دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع گرفتگی توالت فرنگی با ترفندهای مختلف

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

گرفتگی توالت فرنگی می تواند ناشی از علل مختلفی همچون افتادن دستمال کاغذی، رسوب گرفتن لوله های فاضلاب، جمع شدن مو … باشد که با بررسی وضعیت و کمک گرفتن از روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی می توانید مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید.

از جمله مشکلاتی که امکان دارد در سرویس های بهداشتی در منازل پیش بیاید گرفتگی توالت فرنگی می باشد که ممکن است عوامل مختلفی در ایجاد این وضعیت موثر باشند ولی در صورت بروز چنین مشکلی با بهره گیری از راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد می توانید به باز کردن لوله توالت فرنگی بپردازید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت راهنمایی شما عزیزان روش های موثر رفع گرفتگی توالت فرنگی را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه رفع گرفتگی توالت فرنگی

با توجه به این که گرفته شدن لوله توالت فرنگی به طور معمول به دلیل کثیفی و آلودگی های گسترده و بوهای نامطبوع شرایط آزار دهنده ای را به وجود آورده در نتیجه در صورت ایجاد چنین مشکلی باید هر چه سریعتر به رفع گرفتگی توالت فرنگی بپردازید و از راهکارهای مربوطه و موثر کمک بگیرید.

روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت اکثرا در قسمت سیفون و شترگلو رخ می دهد. البته باید بدانید دلیل گرفتگی متفاوت می باشد به عنوان مثال مواردی همچون افتادن صابون یا دستمال کاغذی، ایجاد رسوب آب در لوله ها و … می تواند از دلایل ایجاد این شرایط باشد که شما را نیازمند راهکارهای کاربردی در این زمینه می کند.

علل اصلی گرفتگی توالت

دلایل گرفتگی توالت متعدد می باشد و برای هر عامل به طور معمول شیوه باز کردن متفاوت می باشد که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

پر شدن قسمت چاه فاضلاب

این نوع مشکل اغلب در خانه های قدیمی اتفاق می افتد که فاضلاب آن ها هنوز به سیستم فاضلاب شهری یا همان طرح اگو متصل نشده است یا این که به هر دلیلی چاه آن ها ریزش کرده و پر شده باشد که بدین ترتیب باید با چاه بازکنی و تخلیه چاه تماس گرفته شود و در نهایت چاه را خالی نمایید و باید گفت راهکارهای باز کردن لوله توالت فرنگی در این مورد خیلی کارساز نمی باشد.

طریقه برطرف کردن گرفتگی توالت

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گرفته شدن توالت فرنگی با اجسام مختلف

این علت اغلب در مکان هایی اتفاق می افتد که حمام و توالت آن ها یکی می باشد زیرا امکان دارد اجسام سختی همچون صابون و اسباب بازی کودکان درون توالت افتاده باشد و موجب بروز این وضعیت شود.

افتادن دستمال کاغذی و همانند آن درون توالت

از جمله عللی که در گرفتگی توالت نقش زیادی دارد افتاده شدن دستمال درون توالت است که با وجود این که مقدار سفتی آن خیلی زیاد نمی باشد اما امکان دارد راه فاضلاب را مسدود نماید به این گونه که همچون فیلتر عمل کرده و موجب به وجود آمدن توده ای بزرگ می شوند که در نتیجه جلوی راه خروجی را می بندد.

راهکار های از بین بردن گرفتگی توالت

ایجاد گرفتگی با موادی همچون سیمان و مصالح ساختمانی

این دلیل گرفتگی امکان دارد در منازل تازه ساخت پیش از نصب کردن توالت اتفاق بیفتد به این گونه که یک تکه از سیمان و یا مصالح ساختمانی دیگر درون لوله ریخته شده و سفت گردد و در نتیجه موجب گرفته شدن این نوع توالت ها می شود که به طور معمول با فنر زدن توالت فرنگی و بکار بردن محلول لوله بازکنی رفع می شود.

دلایل گرفتگی توالت فرنگی

راهکارهای برطرف ساختن گرفتگی توالت

باید به این موضوع اشاره کرد که با توجه به این که توالت فرنگی به دلیل قیمت زیاد و حالت پیچ و خمی که در ساختار آن بکار رفته و در واقع سیستم پیچیده ای که دارد بعضی روش های باز کردن لوله توالت مخصوص خود آن می باشد. در ادامه به بیان این موارد پرداخته ایم.

بکار بردن تلمبه دستی

این شیوه ساده ترین روش باز کردن لوله توالت فرنگی در منازل به حساب آمده و در زمان استفاده از این وسیله برای باز کردن لوله توالت مواظب باشید که جداره های تلمبه روی توالت خیلی خوب بچسبد و هوا از کناره های آن بیرون نرود.

شیوه های رفع گرفتگی توالت فرنگی

استفاده از جوش شیرین

برای حل این مشکل با استفاده از جوش شیرین در ابتدا باید یک فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه مخلوط نمایید. سپس نصف فنجان جوش شیرین و سپس مخلوط سرکه و آب گرم را درون کاسه توالت بریزید. ترکیب جوش شیرین و این محلول همچون آتشفشان به جوش آمده و انسداد لوله فاضلاب را به طور کامل از بین می برد. بعد از تخلیه حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس با باز کردن آب راه خروج فاضلاب را چک کرده تا اطمینان پیدا کنید که مشکل برطرف شده است.

راه های از بین بردن انسداد لوله توالت فرنگی

بکارگیری ترکیبات شوینده و آب جوش

در اوقاتی که گرفتگی در اثر فضولات رخ می دهد و احتیاج به لوله بازکن توالت دارید می توانید این عمل را انجام دهید تا موجب شود مواد تشکیل دهنده حالت نرم تری به خود بگیرد و گرفتگی رفع گردد. البته باید بدانید که در این نوع گرفتگی باید چند مرتبه این شیوه باز کردن لوله توالت با آب جوش را تکرار نمایید تا مشکل حل شود.

روش های از بین بردن گرفتگی توالت

استفاده از محلول های لوله بازکنی

محلول های لوله بازکنی نیز می توانند در رابطه با گرفتگی چاه توالت راهکار مناسبی باشند اما باید توجه نمایید که در صورتی که منزل شما قدیمی می باشد از بکار بردن این نوع محلول ها و یا هر مدل محلول اسیدی دیگر در آن خودداری نمایید زیرا سبب سوراخ شدن و ایجاد خوردگی در لوله فاضلاب می شوند.

طریقه رفع انسداد توالت فرنگی

بکار بردن چسب سلفون

این شیوه به این گونه می باشد که روی سنگ توالت را به صورت کامل با چسب های محکم ۵ سانتی باید بپوشانید و سپس سطح ایجاد شده را فشار دهید تا هوای حبس شده در زیر چسب آب موجود در توالت را به طرف پایین هل بدهد و در نهایت گرفتگی توالت رفع می شود. البته باید بدانید این روش تنها برای گرفتگی های جزئی مناسب بوده بدین ترتیب بهتر است به جای آن با کمک تلمبه دستی گرفتگی را برطرف نمایید.

روش های رفع انسداد لوله توالت فرنگی

بکار بردن فنر لوله بازکنی

اگر گرفتگی ایجاد شده خیلی شدید می باشد و یا مشکل به وجود آمده در اثر اشیا رخ داده با کمک فنر لوله بازکنی می توانید آن را رفع نمایید و به عنوان روشی کاربردی از آن بهره مند شوید.

استفاده از چوب لباسی مفتولی

در این شیوه باید چوب لباسی را باز کرده تا به یک سیم مفتول یکدست تبدیل گردد و بعد یک سر آن را زاویه بدهید و به صورت قلاب در آورید و به آن یک پارچه ببندید تا به توالت صدمه نرساند و سپس وارد توالت فرنگی کرده و مشکل ایجاد شده را رفع نمایید.

طریقه رفع گرفتگی توالت

در مطلب ارائه شده علل و راه های رفع گرفتگی توالت فرنگی را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین شما می توانید رفع گرفتگی لوله و رفع بوی بد فاضلاب می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *