دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پارک جنگلی چاهکوتاه بوشهر با مناظر طبیعی زیبا و دیدنی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

پارک جنگلی چاهکوتاه یکی از پارک های تفریحی و پر جاذبه ای است که در بوشهر قرار دارد. این پارک در یکی از روستاهای اطراف واقع شده و دارای زیستگاه ارزشمند گیاهان کویری و حاره ای است.

بوشهر یکی از شهرهای تفریحی و بسیار زیبا در جنوب کشورمان است. این شهر تفریحی در کنار جاذبه های مهمی همچون اسکله و بنادر مهم زیبایی های بی شماری دیگری همچون پارک جنگلی چاهکوتاه دارد که در این بخش با آن بیشتر آشنا می شوید.

امکانات پارک چاهکوتاه

زیبایی های پارک جنگلی چاهکوتاه

برای بازدید از این پارک و زیبایی های آن باید به روستایی با همین نام سفر کنید. روستایی در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر بوشهر که در منطقه ای دشتی واقع شده و دارای خانه های مسکونی زیادی است. این روستا در فصل های مختلفی از سال دارای زیبایی است. با معرفی یکی از مکان های دیدنی بوشهر می توانید به اهمیت این شهر توریستی پی ببرید.

پارک جنگلی چاهکوتاه را بشناسید

جالب است بدانید این پارک بسیار قدیمی بوده نزدیک به ۴۰ سال قدمت دارد. اهمیت این باغ به دلیل زیبایی و قدمت بالای آن می باشد. همچنین این نواحی از نظر زیستگاهی دارای اهمیت زیادی هستند. این نواحی با برخورداری از گونه های گیاهی و جانوری متعدد برای گردشگران اهمیت زیادی دارد.

جاذبه های پارک چاهکوتاه

بررسی زیستگاه چاهکوتاه:

این پارک ۴۰ ساله دارای گونه های مختلفی از جانوران و گیاهان بوده از این رو می تواند برای گردشگران اهمیت زیادی داشته باشد. گونه های گیاهی در این نواحی شامل گیاهان حاره ای و کویری است که بخش مهمی از پوشش های گیاهی آن را شکل می دهد. از سوی دیگر می توان به تنوع زیستگاه جانوری در این مناطق نیز اشاره کرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دیدنی های پارک چاهکوتاه

گونه های مختلفی از پرندگان ساحلی که در این مناطق یافت می شوند، به ارزش زیستگاهی این نواحی نیز افزوده اند. این نواحی در طی سال های اخیر نیز تحت پوشش برنامه ریزی های مختلفی بوده و عملیات مهار شن های روان نیز در این نواحی صورت گرفته است.

طبیعت چاهکوتاه:

پارک جنگلی چاهکوتاه اهمیت گردشگری بالایی دارد. این پارک زیبا در منطقه ای دشتی قرار دارد از این رو چشم اندازهای ویژه ای برای گردشگران خواهد داشت. بافت مسکونی در این مناطق نیز از سوی دیگر مورد توجه است. این نواحی دارای شرایط آب و هوایی مناسبی بوده و در فصل های مختلفی از سال طبیعت زیبایی را شامل می شود.

پارک چاهکوتاه

معماری چاهکوتاه:

روستای چاهکوتاه علاوه بر زیبایی این پارک دارای جاذبه های مهم دیگری همچون معماری های عجیب بوده که در این بخش به آن ها اشاره می شود. این معماری ها با توجه به طوفان های شن و باد طراحی شده اند تا عامل برای مهار این امر باشند. مردم این روستا در جنگ نقش مهمی داشته اند. بخش مهمی از قدمت این روستا به زمان جنگ باز می گردد.

جاذبه اطراف پارک چاهکوتاه

برای سفر به این مناطق می توانید، فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید. در پاییز و زمستان نیز شرایط آب و هوایی بهتری در این مناطق حاکم می باشد. این روستا امروزه از دیدنی های بوشهر برای گردشگران به شمار می آید. در لینک بیشتر به معرفی دیدنی های بوشهر پرداخته ایم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *