باشد که می تواند مشکلات پوستی را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرد و به شما کمک می کند تا پوستی تمیز و شفاف داشته باشید.

  • روش استفاده

مقداری سرکه سیب را به همراه روغن اسطوخودوس و مقداری سدر مخلوط کنید تا مواد شما حالت خمیری به خود بگیرد. این خمیر را باید به مدت دو ساعت بر روی ابرو های خود بگذارید و همان ابتدا که خمیر را روی ابرو هایتان گذاشتید می توانید پلاستیکی روی آن بکشید. بعد از گذشت دو ساعت می توانید با استفاده از آب گرم مواد را از روی ابرو های خود بشویید و بعد از آن باز هم مقداری روغن اسطوخودوس بر روی ابرو هایتان بزنید. این کار را تا زمان حذف کامل هاشور ها می توانید انجام دهید.

مراقبت های بعد از تمیز کردن هاشور ابرو در خانه

مراقبت های بعد از پاک کردن هاشور

جالب است بدانید که هزینه پاک کردن تتو و یا هاشور به مراتب بیش تر از خود تتو می باشد از این رو به شما توصیه می کنیم تا قبل از این که این کار را انجام دهید حتما اطلاعاتی در مورد این کار داشته باشید. بعد از این که هاشور ابرو های خود را با استفاده  از هر کدام از روش های گفته شده تمیز کردید نیاز است تا یک سری از موارد را رعایت نمایید. این موارد را در ادامه برای شما بررسی می کنیم.

استفاده از مواد شوینده

بعد از این که هاشور ابرو های خود را تمیز کردید به شما توصیه می کنیم تا یک روز از مواد شوینده استفاده نکنید. مواد شوینده می تواند منجر به تحریکات پوستی شود و مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید.

استفاده از ویتامین A

ویتامین A یکی از موادی می باشد که بهتر شدن پوست شما بعد از پاک کردن تتو ها کمک می کند و به شما توصیه می شود تا بعد از این کار حتما هر روز روزی سه بار از این پماد استفاده کنید تا تاثیرات خوبی از آن بگیرید.

کرم های بازسازی

استفاده از کرم های بازسازی و ترمیم پوست بعد از این کار واجب می باش ولی بهتر است یک هفته به پوست خود زمان دهید و بعد از این مدت زمان می توانید به راحتی از کرم های ترمیمی و بازسازی استفاده کنید.

 استفاده از کرم های بازسازی کننده بعد از تمیز کردنهاشور ابرو

در نظر داشته باشید که برای بهبود پوست خود نیاز است تا مراقبت های گفته شده را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است دچار لکه های شدید پوستی شوید. پاک شدن هاشور ها به این زودی ها رخ نمی دهد و از هر روشی که استفاده کنید ممکن است تا چند ماه درگیر آن ها باشید بنابراین بهتر است صبر خود را زیاد کنید تا بتوانید با کم ترین آسیب دوباره ابرو های طبیعی خود را داشته باشید.  در ادامه می توانید اطلاعاتی در مورد عوارض هاشور ابرو و شیدینگ ابرو را مشاهده کنید و برای این کار کافی است از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *