دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارک ملی گونونگ گادینگ با مناظر طبیعی دیدنی و بکر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

پارک ملی گونونگ گادینگ یکی از نواحی دیدنی و زیبا در کشور مالزی بوده که از تماشای آن لذت می برید. این پارک شگفتی های زیادی همچون آبشار، صخره و دیگر چشم اندازها دارد.

یکی از معروف ترین پارک های دنیا پارک ملی گونونگ گادینگ است که در مالزی واقع شده و زیبایی های چشم نوازی را به خود اختصاص داده است. در مسیر این پارک می توانید از طبیعتی بکر و پر جاذبه دیدن کنید. آبشار و ارتفاعات قله ها یکی از زیباترین جاذبه هایی هستند که از آن دیدن خواهید کرد.

پارک ملی گونونگ گادینگ

شگفتی های پارک ملی گونونگ گادینگ

اگر می خواهید، یکی از پارک های بکر و پر جاذبه دنیا را بشناسید، باید سری به این پارک ملی در مالزی بزنید. در واقع این پارک به عنوان یکی از بزرگ ترین زیستگاه های رافلزیا شناخته می شود. رویش این گل هیچ فصل خاصی ندارد و اغلب در فصل های بارانی رشد بیشتری دارد.

طبیعت گونونگ گادینگ

بزرگ ترین زیستگاه رافلزیا:

همانطور که اشاره شد، این پارک یکی از بزرگ ترین زیستگاه ها برای گل های رافلزیا محسوب می شود. این گل برای رشد و بزرگ شدن نیاز به ۹ ماه زمان دارد. گل دهی این گل نیز نزدیک به ۴ تا ۵ ماه طول می کشد. این گل بسیار کمیاب بوده و دارای زیبایی خاص و خیره کننده ای است. این گل در کمتر جایی از دنیا دیده می شود و می توانید از نزدیک زیبایی خیره کننده آن را مشاهده کنید.

شگفتی های گونونگ گادینگ

  •  آرون گروپس

پارک ملی گونونگ گادینگ امروزه یکی از دیدنی های مالزی به شمار می آید و زیبایی های زیادی برای گردشگران دارد. سفرهای ماجراجویانه به این نواحی هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. این نواحی به دلیل دور بودن دارای امکانات کمی است و در صورت سفر باید غذا و تجهیزات کافی داشته باشید.

پارک زیبای گونونگ گادینگ

جاذبه های پارک:

این پارک دیدنی با قرارگیری در ارتفاعات کوهستانی از چشم اندازهای ویژه ای برای گردشگران برخوردار می باشد. طبیعت گردی و جنگل گردی یکی از تجربه های طبیعت گردی ویژه علاقمندان است که در این پارک برای شما در نظر گرفته شده است. اگر علاقه زیادی به کوهنوردی دارید، می توانید از این تفریح نیز استفاده کنید.

اقامت در گونونگ گادینگ

افرادی که به این پارک دیدنی سفر می کنند، باید توانایی و آمادگی جسمی بالایی داشته باشند. طی کردن مسیر قله ای در این پارک نیزا ۳ تا ۴ ساعت پیاده روی دارد که با توجه به آمادگی جسمی هر فردی متفاوت است. با رسیدن به قله می توانید چشم اندازهای زیبا و تماشایی را مشاهده کنید. در این نواحی شانس بیشتری برای تماشای حیات وحش را دارید.

ارتفاعات گونونگ گادینگ

یکی از بقایایی که در این پارک مشاهده می کنید، اردوگاه نظامی بریتانیایی است. این اردوگاه قدمتی بالا داشته با کمی خیال پردازی می توانید به ان دوران باز گردید. این مکان محل گشت زنی نظامیان بوده است. این نواحی جنگلی در اغلب فصل های سال دارای باران بوده و در صورت سفر به این منطقه باید احتیاط بیشتری به خرج دهید.

از دیگر دیدنی های مالزی می توان به مکان های دیدنی پوتراجایا اشاره کرد. این نواحی نیز جاذبه های زیاد را به خود اختصاص می دهند و شما علاقه مندان در لینک بیشتر این جاذبه ها را می شناسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *