دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره مانیکور و پدیکور آقایان

  • فرهاد هاشمی
  • ۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

احتمالاً ما آقایان بیشترین زمان خود را صرف صحبت در مورد لباس‌های برند و کفش‌های شیک می‌کنیم، با این‌حال برای داشتن ظاهری جذاب مواردی مهم‌تر از محتویات کمد لباستان وجود دارد.

همه چیز درباره مانیکور و پدیکور آقایان

تمام عمر، خودتان ناخن‌هایتان را کوتاه کرده‌اید و به نظر خودتان همه چیز بسیار خوب بوده است. البته، شاید کمی کج‌ومعوج شوند یا بسیار کوتاه شده باشند، اما چه اهمیتی دارد؟ احتمالاً هرگز به مانیکور و پدیکور فکر هم نکرده‌اید، چون این کار فقط زحمت خود را به گردن دیگری انداختن است یا چون مانیکور و پدیکور مشخصاً مخصوص زنان هستند.

آقایان عزیز پیش از هر چیز، غرور مردانه‌تان را کنترل کنید! ثانیا مانیکور و پدیکور فقط لاک زدن و رنگ کردن ناخن‌ (طبیعی یا مصنوعی) نیست. این خدمات شامل کاربردهای بیشتری می شوند: اگر پوست خشک یا پاهای پینه‌بسته دارید، اطراف ناخنتان پوسته‌پوسته می‌شود و یا ناخن‌هایتان در گوشت زیرین فرو می‌روند، شما یکی از افراد بالقوه نیازمند به خدمات یک سالن ناخن هستید.

در این مطلب با احسان نجاریان، مدیریت آرایشگاه مردانه سان در مورد فواید مانیکور و پدیکور برای آقایان صحبت کرده ایم.

مانیکور و پدیکور صرفاً خدماتی تجملاتی و بیهوده نیستند

ناخن‌های لاک‌زده را فراموش کنید: مهم‌ترین دلیلی که هرکسی، چه زن و چه مرد، باید به ناخن‌هایش رسیدگی کند سلامتی است. احسان نجاریان بیان می‌کند: “ما از دست‌ها و پاهایمان بیشترین استفاده را می‌کنیم، بااین‌حال اغلب کمترین مراقبت را از آنها انجام می‌دهیم. پاک‌سازی و کوتاه کردن مناسب ناخن‌ها برای سلامت ناخن ضروری است و لایه‌برداری و رطوبت رسانی که حین خدمات مانیکور و پدیکور آقایان انجام می‌شود، جوان‌سازی پوست را تحریک کرده، منجر به آثار ضد پیری می‌شود و نهایتاً پوستتان را سالم‌تر خواهد کرد.”

در مانیکور و پدیکور پوست‌های مرده را جدا می‌کنند

همه چیز درباره مانیکور و پدیکور آقایان

همان‌طور که اشاره کردیم مانیکور و پدیکور هر دو روش‌هایی مؤثر برای لایه‌برداری هستند. (در لایه‌برداری پوست مرده و خشک را از بین می‌برند تا سلول‌های سطحی سالم زیرین آشکار شوند.) پدیکور به‌طور ویژه‌ای برای از بین بردن نوعی از پوست مرده که به شکل پینه‌های عمیق ناشی از فعالیت مفرط ایجاد می‌شود، مفید است.

احسان نجاریان می‌گوید: “اگر ورزشکار هستید یا سبک زندگی بسیار فعالی دارید، پاهایتان برای محافظ از خودشان به‌طور طبیعی پینه ایجاد می‌کنند. این پینه‌ها باید هرچند وقت یک‌بار ساییده شوند و نرم شوند. لازم است فرد دیگری این کار را برای شما انجام دهد چراکه دیگری نسبت به خودتان دسترسی بهتری به کف پای شما دارد.” برای رسیدگی به اصلی‌ترین نیازهای خود به کامل‌ترین نوع پدیکور با مجهزترین امکانات، مثل لاک ناخن یا ماهی کوچک، نیاز ندارید. یک پدیکور پایه می‌تواند احساس تازگی و نشاط به شما ببخشد.

با انجام مانیکور و پدیکور می‌توانید از نتایج دردناک خود مراقبتی در منزل جلوگیری کنید

همه چیز درباره مانیکور و پدیکور آقایان

کوتاه کردن نامناسب ناخن می‌تواند عوارض دردناکی داشته باشد مثلاً می‌تواند منجر به پوسته‌پوسته شدن پوست اطراف ریشه ناخن‌ شود و یا باعث شود ناخن‌های پا در گوشت زیر خود فروروند. کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند درد بسیار شدیدی ایجاد کند و درصورتی‌که باعث رشد ناخن به سمت داخل شود، حتی ممکن است لازم شود برای ویزیت سرپایی به بیمارستان مراجعه کنید. سوهان زدن، شکل‌دهی و رطوبت رسانی صحیح به ناخن‌ها از ایجاد این عوارض دردناک جلوگیری کرده و یا آن‌ها را درمان می‌کند.

مانیکور و پدیکور دشمن کوتیکول‌ها هستند

کوتیکول‌ها چه در ناخن‌های دست و چه در ناخن‌های پا، ناخوشایند و آزاردهنده هستند. کوتیکول به پوست اضافی گفته می‌شود که بالای ریشه ناخن رشد می‌کند و لازم است همراه ناخن‌، هرچند وقت یک‌بار به آن‌ها نیز رسیدگی شود. ازآنجایی‌که شما احتمالاً یک دست هستید (نمی‌توانید به‌خوبی از هر دودست خود استفاده کنید) و احتمالاً به‌اندازه کافی آموزش ندیده‌اید که بتوانید این کوتیکول‌ها را به طرز هنرمندانه‌ای جدا کنید، بلند کردن و بریدن آن‌ها برایتان سخت خواهد بود. (اغلب نتیجه انجام این کار توسط خودتان، باعث ایجاد برش‌های کوچک روی پوست اطراف می شود که این امر می‌تواند منجر به ایجاد پوسته‌های اطراف ناخن شود.)

مانیکور و پدیکور بهترین روش برای کنترل و مهار این پوست بی‌فایده و نازیبا، یعنی کوتیکول، هستند. همچنین پرسنل سالن‌های ناخن، در حین مانیکور و پدیکور از روغن‌های درمانی برای سالم نگه‌داشتن نوک انگشتان دست‌ها و پاهایتان استفاده می‌کنند. احسان نجاریان می‌گوید: “در سالن سان ما از روغن کوتیکول استفاده می‌کنیم. ترکیب‌ عصاره ویتامین E با روغن تخمه آفتابگردان ناخن‌های شما را تغذیه می‌کند و رطوبت آن‌ها را حفظ می‌کند.”

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *