دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اهمیت انواع لوستر پذیرایی و آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل شما

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

طراحی داخلی دکوراسیون منزل بسیار بیشتر از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بالش و پرده اتاق بهم می آیند، شامل می شود – اگرچه این انتخاب ها هنوز اهمیت دارند. ما معتقدیم طراحی داخلی هم علم است و هم هنر! این به نحوه واکنش مغز و بدن ما به فضای اطرافمان مربوط می شود. و این وظیفه یک طراح داخلی است که آن احساسات را در جهتی مثبت شکل دهد که باعث شود کسی بخواهد وقت خود را در یک اتاق بگذراند.

برای انجام این کار، طراحان داخلی از روش‌های هنری خاصی استفاده می‌کنند که ذهن ما را فریب می‌دهد یا حداقل، نحوه درک ما از فضاهای داخلی را تغییر می‌دهد. این خیلی بیشتر از آن چیزی که مردم تصور می کنند یک بازی فکری است. در این مقاله به بررسی همه چیز درباره دکوراسیون داخلی منزل می پردازیم. با ما همراه باشید. و یا با شماره ۰۲۱۷۶۲۱۱۴۰۰ تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون (Decoration) در لغت فارسی به معنای چیدن، آراستن و مرتب کردن است. تعریف دکوراسیون داخلی در واقع به طرز چیدن و انتخاب مناسب اسباب و وسایل داخلی خانه، اتاق‌ها، آشپزخانه، اتاق پذیرایی، حمام و دستشویی مربوط می‌شود.

 

امروزه با پیشرفت در زمینه‌های مختلف دکوراسیون داخلی تنها برای خانه‌های مسکونی مورد توجه نیست و برای زیباسازی و کاربردی شدن مغازه‌ها، دفاتر کاری، کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و… نیز به کار گرفته می‌شود.

 

یکی از راه های دکوراسیون داخلی, نورپردازی با لوستر می باشد. شما می توانید با استفاده از لوستر پذیرایی , یک محیط بی نظیر و انرژی بخش ایجاد کنید.

اهمیت انواع لوستر پذیرایی و آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل شما

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل

 

برای اینکه طراحی دکوراسیون داخلی منزل به بهترین نحو ممکن انجام شود، باید فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار گرفته شود تا در نهایت با کمترین مشکل و سریع ترین و کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ها بهترین و مثبت ترین تغییرات در فضای دکوراسیون داخلی خانه ها انجام شود.

 

یکی از این فاکتورها که مهمترین آن نیز می باشد، نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی است. زیرا مبل ها در دکوراسیون داخلی خانه ها در این روزها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و عضو لاینفک دکوراسیون‌ داخلی محسوب می شوند. پس باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشید تا با هماهنگی سبک و همخوانی روکش و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هماهنگی بیشتری در خانه ایجاد کنید.

 

از دیگر فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی انتخاب قاب عکس ها و قاب های هنری متناسب با فضای خانه و روحیه ای است که در داخل خانه برقرار است. بهتر است هر تابلویی که برای زیبایی دکوراسیون خانه انتخاب می کنید در هماهنگی با سایر قسمت ها باشد.

 

از پارامترهای مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی مکان‌های مسکونی و سایر محیط ها باید به آن توجه شود، نورپردازی و تاثیر نور و روشنایی در دکوراسیون می باشد؛ زیرا این نورپردازی می تواند به کمک نورهای طبیعی لوسترها انجام شود و اگر قرار است از نورهای مختلف در ساختمان استفاده شود، بهتر است در بهترین مکان ممکن قرار بگیرند و سبک شاخه های نوری با سبک کلی دکوراسیون منزل در تناسب و هماهنگی باشد و میزان نور در مکان های مختلف با توجه به نیاز هر قسمت باشد.

 

همچنین رنگ نور متناسب با سلیقه و حس و حال فضا انتخاب شود. برای پایین آوردن کنتراست نور می توانید از نورهای تو کار هم در قسمتهای مختلف مانند آشپزخانه استفاده کنید. یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه , استفاده از انواع لوستر آشپزخانه می باشد.

 

از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین چیدمان دکوراسیون داخلی منازل پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون می باشد که این ویژگی بیشتر مخصوص خانه هایی با متراژ بالاست که شما باید فضای مختلف را پر کنید و قسمت‌های بزرگ را به قسمت های کوچک تر و کاربردی تقسیم کنید، که با استفاده از پارتیشن بندی این کار به راحتی انجام می‌شود.

 

برای این کار بهتر است فضای ورودی را از پذیرایی جدا کرده و همچنین قسمت آشپزخانه را از ناهار خوری جدا کنید. همچنین با جداسازی راهرو و اتاق از پذیرایی به تفکیک هر چه بهتر قسمتهای مختلف خانه کمک کنید.

 

این تقسیم بندی می تواند به افرادی که قصد تلفیق سبک های مختلف دکوراسیون را دارند هم کمک کند و در این شرایط می توان از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

 

رنگ آمیزی از مهمترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی منازل است و بیشترین فضای داخلی که جلوی دید هر مخاطب جلوه‌گری می‌کند دیوارها هستند و رنگ و بافتی که در دیوارهای یک خانه به کار میرود و همچنین طرحی که برای آنها در نظر گرفته شده تاثیر زیادی در طراحی و جذابیت فضا خواهد داشت. شما میتوانید با انتخاب یک رنگ و طرح مناسب فضای خانه را بزرگتر جلوه دهید و یا باعث پوشش نواقص یک خانه شوید.

اهمیت انواع لوستر پذیرایی و آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل شما

چرا باید دکوراسیون داخلی را طراحی کرد؟

 

دکوراسیون داخلی امروزه یک دانش محسوب می‌شود. استفاده از این دانش در هر مکانی متفاوت است و به منظور خاصی صورت می‌پذیرد. موارد زیر از جمله دلایلی هستند که برای محیط‌های مختلف باید در نظر داشت:

 

  • فروشگاه‌ها و مغازه‌ها: جذب مشتری بیشتر و مورد توجه قرار گرفتن
  • محیط های اداری: ایجاد فضایی امن برای کار کردن و احساس راحت بودن
  • بیمارستان‌ها: کاربری بودن محیط، ایجاد محیطی آرام تا بیمار و کادر درمانی احساس همدلی و همراهی داشته باشند
  • خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی: ایجاد فضایی که باعث راحتی کاربری شود و همچنین گرمی و آرامش را به همراه داشته باشد
  • فضاهای عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و حتی برای فضاهایی مانند کابین خودروها: برای کاربردی کردن و رفع نیازهای عموم افراد

 

فرایند طراحی دکوراسیون منزل مانند هر فرایند هنری دیگر، دارای نکات و ریزه کاری‌ های خاصی است که با رعایت اصول تزئین، می توان تغییراتی فوق العاده را به وسیله آن ایجاد نمود.

 

 

اصول چیدمان منزل

 

یکی از حقه های جذاب در چیدمان دکوراسیون داخلی این است که شما تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید؟ آیا سبک سنتی را برای خانه خود در نظر گرفته اید یا مدرن و یا تصمیم دارید یک فضای آرام و پر از آرامش داشته باشید و یا خانه ای با دکوراسیون رسمی را ترجیح می دهید؟ تعیین این فاکتور قبل از خرید چیدمان می تواند خیلی چیزها را تغییر دهد.

 

اگر ایده خاصی در ذهن خود برای چیدمان دکوراسیون دارید اصلا نیازی به نگرانی نیست، زیرا قبل از شما افراد  و گروه های زیادی دست به طراحی داخلی دکوراسیون منزل زده اند و شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای آن ها ایده بگیرید و با ترکیب ایده ها با خلاقیت و سلیقه خود طراحی جدیدی را خلق کنید.

 

برای مثال لوستر مناسب برای پذیرایی  یک انتخاب بسیار هوشمندانه و جذاب برای آشپزخانه می باشد که هم سبب روشنایی و نورپردازی آشپزخانه می شود و هم زیبایی بصری بسیار منحصر به فردی دارد.

نقش اتاق خواب در دکوراسیون داخلی

اتاق خواب منزل باید مکانی راحت‌تر از سایر بخش‌های منزل باشد. دکوراسیون مناسب برای اتاق خواب می‌تواند فضایی راحت و آرام‌بخش برای استراحت و خواب را ایجاد کند. موارد مهمی که بهتر است در دکوراسیون اتاق خواب در نظر گرفته شود شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

 

  • استفاده از کفپوش متفاوت با سایر قسمت‌های خانه
  • سرویس خواب با اندازه و رنگ متناسب با سبک انتخاب شده
  • استفاده از نورپردازی آرام بخش و ملایم به کمک شدت نور کم
  • پرده مناسب که برای نوردهی در طول روز مناسب انتخاب شده باشد
  • رنگ آمیزی یا استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌های ملایم و غیر هیجانی

 

از جمله اشتباهاتی که در دکوراسیون اتاق خواب و یا بازسازی آن اتفاق می‌افتد، استفاده از سرویس خواب نامناسب است. سرویس خواب خیلی بزرگ در اتاق خواب‌های کوچک علاوه بر اشغال فضای اتاق، زیبایی اتاق را نیز از بین می‌برند.

اهمیت انواع لوستر پذیرایی و آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل شما

جمع ‌بندی

دکوراسیون داخلی منازل بسته به سلیقه شخصی، فضای موجود و ایده‌های طراح ممکن است بسیار متفاوت با یکدیگر باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در هزینه، استفاده بهینه از تمام فضا و دست یافتن به دکوراسیونی ماندگار، حتما از تیم متخصصین مشورت دریافت کنید. گاهی با دریافت راهنمایی‌های بسیار ساده می‌توان دکوراسیونی جذاب‌تر برای فضای موجود ایجاد کرد.

 

سوالات متداول

برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل باید از چه روشی استفاده کرد؟

بهتر است از قبل تمام وسایل را با توجه به ابعاد و سبک خانه خریدری نمایید و با ذهنیت قبلی از جایگاه تقریبی آن ها، وسایل را انتخاب کنید. برای چیدمان ابتدا از وسایل اصلی با ابعاد بزرگتر شروع کنید و بقیه وسایل را مطابق با آن بچینید.

 

چگونه میتوان تشخیص داد که کدام سبک دکوراسیون داخلی برای خانه مناسب تر است؟

قانون خاصی در انتخاب سبک دکوراسیون وجود ندارد و سلیقه شخصی افراد تعیین کننده است. اما در نظر داشته باشید تناسب فاکتور بسیار مهمی است و بهتر است سبک انتخابی با متراژ منزل و ابعاد فضا و سایر مشخصات در تناسب باشد. به طور مثال استفاده از سبک سلطنتی و اشرافی در خانه های کوچک غلط است.

 

بهترین نوع نور پردازی در دکوراسیون منزل کدام است؟

برای زیباتر شدن فضای خانه و کاهش کنتراست و ملایم کردن سایه ها می توانید از چراغ های سقفی توکار استفاده نمایید اما در بهترین حالت از نورها بصورت ترکیبی استفاده کنید. یعنی از چند لوستر و آباژور و چراغ های سقفی توکار با هم برای نور پردازی کمک بگیرید.

 

آیا میتوان در قسمت های مختلف خانه از سبک های مختلف استفاده کرد؟

بستگی به فضای منزل شما خواهد داشت. چنانچه ابعاد کوچکی در اختیار دارید و قسمت های مختلف به یکدیگر دید دارند، بهتر است از یک سبک استفاده کنید تا آرامش در محیط برقرار باشد. اگر در خانه بزرگی زندگی میکنید، که قسمت های مجزایی دارد، میتوانید از چند سبک استفاده کنید.

 

برای اجرای سبک مدرن در منزل باید به چه مواردی توجه داشت؟

اصلی ترین ویژگی سبک مدرن سادگی و خلوت بودن فضا است. پس بهتر است در انتخاب وسایل و قرار گیری آنها به این مورد توجه زیادی داشته باشید و از شلوغی زیاد و قرار دادن وسایل مجلل پرهیز کنید.

 

نحوه ثبت پروژه دکوراسیون منزل به چه صورت می باشد؟

برای ثبت و شروع پروژه ابتدا درخواست کننده باید تعدادی عکس از فضاهای مختلف و با زاویه مناسب گرفته و به همراه نقشه ساختمان برای ما ارسال نماید ، علاوه بر آن هر گونه اطلاعات جزئی و بیشتر، در اجرای هر چه بهتر پروژه تاثیر گذار خواهد بود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *