دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مهم ترین نکات انتخاب تالار عروسی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از دغدغه های عروس و داماد پیش از برگزاری مراسم ازدواج انتخاب تالار عروسی می باشد که باید به نکاتی که در این زمینه مهم می باشند توجه نموده و آن را مطابق با نیاز و اولویت های خود انتخاب کنند تا بدین گونه جشنی بی نظیر و خاص برگزار نمایند.

از جمله اقدامات مهم و اساسی که باید حدود چند ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی به تدارک آن پرداخت تعیین و برگزیدن یک تالار یا باغ مناسب برای پذیرایی و برپایی جشن می باشد که بهتر است آن را متناسب با معیارها، شرایط و میزان بودجه خود در نظر بگیرید. بدین منظور در این مطلب نکات و اصولی که برای انتخاب تالار عروسی مناسب ضروری و مهم می باشد را برای راهنمایی شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم.

راهنمای انتخاب تالار عروسی

برای برگزاری جشن عروسی باید به برنامه ریزی بخش های مختلفی پرداخت و کاملا آگاهانه و با دقت در این زمینه عمل نمود تا بدون هیچ گونه مشکل و نقصی مراسمی باشکوه برپا نمود. انتخاب تالار عروسی یکی از این بخش ها و ملزومات بوده که برای پذیرایی از مهمان ها و گردهمایی آن ها در این جشن باید تدارک دیده شود ولی به منظور سردرگم نشدن زوجین بهتر است قبل از گزینش آن به نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد توجه نمایند و سپس آن ها را مورد بررسی قرار دهند.

راهنمای انتخاب تالار عروسی

انتخاب یک تالار مناسب و مجهز موضوعی نبوده که تمامی افراد در آن سررشته و آگاهی داشته باشند و قادر باشند تالاری دلخواه خود را خیلی راحت انتخاب نمایند. بدین ترتیب نیاز است که با نکات و اصولی که در گزینش یک تالار پذیرایی خوب و باکیفیت متناسب با نیازهای زوجین باشد آشنا باشید تا بدین گونه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

به طور کلی پیدا کردن و انتخاب یک تالار پذیرایی یا باغ تالار زیبا و مجلل امری سخت و زمان بر بوده و بررسی نمودن نکات  مرتبط با آن موضوعی مهم به شمار می آید. در صورتی که قصد برپایی مراسم عروسی را دارید و در شرف آن به سر می برید بایستی اطلاعات دقیقی در رابطه با نکات راهنمای گزینش تالار داشته باشید. زیرا انتخاب شما دقیقا بر اساس این نوع معیارها و نکات می باشد و نتیجه انتخابتان بر روی کیفیت برگزاری مراسم عروسی تاثیر مستقیمی دارد.

راهنمای اجاره تالار عروسی

موقعیت مکانی خوب با دسترسی آسان

به منظور انتخاب تالار پذیرایی به مکان آن دقت نمایید که با در نظر گرفتن ترافیک دسترسی به آن مکان سخت نباشد. پیدا کردن تالار در مکان های شلوغ و یا بیرون از شهر و دور از دسترس موجب خسته شدن مهمان ها می گردد. همینطور گزینش و رزرو تالار در نزدیکی آرایشگاه عروس موجب شده تا در وقت مناسب در جشن خود حضور یابد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نوع دکوراسیون

ولی می توان گفت از دیگر معیارها و اصول انتخاب تالار نوع دکوراسیون و سبک معماری تالار می باشد که بر اساس سلیقه و معیارهای افراد انتخاب می گردد. امکان دارد یک زوج معیار دیزاین تالار مدنظرشان به سبک و شیوه سنتی باشد و از سوی دیگر یک عروس و داماد دیگر در پی رزرو تالاری مجلل و لاکچری با دکوری منحصر به فرد باشند.

اصول انتخاب باغ عروسی

میزان ظرفیت تالار

در زمان انتخاب تالار یا باغ تعداد مهمان های خود را در مدنظر قرار دهید. در صورتی که تعداد مهمان ها کم بوده بدن شک انتخاب تالار بزرگ مناسب نخواهد بود زیرا مهمان ها در آن پراکنده شده و جشن شما خلوت دیده می شود. در صورتی که تعداد مهمان ها نیز زیاد می باشد سالن بزرگی را رزرو نمایید به گونه ای رفت و آمد مهمان ها در آن خیلی راحت انجام گیرد و همینطور از مسئول خدمات مجلس خود سفارش صندلی و میز بیشتر نمایید تا در صورت حضور مهمانان بیشتر محل نشستن و پذیرایی برای آن ها فراهم باشد.

مهمترین نکات رزرو تالار عروسی

تزیینات و دکور داخلی

تمیز بودن و آراستگی تالار عروسی از مهم ترین اصول می باشد. رومیزی های قرار گرفته بر روی میز بایستی تمیز و زیبا باشند و با رنگ لوازم گل آرایی کاملا همخوانی داشته باند. کاور صندلی ها نیز باید تمیز باشد و با استفاده از روبان های شیک دیزاین شده باشد. بر روی میزها باید به حد کافی شیرینی و میوه قرار گرفته و کل میز با استفاده از شمع و گل تزیین شده باشد.

میز شام و نحوه سرو غذا

پذیرایی مخصوص مهمان ها در زمان صرف شام انجام می گیرد و به همین علت میز شما که از پیش منوی مدنظر خود را انتخاب کرده اید بایستی به زیباترین شکل ممکن دیزاین شده باشد. منوی شام نیز از خود منوی ارائه شده از سوی تالار می تواند انتخاب گردد و هم از رستوران های دیگر سفارش داده و به وسیله پرسنل تشریفات عروسی سرو و تزیین شوند.

راهنمای رزرو تالار پذیرایی

پارکینگ تالار عروسی

تالاری که انتخاب می کنید باید دارای پارکینگ باشد و این نکته ای مهم بوده که باید به آن دقت نمایید. بخصوص اگر تالار در مرکز شهر باشد و مهمان ها در پی محل پارک و نگران امنیت خودروی خود باشند. وجود پارکینگ تالار در واقع فرصت پارک خودرو را برای مهمان ها فراهم می کند.

وسایل روی میز

ست قاشق و چنگالی که بر روی میز قرار گرفته شده باید از مدل شیک و باکیفیت باشد. گذاشتن لیوان های رنگی یکپارچه نمای زیبایی به میز می دهد. بکار بردن گل و شمع و دستمال های دیزاین شده بر روی میز جذابیت خاصی به آن می بخشد.

راهنمای انتخاب تالار پذیرایی

وجود مکانی برای عکاسی

در بخشی از تالار می توانید مکانی را که با گل های زیبا دیزاین شده را برای گرفتن عکس عروس و داماد و یا مهمان ها تعیین نمایید.

تست غذا و میزان کیفیت پذیرایی

پیش از انتخاب کردن تالار غذاهای گوناگون را امتحان نمایید و از طعم و مزه آن اطمینان پیدا کنید. به صورت اتفاقی و سرزده به تالار مراجعه نموده و غذای آن را تست کنید و نحوه و نوع کیفیت پذیرایی را مورد بررسی قرار دهید. نوع برخورد پرسنل با مهمان ها، مدل لباس، میزان نظافت و پاکیزگی، طریقه رسیدگی را مشاهده نمایید و از میزبان نیز درباره رضایت مندی از تالار و کیفیت آن سوال نمایید.

اصول انتخاب تالار پذیرایی

نوع امکانات پذیرایی

در زمان اجاره و رزرو تالار یا باغ عروسی به امکانات آن نیز دقت زیادی داشته باشید. به عنوان مثال سرویس بهداشتی تمیز، اتاق رختکن، اتاق برای کودکان و … از دیگر نکات و موضوعات مهم در زمان انتخاب تالار می باشد.

نکات انتخاب تالار عروسی

در مطلب ارائه شده نکات و اصول راهنمای انتخاب تالار عروسی را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. برای تزیین جایگاه مراسم ازدواج و ویژگی های تالار عروسی نیز می توانید از این مطالب دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *