دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص پوست آناناس و فواید درمانی باور نکردنی آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

همان طور که میوه آناناس سرشار از خاصیت می باشد، پوست آن نیز خواص زیادی دارد که مهمترین آن چربی سوزی گزارش شده است.

آناناس میوه گرمسیری می باشد که پر از فواید سلامتی است. این میوه سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان، فیبر و آب بوده و کم کالری است. در این مطلب با خواص پوست آناناس آشنا می شوید.

آشنایی با خواص پوست آناناس

آیا از خواص فراوان پوست آناناس اطلاع دارید؟ در این مطلب با این خواص آشنا می شوید. خواصی که با دانستن آن ها یقینا متعجب می شوید و از این به بعد به پوست این میوه نیز اهمیت می دهید. پوست آناناس برای بیماری های متعدد و مشکلات سلامتی مفید می باشد که اکثر مردم از آن اطلاعی ندارند.

همانطور که می دانید آناناس یک میوه گرمسیری بوده و بیشتر در صنایع غذایی به ویژه کمپوت سازی مورد استفاده واقع می شود. به آناناس کاجدیس نیز اطلاق می شود. البته از این میوه در آشپزی برای تهیه دسر یا غذاهایی مانند حلوای آناناس نیز کمک گرفته می شود.

این میوه استوایی اصالتا بومی جنوب برزیل و پاراگوئه بوده و به صورت بوته ای است. در ایران نیز این میوه از سال ۱۳۹۵ تحت کشت قرار گرفته و امروزه به طور طبیعی در چابهار زیر کشت است. کاستاریکا بزرگترین تولید کننده آناناس جهان بوده و برزیل و فیلیپین در درجات بعدی قرار دارند.

  •  آرون گروپس

آناناس همراه با موز، نارگیل و انبه جزو مفید ترین میوه ها برای مردان می باشند. آناناس بسیار خوشمزه بوده و سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین، فیبر و آب است ولی کالری کمی دارد و این موضوع آن را به یک میان وعده ایده آل تبدیل می نماید. به علت محتوای غذایی و آنتی اکسیدانی آناناس، بعضی از افراد جهت تقویت سلامت پوست خود از آن به طور خوراکی و برخی به صورت موضعی روی پوست بهره می گیرند.

حال که با میوه آناناس و فواید آن آشنا شدید در ادامه قصد داریم شما را با خواص این میوه خوشمزه آشنا نماییم. بله پوست میوه آناناس هم پر از خواص سلامتی می باشد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.

چربی سوزی و لاغری

امروزه چاقی از مشکلات اساسی مردم دنیا محسوب می شود و علت اصلی این مشکل ضعف متابولیسم و عادت های نادرست غذایی می باشد. بسیاری از افراد نمی توانند پر خوری و عادات ناسالم غذایی را کنار بگذارند مگر این که تغییرات شایعی را در خود مشاهده کنند و بعد به سراغ کاهش وزن بروند.

بهتر است برای این منظور از روش های تایید شده استفاده کرد. یکی از این روش ها برای چربی سوزی و لاغری میوه استوایی آناناس می باشد. سوزاندن چربی های بدن به ترکیبی قوی نیاز دارد تا بتواند فرد را به اندامی ایده آل برساند. می توان پوست آناناس را بعد از شستن در آب جوشاند و در طی روز میل نمود.

پوست آناناس سبب تنظیم سیستم گوارش شده و متابولیسم را هم افزایش می دهد. در ضمن سبب می شود تعداد دفعات ادرار فرد بیشتر گردد.

مبارزه با سرطان

پوست آناناس حاوی بتاکاروتن می باشد که با سلول های سرطانی مبارزه می کند. مطابق تحقیقات صورت گرفته پوست آناناس با سرطان پروستات و روده بزرگ هم مقابله می کند.

بهبود سرفه

فایده ناشناخته دیگر پوست آناناس درمان و بهبود سرفه می باشد. برای برطرف شدن سرفه مقداری پوست آناناس را جوشانده و بعد با عسل مخلوط نمایید و این ترکیب را میل کنید. این نوشیدنی سبب از بین رفتن عفونت گلو شده و در مدت کمی سرفه را رفع می کند.

بهبود مشکلات معده

همانطور که اشاره شد آناناس سرشار از فیبر است و همچنین برملائین موجود در پوست میوه سبب جلوگیری از تولید اسید معده شده و از تشکیل سلول های مرده در معده جلوگیری می کند. در ضمن زخم معده را بهبود می بخشد. به افرادی که یبوست دارند توصیه می شود در طی روز آناناس را با پوست آن به روش های ذکر شده میل نمایند.

بهبود زخم های پوستی

می توان با استفاده از پوست آناناس زخم های روی پوست را درمان نمود. در ضمن پوست آناناس نقش شایانی در درمان مشکلات پوستی دارد.

از این که تا پایان این مطلب همراه آرگا بودید از شما سپاسگزاریم و امیدوارم از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای اطلاع از خواص پوست انبه و خواص پوست موز روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *