دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پاک کردن ریمل ضد آب با روش های کاربردی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

از پرطرفدارترین ابزار زیبایی که می توان به آن اشاره داشت ریمل چشم بوده که انواع ضد آب آن کاربرد و محبوبیت بیشتری داشته ولی با توجه به مقاومت این محصول در برابر آب، در هنگام تمیز کردن از روی مژه ها دچار مشکل خواهید شد به همین دلیل باید برای راحتی کار و رفع این مشکل از روش های موثر پاک کردن ریمل ضد آب بهره مند شوید.

از جمله لوازم آرایشی که برای زیبایی چشم ها بکار گرفته می شود ریمل بوده که در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد و از جمله آن ها می توان به ریمل ضد آب اشاره کرد اما موضوعی که در این زمینه اهمیت دارد چکونگی پاکسازی آن از روی مژه های چشم است که بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب به جهت یادگیری و راهنمایی شما عزیزان روش های پاک کردن ریمل ضد آب را مورد بررسی قرار دهیم.

 نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

با توجه به این که چشم ها عضوی حساس از بدن بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارند بنابراین باید برای آرایش این قسمت از صورت به نکات آرایشی لازم و مهم توجه نمایید. پاک کردن ریمل ضد آب از جمله این موارد بوده که اگر به درستی انجام نگیرد امکان دارد به مژه ها آسیب زده و تاثیر نامطلوبی بر روی پوست اطراف چشم بگذارد و همچنین با توجه به این که کار دشواری بوده در نتیجه احتیاج به بهره مندی از راهکارهایی مناسب در این زمینه می باشد.

راهکارهای تمیز کردن ریمل ضدآب

در واقع می توان گفت ریمل ها در انواع مختلفی موجود بوده که هر کدام تاثیر و کارایی متفاوت و منحصر به خود را دارند. ریمل ضد آب از آن دسته ریمل هایی می باشد که ماندگاری بالایی داشته و اغلب بانوان در روز های گرم تابستان از آن استفاده می کنند. این وسیله آرایشی مژه ها را پرحجم کرده و با تفکیک ساختن آن ها موجب می شود چشم ها بزرگتر دیده شوند ولی به دلیل سخت پاک شدن آن از روی مژه ها امکان دارد از مصرف این محصول صرف نظر شود. در صورتی که تمایل دارید با روش های پاکسازی این محصول آرایشی از روی چشم آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
ترفندهای تمیز کردن ریمل ضدآب

بکار بردن پاک کننده آرایش چشم

بهتر است بدانید محصولات گوناگونی در بازار موجود می باشد که به طور منحصر به فردی برای پاکسازی ریمل ضد آب ساخته شده و مناسب می باشند. یک پاک کننده ریمل خوب و مرغوب اثرات باقی مانده ریمل را سریع و خیلی آسان پاک می کند. توصیه می شود در صورتی که به مقدار زیادی از ریمل بر روی مژه های خود استفاده نموده اید برای تهیه پاک کننده ریمل نیز بهتر است هزینه کنید و محصول مناسب و باکیفیتی را خریداری نمایید.
از سوی دیگر با توجه به این که این ترکیبات و مواد قرار است با چشم ها در تماس باشند سعی نمایید محصولاتی را خریداری کنید که حساسیت آور نباشند زیرا حتی در صورتی که حساسیت خاصی ندارید در طی استفاده از این ترکیبات هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای برای آسیب زدن این مواد به چشم ها نخواهید داشت.
نحوه پاک کردن ریمل ضد آب

کمک گرفتن از کلدکرم ها

کلدکرم ها انتخاب خیلی خوبی برای پاکسازی آرایش و به ویژه ریمل های ضد آب می باشند. با کمک کلدکرم می توان میکاپ بخش های مختلف چهره را نیز تمیز کرد. به منظور این کار صورت خود را با پاک کننده های آرایشی پاکسازی و تمیز نمایید و صبر کنید تا خشک شود. بعد از آن کمی از کلدکرم را بر روی پوست خود بزنید و صبر کنید تا حدود چند دقیقه بر روی پوست باقی بماند، در آخر نیز با کمک یک دستمال و آب گرم صورت خود را پاک نمایید.

روش های کاربردی پاکسازی ریمل ضد آب

استفاده کردن از شامپو بچه

بهتر است بدانید که طبق تجربیات مشخص شده است که شامپوی بچه تاثیر بسزایی بر روی پاکسازی ریمل ضد آب دارد. همانطور که می دانید شامپو بچه برای چشم های کودکان ضرری ندارد و موجب سوزش چشم نمی گردد. از سوی دیگر در شامپوهای بچه رنگ و عطرهای شیمیایی بکار گرفته نشده و عاری از مواد حساسیت زا نیز می باشند.

راهکارهای کاربردی پاک کردن ریمل ضد آب

  •  آرون گروپس

استفاده از روغن زیتون

ریمل ضدآب در مقابل آب از خود مقاومت نشان می دهد بدین ترتیب بهتر است از موادی استفاده نمایید که مقاومت ریمل را کاهش دهند. روغن موجب شده ویژگی ضد آب بودن ریمل از بین برود و در نهایت ریمل از روی مژه ها کنده و ریخته شود.

به منظور این کار کمی روغن زیتون را بر روی انگشت خود بریزید و با کمک انگشت اشاره و شست مژه ها را بمالید تا وقتی که حس کردید روغن زیتون به طور کامل به مژه ها آغشته شده است. در نتیجه ریمل کم کم از روی مژه ها ریخته و پاک می گردد.

استفاده از روغن نارگیل برای پاکسازی ریمل

روغن نارگیل انتخاب خیلی مناسبی برای تمیز کردن ریمل ضدآب می باشد. از سوی دیگر روغن نارگیل پوست اطراف چشم را نیز به طور کامل آبرسانی می کند. برای این کار یک تکه پارچه را با کمی روغن نارگیل آغشته نمایید و بر روی چشم و مژه ها بکشید.

روش های تمیز کردن ریمل ضدآب

استفاده از مخلوطی متشکل از جوجوبا، نارون کوهی، روغن بادام و آب

این ترکیب خانگی تا حدود شش ماه ماندگاری دارد و چشم ها را به هیچ عنوان اذیت نمی کند. برای درست کردن این مخلوط حدود ۲ قاشق غذا خوری نارون کوهی را با ۲ قاشق غذا خوری روغن جوجوبا یا روغن بادام ترکیب نمایید و سپس ۲ قاشق غذا خوری آب به آن بیفزایید. بعد از آن ترکیب بدست آمده را هم بزنید تا کل مواد با هم مخلوط گردند. در آخر هم ترکیب حاصل آمده را با کمک انگشت خود بر روی مژه ها بزنید یا از دستمال و پد آرایشی برای این منظور استفاده نمایید.

بکار بردن کرم سرد

به منظور پاک کردن آرایش های سخت همچون ریمل ضد آب می توانید از کرم سرد بهره مند شوید. پیش از انجام هر کاری باید پوست صورت خود را با استفاده از پاک کننده معمولی شستشو دهید و سپس خشک نمایید. بعد از آن از کرم سرد برای پوست صورت استفاده کنید البته نباید از یاد ببرید که این نوع کرم را بایستی با احتیاط بر روی مژه ها بزنید و بعد با یک دستمال پاک نمایید.

راهکارهای موثر پاکسازی ریمل ضد آب

نکات کلیدی

  • پاکسازی مژه ها از ریمل بایستی به آهستگی صورت گیرد. در صورتی که پنبه را محکم و با خشونت بر روی مژه ها بکشید امکان دارد برخی از تار های مژه از محل اصلی خود کنده شوند و مناطق اطراف چشم اذیت شود.
  • احتمال رفتن مواد پاک کننده ریمل درون چشم نیز همواره وجود دارد. این عمل امکان دارد عفونت های چشمی را به دنبال داشته باشد.
  • بعد از این که ریمل را پاک کردید باقی مانده های آرایش و روغن های به جای مانده بر روی صورت را تمیز کرده و بعد صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.
  • در زمان پاکسازی ریمل دقت نمایید تا از ترکیبات مناسب برای این عمل بهره ببرید چرا که امکان دارد درگیر مشکلات و صدمات چشمی شوید.
  • بعد از شستشوی صورت خود از کرم های چشم و یا دیگر کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید تا درگیر مشکل خشکی پوست نگردید.
  • به منظور تمیز کردن ریمل از دستمال های بچه یا دیگر پارچه هایی که حساسیت زا نیستند می توانید بهره مند شوید.

نحوه پاکسازی ریمل ضد آب

در مطلب ارائه شده با روش های کاربردی پاک کردن ریمل ضد آب آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین در لینک مقابل می توانید با نحوه پاک کردن آرایش صورت آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *