دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی کیم ته ری از زندگی شخصی تا فعالیت های هنری این بازیگر کره ای

  • محدثه خاکشور
  • ۸ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

فیلم های کره ای اعم از سریال و فیلم سینمایی، مخاطبان خاص خود را دارند که البته بسیار محبوب می باشند. ندیمه یک فیلم پرطرفدار بوده و است که در آن بازیگران مطرحی همچون کیم ته ری نقش آفرینی کرده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با بیوگرافی کیم ته ری بیشتر آشنا سازیم.

کیم ته ری بازیگر کره ای جوان کره ای است که فعالیت هنری خود یعنی بازیگری را از جوانی وقتی ۲۱ سال داشت و با تئاتر آغاز نمود. تحصیلات دانشگاهی او در رشته ی روزنامه نگاری و ارتباطات بوده است. کیم ۱۶۶ سانتی متر قد و دارای اندامی متناسب و زیبا می باشد, در این مطلب آرگا قصد دارد مفصل تر شما را با بیوگرافی کیم ته ری این بازیگر زن کره ای آشنا کند.

بیوگرافی کیم ته ری بازیگر سینما و تلویزیون کره جنوبی

بیوگرافی کیم ته ری بازیگر جوان کره ای

کیم ته ری در ۲۴ ماه آوریل در سال ۱۹۹۰ مصادف با چهارم اردیبهشت سال ۱۳۶۹ در شهر سئول کره جنوبی متولد شد. او پس از اخذ مدرک دانشگاهی در رشته ی روزنامه نگاری و ارتباطات در سن ۲۱ سالگی به بازیگری روی آورد و کلید فعالیت خود را از حضور بر روی صحنه زد.

وی سپس پس از حضور در تئاتر تصمیم به فعالیت در دیگر عرصه ها گرفت که تست های مواجه با شکستی را نیز در همین راه تجربه نمود و اما در نهایت با پذیرفته شدن در فیلم ندیمه به سینما کره پیوست.

او در این بازی واقعا متفاوت و شگفت انگیزی را از خود به نمایش گذاشت که موجب شد تا به میزان زیادی توجه ها را به خود جلب نماید. این شروع خوب ادامه ی دلچسب و موفقیت آمیزی را برای او در مسیر هنری بازیگری رقم زد. او پس از کسب موفقیت در بازیگری در کنار آن به فعالیت در عرصه ی مدلینگ و نیز خوانندگی مشغول است.

زندگینامه کیم ته ری و مروری بر زندگی شخصی و خانواده او

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زندگینامه کیم ته ری بازیگر سریال جدید بیست و پنج و بیست و یک

خانواده و نوجوانی کیم ته ری

در بیوگرافی کیم ته ری مطالعه می کنید که این بازیگر در یک خانواده ۴ نفره متولد شد که در آن علاوه بر پدر و مادرش، برادر بزرگتر او و نیز مادربزرگش به همراه وی زندگی می کردند که وی به خاطر زیاد بودن گرفتاری های مادر خود اغلب پیش مادربزرگ خویش بوده و در کنار او پرورش یافته است.

به گفته ی خود این هنرمند خانواده او در آن زمان زندگی سخت و مشقت باری داشته اند، به گونه ای که در دوران نوجوانی جهت تامین هزینه مورد نیاز تحصیل و زندگی خود باید به صورت چند تایم پاره وقت در مکان های مختلفی مانند رستوران و کافه و … فعالیت کند. نامگذاری او از شکوفه های گلابی تاثیر گرفته است.

زندگینامه کیم ته ری و مروری بر آغاز فعالیت و شهرت او

از علاقه به هنر تا فعالیت به صورت جدی

کیم ته ری از وقتی کودک بود به نقاشی علاقمند بود، بر همین اساس به دنیای هنر و طراحی قدم گذاشت ولی چیزی نگذشته بود که پی برد انتخابش برای سیراب سازی علاقه اش به هنر اشتباه بوده و در نتیجه به دنبال سایر هنرها از جمله گویندگی روی آورد و به خاطر همین علاقه در دانشگاه تحصیل خود را رشته روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی آغاز و به پایان رساند.

در پایان سال دوم دانشگاه با حضور در یک انجمن تئاتر توانایی و علاقه خویش را پیدا کرده و مورد حمایت وقع شدن از سوی پدر و مادرش اصلی ترین و ماندگارترین انتخاب خود یعنی بازیگری را برگزید.

کیم ۱ سال و ۶ ماه در نور و صدای تئاتر خدمت می کرد ولی در نهایت در ۲۰۱۱ توانست به گروهی در تئاتر ملحق شده و در نتیجه در نمایش های بسیاری از جمله از «عشق پرسیدن» و«Spoonface Steinberg»اشاره داشت.

زندگینامه کیم ته ری و مروری بر آغاز فعالیت و شهرت او

شکست تا موفقیت در تست بازیگری

کیم ته ری در سال ۲۰۱۴ به شرکت «J-WIDE» ملحق گردید و در تبلیغات تلویزیونی زیادی حضور یافت و البته در تعدادی فیلم کوتاه نیز بازی کرد، ولی هدف او این نبود، برای رسیدن به رویای بزرگی که در سر داشت در تست های بازیگری زیادی تست داد که متاسفانه در نهایت در هیچ یک از آنها پذیرفته نشد.

کیم در نهایت در سال ۲۰۱۶ در یکی از تست های بازیگری از میان بالای ۱۵۰۰ داوطلب برای ایفای یکی از نقش های اصلی فیلم سینمایی ندیمه برگزیده شد که موفق گردید تا بالغ بر ۸ جایزه برترین بازیگر زن جدید به همراه اعتباری زیاد در این عرصه را از آن خود کند.

آشنایی با بیوگرافی کیم ته ری بازیگر جذاب کره ای

شهرت کیم ته ری

در سال ۲۰۱۷ او با بازی در یک فیلم سیاسی ۱۹۸۷: وقتی آن روز فرا برسد, بازی موفق و درخشانی از خود به نمایش گذاشت که حسابی مورد توجه قرار گرفته و جوایز و کاندیدای برترین بازیگر زن را برای او رقم زد. وی بعدا در سال ۲۰۱۸ در فیلم «جنگل کوچک» مجددا به خوبی درخشید و باز هم در مرکز توجه ها قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸ به واسطه ی بازی در سریال محبوب و پرمخاطب «آقای آفتاب» و هم بازی شدن با بازیگران معروف کره ای از جمله «لی بیونگ هون» موفق شد تا نظر مثبت منتقدها و بینندگان را به خود جلب نموده و جوایز بسیار برترین بازیگر زن را زا آن او کند.

بعد از این مورد توجه و تحسین واقع شدن در سال ۲۰۲۰، وی با بازی در فیلم نتفلیکس «رفتگران فضایی» موفق شد تا هم بازی ستاره معروف کره ای به نام «سونگ جونگ کی» شود. گفته می شود در سال ۲۰۲۲ او در فیلم سینمایی «آدم فضایی» جلوی دوربین برود.

آشنایی با زندگینامه کیم ته ری بازیگر مطرح کره

بازگشت به تلویزیون

کیم ته ری پس از گذشت ۳ سال در نهایت در سال ۲۰۲۲ در سن ۳۰ سالگی با بازی در فیلم سینمایی «بیست و یک، بیست و پنج» مجددا به تلویزیون بازگردد. نکته ی جالب اینکه او با وجود ۳۰ سال سن در این فیلم در قالب کاراکتر دختری ۲۱ ساله مقابل دوربین می رود. کیم در این سریال با «جو هیوک» یکی از ستاره های کره ای هم بازی می شود که بیش از پیش بر شهرت و اعتبار حرفه ای او افزود.

کیم ته ری با فعالیت نه خیلی طولانی موفقیت های زیادی به دست آورده و جوایز و افتخارات زیادی را کسب نمود که بر این اساس در سال ۲۰۱۹ در لیست ۳۰ شخص موفق دارای کمتر از سی سال نشریه فوربز جای گرفت، از سایر افتخارهای کارنامه هنری قابل ذکر کیم کسب جایزه برترین بازیگر زن جدید فستیوال «APAN STAR» جهت ایفای نقش در سریالی به نام «آقای آفتاب» و نیز جایزه برترین سرگرم کننده فستیوال «AAA» می باشد.

نیز موفق شد تا ۸ جایزه برترین بازیگر جدید جهت بازی در فلیم سنمایی «ندیمه» و جایزه برترین بازیگر زن جهت ایفای نقش در فیلم «جنگل کوچک» و فیلم «۱۹۸۷: وقتی آن روز فرا برسد» دریافت کند.

زندگینامه کیم ته ری و مروری بر آغاز فعالیت و شهرت او

دیگر فعالیت ها

کیم ته ری علاوه بر بازیگری، در زمینه های خوانندگی و مدلینگ نیز فعالیت دارد. او در فیلم های خود مانند «ندیمه» قطعه «Segimalui» و نیز قطعه «Hidden Road» در فیلم سینمایی «۱۹۸۷:وقتی آن روز فرا برسد» را خواننده است.

 و اما فعالیت تبلیغاتی کیم به دوران پیش از شهرتش باز می گردد،نیز او با یکی از برندهای موفق و دارای اعتبار به نام «Frontrow» همکاری داشته است؛ ولی اصلی ترین فعالیت او در دنیای مدلینگ به همکاری داشتن با کمپانی مطرح «پرادا» در ماه اکتبرسال ۲۰۲۱ مربوط می شود.

بیوگرافی کیم ته ری بازیگر سینما و تلویزیون کره جنوبی

کارهای خیرخواهانه

کیم ته ری به حیوانات بسیار علاقه مند است که خود وی نیز ۲ گربه خانگی دارد که آنها را از پناهگاه حیوانات گرفته است. وی به کمپین حقوق حیوانات کره جنوبی هم امدادهایی داشته است که بعد از فیلمبرداری فیلم سینمایی «۱۹۸۷: وقتی آن روز فرا برسد» وی به طور شخصی با مادر دانشجویی که در اعتراض ها به قتل رسیده بود؛ تماس گرفت و وی را به شام دعوت نمود.

آشنایی با بیوگرافی کیم ته ری بازیگر مشهور و محبوب کره ای

رابطه جنسی بازیگر زن در فیلم

کیم ته ری در فیلم سینمایی «ندیمه» که کنیز هم شناخته می شود؛ با جسارت زیاد به رابطه جنسی با «کیم مین هی» هنرپیشه زن کره ای پرداخت که موجب برانگیختن توجه و تمجید مخاطبان و نقد منتقدین به حرفه ای بودن او گردید. کیم از جنبش «metoo» پرداخته به آزار جنسی در دنیای سرگرمی حمایت می نماید.

زندگینامه کیم ته ری و مروری بر آغاز فعالیت و شهرت او

رابطه عاشقانه کیم ته ری

 تا به این لحظه وجود هیچ رابطه احساسی و عاشقانه ای از کیم ته ری بیان نشده است. کیم ته ری مرد ایده آل و دلخواه خود را فردی می داند که غیر از داشتن تفاهم های نخستین، به حیوانات علاقه مند بوده و مغرور نیز نباشد.

زندگینامه کیم ته ری و معرفی آثار سینمایی و سریال وی

گفتنی های جالب در مورد کیم ته ری

  •  گروه موسیقی «BTS» را دوست دارد.
  • نقاشی کردن، بازی های ویدئویی و نیز مطالعه کتاب را برای اوقات فراغت دوست دارد. همچنین در فصل سرد زمستان از طبیعت و نوشیدن شراب خوشش می آید.
  • به گفته ی خودش در صورت بازیگر نبودن، به امکان زیاد در رشته ای هنری دیگری فعالیت می کرد.
  • وی در تولید کتاب های صوتی بسیاری با سایر هنرپیشگان همکاری کرده است.
  • دست پخت کیم زیاد جالب نیست.
  • او به طبیعت و زندگی کردن در روستا خیلی علاقمند می باشد.
  • به گفته ی خودش دارای حافظه ای ضعیف است به طوری که تا امکان داشته باشد, تمامی چیزها را می نویسد.
  • کیک بوکسینگ و پیلاتس را یاد گرفته است.

بیوگرافی کیم ته ری هنرپیشه جوان و جذاب سینما و تلویزیون کره جنوبی

مروری بر آثار کیم ته ری

این بازیگر جوان و مشهور به واسطه ی پشتکار و توانایی هایش دارای افتخارات زیادی شده است که مدیون بازی در فیلم ها و سریال هایش می باشد. در ادامه به بررسی این آثار می پردازیم.

آشنایی با بیوگرافی کیم ته ری بازیگر مطرح کره ای

سینما

  • فیلم «ندیمه» در سال ۲۰۱۶
  • فیلم « مون یونگ در سال ۲۰۱۷
  • فیلم«۱۹۸۷:وقتی روز فرا می رسد» در سال ۲۰۱۷
  • فیلم «جنگل کوچک» در سال ۲۰۱۸
  • فیلم «رفتگرهای فضایی» در سال ۲۰۲۱
  • فیلم «بیگانه»  در سال ۲۰۲۱
  • فیلم «بیگانه ۲» در سال ۲۰۲۲

تلویزیون

  • سریال «اطرافیان» در سال ۲۰۱۶
  • سریال «آقای آفتاب» در سال ۲۰۱۸
  • سریال «بیست و پنج بیست و یک» در سال ۲۰۲۲

زندگینامه کیم ته ری بازیگر فیلم کره ای معروف ندیمه

مطلب به پایان رسیده با همراهی شما به بیوگرافی کیم ته ری خانم بازیگر جوان و محبوب کره ای اختصاص یافته بود. امیدواریم مورد پسند بوده باشد. کیم نامجون، یون جونگ هون و گو کیونگ پیو از دیگر هنرپیشه های هستند که برای آشنایی با این هنرمندان کره ای می توانید بر روی لینک های قرار داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *