دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

گام هایی که برای جذابیت در نگاه اول باید بردارید

  • شقایق ایران دوست
  • ۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

جذابیت در نگاه اول بسیار مهم می باشد و اگر بتوانید با استفاده از یک سری از ترفندها این مورد را در کارهای خود به کار بگیرید می توانید به موفقیت بسیاری دست یابید.

جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول بسیار کاربردی می باشد و می تواند در روابط شما تاثیراتی به همراه داشته باشد. جذابیت تنها به ظاهر نمی باشد و شما باید یک سری از مشکلات خود را در صحبت کردن و رفتارهایی که انجام می دهید را از بین ببرید تا بتوانید در وهله اول جذاب به نظر برسید.  در ادامه شما را با ترفند های جذابیت در نگاه اول آشنا می کنیم.

جذابیت در نگاه اول

ترفندهای جذابیت در نگاه اول

اعتماد به نفس داشتن یکی از ترفند های اصلی می باشد که می توانید برای جذاب به نظر رسیدن از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این کار بسیار ساده می باشد و شما می توانید به راحتی با این کار به هر آن چه که می خواهید برسید. باید سعی کنید نگذارید کسی به جذابیت شما شک کند و این کار تنها با اعتماد به نفس بالا داشتن انجام پذیر خواهد بود.

در واقع می توانید خود را از حساسیت ای اجتماعی دور نگه دارید و با علم پیش بروید. در علم بیان شده است که تاثیر گذاری در ۳۰ ثانیه ابتدایی بعد از اولین برخورد رخ می دهد.  این موضوع برای افراد بسیار زیادی جذاب نمی باشد ولی این مغز انسان می باشد که تصمیم می گیرد فردی برایش جذاب است یا خیر. شاید خودتان متوجه نباشید ولی مغز می تواند جذابیت های ظاهری را در کم ترین زمان ممکن تشخیص داده و بررسی های دقیقی در این مورد انجام دهد.

ارزیابی خود

یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید برای این از استفاده کنید این است که خودتان را ارزیابی نمایید. سعی کنید ویژگی های مثبت خود را بولد کرده و به آن ها توجه بیش تری نشان دهید و با این کار تا حدودی اعتماد به نفس خود را برای جذابیت در نگاه اول افزایش دهید. با این کار می توانید موقعیت خود را انتخاب کنید و راه رسیدن به جایگاه انتخابی را راحت تر پیدا خواهید کرد.

بهبود تاثیر گذاری

زمانی که برای اولین بار با فردی ملاقات دارید بهتر است سعی کنید بهترین تاثیر خود را بر روی او بگذارید زیرا اولین دیدار بسیار مهم می باشد و ممکن است نظر کلی فرد را نسبت به شما تغییر دهد. بهتر است در این زمینه از دروغ استفاده نکنید زیرا ماه هیچ وقت پشت ابر نمی ماند و بالاخره یک روزی و یک جایی خود واقعی شما نمایش داده می شود و ممکن است روابط شما آسیب ببیند بنابراین سعی کنید همیشه خودتان باشید.

  •  آرون گروپس

بالا بردن اعتماد به نفس برای جذاب تر شدن

بالا بردن عزت نفس

یکی از ترفندهایی که باید در مورد این موارد بلد باشید این است که سعی کنید عزت نفس خود را بالا ببرید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید جذاب تر به نظر برسید و در نهایت افراد بسیار زیادی را شیفته خود کنید. معمولا انسان ها از افرادی که دارای اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی می باشند بسیار خوششان می آید و سعی می کنند با آن ها ارتباط برقرار نمایند. اگر فکر می کنید نمی توانید اعتماد به نفس خوبی داشته باشید بهتر است با یک روانشناس در این زمینه مشورت کنید و سعی کنید با بالا بردن اعتماد به نفس خود بر جذابیت خود بیفزایید.

اهمیت به خود

یکی از مهم ترین مسائلی که بسیاری از افراد به آن توجهی ندارند اهمیت دادن به خود می باشد. بهتر است زمانی که حالتان خوب نمی باشد در قرارها حاضر نشوید. در واقع اگر یک روز بد و نا خوشایندی داشته اید و احساس می کنید که نمی توانید در یک ملاقات انرژی لازم را داشته باشید بهتر است آن را کنسل کنید. در واقع این کار به ریکاوری شما کمک می کند و همچنین باعث می شود که شما زندگی بهتری را برای خود داشته باشید.

در نظر داشته باشید روزهایی را که بد گذرانده اید نمی توانید به هیچ عنوان تاثیرات بسیار خوبی بر روی دیگران داشته باشید و میزان جذابیت شما در نگاه اول پایین خواهد آمد. اگر مجبور به رفتن به قرار ملاقات هستید و هیچ راهی برای کنسل شدنش وجود ندارد بهتر است قبل راز این قرار حتما راهی برای بیرون آمدن از این حال پیدا کنید که ما به شما توصیه می کنیم که ورزش کنید و یا دوش آب سرد را امتحان کنید. این کار ها به شما کمک می کند تا خلق و خوی بهتری داشته باشید و در نتیجه قرار شما با موفقیت به اتمام برسد.

اهمیت به خود و جذاب تر شدن

دقت به ظاهر

برای این که در نگاه ابتدایی جذاب به نظر برسید و بتوانید تاثیر گذاری خود را روی دیگران افزایش دهید نیاز است تا به ظاهر خود توجه بسیاری نشان دهید. بسیاری از مردم بر اساس ظاهر دیگران را قضاوت می کنند و بهتر است این نکته را نیز مد نظر خود قرار بدهید. در مورد خانم ها زیور آلاتی که مورد استفاده قرار می دهند و آقایان ساعت مچی و موارد دیگری که استایل آن ها را تکمیل می کند از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد بنابراین بهتر است قبل از حضور در مکان های خاص سعی کنید به ظاهر خود اهمیت دهید.

کسل کننده نباشید.

مغز انسان مانند کودکی می باشد که دائما باید با چیز های جذاب سرگرم شود در غیر این صورت می تواند کسل شده و خسته کننده به نظر برسید. در واقع خود آدم ها ذاتا خسته کننده و کسل کننده نمی باشند و تنها برخی از آن ها به دلایل بسیار متفاوتی مانند ترس و اضطراب ممکن است کسل کننده باشند. بهتر است سعی کنید در ملاقات های مهم بگذارید طرف مقابل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهد و از پرسیدن یک سری سوالات تکراری و کلیشه ای بپرهیزید. بهتر است در این میان سعی نکنید خودتان را از دیگران مخفی کنید و سعی کنید همیشه بهترین خودتان باشید و خود واقعی تان را نمایان کنید زیرا نقش بازی کردن می تواند شما را خسته کننده جلوه داده و از جذابیت شما بکاهد.

در دسترس بودن عاطفی

از ساده ترین کارهایی که می توانید برای جذاب بودن به نظر برسید این است که در بسیاری از جنبه های زندگی به خصوص جنبه های عاطفی در دسترس باشید. این کار از جذابیت شما نمی کاهد بلکه آن را تا حدود بسیار  زیادی افزایش می دهد و می تواند اعتماد فرد مقابل را به شما افزایش دهد. در روابط کاری معنای در دسترس بودن را اشتباه نگیرید و در این زمینه ها باید از نظر ذهنی و فکری در دسترس باشید. بنابراین بهتر است به موقعیتی که قرار دارید توجه کنید و سعی کنید در بهترین حالت ممکن خود باشید تا بتوانید جذاب تر به نظر برسید.

جذابیت در نگاه اول

جدی گرفتن زبان بدن

بسیاری از افراد می دانند که زبان بدن اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند راز های بسیار زیادی را در مورد فرد مقابل باز گویی نماید. اگر دوست دارید از دید دیگران در نگاه اول جذاب باشید نیاز است تا زبان بدن برای جذابیت را یاد بگیرید و از جدی بودن آن غافل نشوید. زبان بدن می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی ظاهر شما بگذارد از این رو بهتر است اطلاعاتی در مورد آن و نحوه استفاده از آن برای بالا بردن میزان جذابیت داشته باشید.

لبخند زدن

استفاده از لبخند در مواقع ضروری یکی از کارهایی می باشد که می تواند به جذابیت در نگاه اول کمک کند. در واقع این کار یکی از جذاب ترین تکنیک های بدنی به شمار می رود و کسانی که لبخند می زنند از مهم ترین و زیباترین ها می باشند. در نگاه اول بهتر است این حالت را در برابر فرد مقابل خود انجام دهید تا متوجه علاقه شما به خود بشود. البته یکی دیگر از فوایدی که این کار با خود به همراه دارد این است که لبخند زدن نشانه ای از سرزنده بودن می باشد و فرد مقابل از همان ابتدا درک می کند که در برابر شما حوصله اش سر نمی رود و می تواند لحظات خوبی را سپری کند از این رو می تواند به جذاب بودن شما ایمان بیاورد.

برقراری ارتباط چشمی

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای جذابیت بیش تر با استفاده از زبان بدن انجام دهید برقراری ارتباط چشمی می باشد. در بیش تر کنفرانس ها و همایش ها برای تاثیر گذاری بیش تر بر روی مخاطب از این روش استفاده می شود و تاثیرات بسیار خوبی نیز به همراه دارد. اگر بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل خود برقرار کنید می توانید میزان تاثیر گذاری روی او را افزایش دهید زیرا از نظر بسیاری از افراد نگاه کردن به اطراف و حرف زدن می تواند نشانه ای بی اعتنایی باشد و اصلا جذابیتی با خود به همراه ندارد و نشانه ای از این می باشد که شما اعتماد به نفس کافی برای برقراری ارتباط ندارید.

برقراری ارتباط چشمی برای جذاب تر شدن

نشان دادن دست ها

از نظر بسیاری از افراد پنهان کردن دست ها می تواند میزان جذابیت فرد را بکاهد و از میزان اعتماد دیگران نسبت به او نیز کم نماید. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید تاثیر گذاری و جذابیت خود را افزایش دهید نیاز است تا دست های خود را در جیب ها و یا پشت خود پنهان نکنید. در واقع اگر بتوانید دست های خود را به صورت کاملا عادی در معرض دید قرار بدهید می توانید روابط بسیار بهتری با دیگران برقرار نمایید و آن ها نیز با شما راحت تر می شوند و می توانند هر حرفی که در دل دارند را به شما بگویند. مهم ترین نشانه ها در زبان بدن را که مخصوص به دست ها می باشد را برایتان بیان می کنیم.

  • پنجه ها

یادتان باشد برای این که بتوانید روی دیگران تاثیرات بسیار زیادی بگذارید نیاز است تا نوک پنجه های شما همواره رو به سمت طرف مقابلتان باشد.

  • دست ها

بهتر است برای جذاب تر به نظر رسیدن هرگز دست های خود را پنهان نکنید و سعی کنید آن ها را در محیطی مناسب و قابل دید قرار دهید.

  • بازوها

حالت بازوها در برقراری ارتباط نیز بسیار مهم می باشد و باید همواره آن ها را آزاد و رها نگه دارید و سعی کنید از دست به سینه بودن فاصله بگیرید زیرا این کار می تواند شما را به یک فرد بسیار خشک شبیه کند از این رو ارتباط مقابل و جذابیت برای دیگران بسیار کاهش می یابد.

  • شانه ها

برای این که بتوانید آرام و زیبا به نظر برسید نیاز است تا شانه های خود را آزاد و رها و به سمت پایین نگه دارید. یادتان باشد که همیشه باید زاویه بازو های شما به سمت فردی باشد که با او در حال گفت و گو هستید تا بتوانید جذاب تر و بهتر به نظر برسید.

جذابیت با نگاه اول و رفتار های مهم بدنی

حالت چانه

یادتان باشد که همیشه حالت چانه خود را خنثی نگه دارید با این کار کمک می کنید تا فرد مقابل برداشت بدی نسبت به این حالت شما نداشته باشد زیرا او ممکن است تصور کند که با این حالت شما در حال تمسخر کردن و یا تشویق کردنش هستید از این رو آن ارتباط موثر شکل نمی گیرد.

استفاده از سر برای ادامه ارتباط

با استفاده از تکان دادن سر می توانید خود را به ادامه بحث علاقه مند تر نشان بدهید. این کار شما باعث می شود که فرد مقابل متوجه شود که شما در حال گوش دادن به او هستید و او را جدی می گیرید از این رو به جذابیت در نگاه اول دست می یابید. بهتر است سعی کنید سر خود را به اطراف نچرخانید و همه حواس شما به طرف مقابلتان باشد.

شناخت حرکات مرتبط با کیف دستی

کیف دستی در خانم ها نوعی روش غیر کلامی می باشد که شما می توانید برای شناخت بیش تر از آن استفاده کنید. در واقع خانمی که راحت نیست و احساس معذب بودن دارد به کیف دستی خود چنگ می زند و سعی می کند آن را روی بدنش و مقابل فرد قرار بدهد و بالعکس خانمی که احساس خوبی دارد کیف دستی خود را آرام بر می دارد و دستش را روی آن قفل نمی کند. خانم هایی که احساس معذب بودن ندارند سعی می کنند که کیف خود را در جایی نزدیک به خود روی زمین و یا صندلی دیگری قرار بدهند تا در میان آن ها حائلی نباشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *