دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراحل دوخت جعبه دستمال کاغذی همراه با تصویر

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

ایده های مختلفی برای دوخت جعبه دستمال کاغذی وجود دارد که می توانید جهت ست کردن این وسیله با دیزاین منزلتان مدل جذاب و منحصر به فردی از آن را طراحی نموده و به راحتی در منزل با انتخاب یک پارچه زیبا بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای که در سبک ها و مدل های متنوعی در بازار موجود بوده جعبه دستمال کاغذی می باشد. اغلب این جعبه ها را به صورت آماده تهیه می کنند ولی در صورتی که تمایل دارید مدل خاصی از آن را مطابق با سلیقه و نوع دکوراسیون منزل خود داشته باشید می توانید با بهره گیری از روشی ساده به ساخت آن در منزل بپردازید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری و ایده گرفتن شما عزیزان نحوه دوخت جعبه دستمال کاغذی را به روشی ساده آموزش دهیم.

آموزش خیاطی جعبه دستمال کاغذی

آموزش دوخت جعبه دستمال کاغذی

جعبه های دستمال کاغذی طرح های متفاوتی داشته که هر کدام زیبایی منحصر به خود را دارند ولی برخی از بانوان هنرمند ترجیح می دهند طبق سلیقه خود و با استفاده از هنری که دارند به دوخت جعبه دستمال کاغذی در منزل بپردازند. روش های مختلفی در این زمینه وجود داشته که انتخاب هر کدام بستگی به مهارت و سلیقه دارد.

اگر چه این وسیله ابعاد کوچکی داشته ولی به دلیل کاربردی بودن نقش خاصی در چیدمان دکور منزل دارد. بدین ترتیب بهتر است با صرف کمی حوصله و خلاقیت مدل زیبایی از آن را با یادگیری آموزش ساده ای در منزل بدوزید و مورد استفاده قرار دهید.

آموزش درست کردن روکش دستمال کاغذی

این که انتظار دارید کارتان در چه حد عالی و ایده آل باشد بستگی به مدت زمانی دارد که به آن اختصاص می دهید. در صورتی که بخواهید می توانید با یک دوخت ساده نیز به نتیجه دلخواه خود برسید ولی اگر مایل باشید می توانید تزیینات زیادتری را نیز بکار بگیرید. از جمله خصوصیات خوب این شیوه باز بودن دست شما در انتخاب پارچه ای می باشد که برای دوخت انتخاب می کنید. قطعا اگر کمی از پارچه رومبلی، روکش کوسن ها یا پرده ها را در دسترس دارید می توانید برای دوخت این روکش زیبا بکار گیرید و با دیگر وسایل منزلتان ست نمایید. در ادامه یک روش آسان برای درست کردن دستمال کاغذی را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده ایم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

نحوه دوخت جعبه دستمال کاغذی

  •  آرون گروپس

لوازم مورد نیاز

  • چرم
  • پارچه
  • شابلون
  • قیچی
  • حلقه پرده
  • خط کش

مراحل دوخت جعبه

نخستین کاری که بایستی انجام بدهید اندازه گرفتن ابعاد جعبه دستمال کاغذی می باشد. به منظور این کار باید تمامی سطوح جعبه را اندازه گیری نمایید. بعد از آن الگوی کار را مقداری بزرگ تر از اندازه های تعیین شده بر روی پارچه ای که انتخاب نموده اید علامت گذاری نمایید. بهتر است الگو را در قسمت پشت پارچه رسم کرده تا بعدا مشخص نگردد.

مراحل خیاطی جعبه دستمال کاغذی

حالت الگو بایستی شبیه یک مکعب مستطیل در حالت مسطح باشد که قسمت سطح زیرین آن حذف شده باشد. الگو را با دقت زیادی علامت گذاری نمایید تا بعدا در زمان دوخت دچار مشکل نشوید. الگوی آماده شده را از روی خط های کشیده شده قیچی بزنید.

مراحل دوخت روکش دستمال کاغذی

شکل نهایی الگوی برش خورده بایستی مثل صلیب و مدلی همچون تصویر ارائه شده در ادامه باشد. در گام بعدی یک مرتبه لبه ها را بر روی هم بگذارید و آن را امتحان کرده و مورد بررسی قرار دهید. اگر به صورت دقیق علامت گذاری کرده باشید لبه ها بایستی درست به هم برسند و شکل یک مکعب مستطیل تشکیل گردد.

طریقه درست کردن جعبه دستمال کاغذی

با استفاده از خط کش قسمت مرکز کار را تعیین کرده و علامت گذاری نمایید. البته می توان این عمل را به صورت چشمی نیز انجام داد و به شکل تقریبی علامت گذاری نمود ولی به منظور این که نتیجه نهایی کار بدون عیب و مشکل باشد بهتر است از خط کش استفاده نمایید.

طریقه دوختن روکش دستمال کاغذی

بعد از آن با استفاده از یک شابلون دایره ای شکل و به قسمت مرکزی نقطه ای که علامت زده اید دایره ای کوچک در بخش میانی رسم کنید. این دایره را در طول کار با برش زدن به محل بیرون کشیدن دستمال کاغذی تبدیل خواهید نمود.

طریقه درست کردن روکش دستمال کاغذی

برای مرحله بعد به حلقه پرده نیاز پیدا خواهید کرد. این حلقه ها را می توانید خیلی راحت از فروشگاه های لوازم و تجهیزات پرده تهیه کنید. حلقه پرده را برای سفت کردن لبه های حفره علامت گذاری شده احتیاج خواهید داشت.

مراحل دوخت جعبه دستمال کاغذی

لبه کوچکی از دایره علامت گذاری شده را با کمک یک کاتر برش بزنید. بعد از آن قیچی را از محل برش خورده وارد نمایید و دایره را با دقت برش بزنید. پس از جدا سازی دایره حلقه را به لبه حفره به وجود آمده متصل نمایید.

مراحل درست کردن روکش دستمال کاغذی

پارچه را به صورت پشت و رو در آورید و حاشیه های کار را بر روی هم بگذارید. این که قبلا اشاره شد سایز الگو را کمی بزرگ تر از ابعاد جعبه دستمال کاغذی در نظر بگیرید به این علت بود که بتوانید لبه ها را بر روی هم گذاشته و با چرخ بدوزید. پس از اتمام کار سایز روکش دوخته شده برای جعبه مورد نظر مناسب و ایده آل خواهد بود.

روش درست کردن روکش دستمال کاغذی

در گام بعدی پارچه را برگردانده و لبه های پایینی کار را نیز با چرخ بدوزید. در این مرحله کار دوخت به اتمام رسیده و جعبه دستمال کاغذی قابل استفاده می باشد ولی در صورتی که تمایل دارید به زیبا سازی آن بپردازید می توانید مرحله بعدی را نیز ادامه بدهید و روی کار اجرا نمایید.

روش درست کردن جعبه دستمال کاغذی

برای این کار می توانید برای چهار گوشه روکشی که آماده کرده اید چهار قطعه چرم در سایز کوچک تهیه نموده و در سایز های برابر برش بزنید. این تکه ها تنها برای تزیین و زیبایی کار استفاده می شوند و هیچ نوع کارایی دیگری ندارند.

آموزش خیاطی روکش دستمال کاغذی

تکه های چرم برش خورده را بر روی لبه های روکش گذاشته و سپس بدوزید. این تکه ها را می توانید با استفاده از دست نیز دوخت بزنید اما دوختن آن ها با چرخ خیاطی حالت ظرفیت تر و زیباتری خواهد داشت.

شیوه دوخت جعبه دستمال کاغذی

طریقه خیاطی جعبه دستمال کاغذی

در مطلب ارائه شده با نحوه دوخت جعبه دستمال کاغذی به روشی راحت و ساده آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید و همچنین بتوانید طبق این بخش آموزشی یک روکش زیبا برای دستمال کاغذی در منزل درست کنید و مورد استفاده قرار دهید. برای دوخت روکش قوری و ساخت زیر قابلمه ای می توانید از این لینک ها دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *