دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصول لباس پوشیدن افراد قد کوتاه برای خوش تیپ بودن در مکان های مختلف

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

هر شخصی دارای اندام منحصر به خود می باشد که در هنگام لباس پوشیدن باید اصول و معیارهای مربوطه را رعایت نماید تا تیپ و استایلی خاص داشته باشد. لباس پوشیدن افراد قد کوتاه نیز نکات و فاکتورهای مختص به خود را دارد که باید قبل از انتخاب و خرید لباس به آن توجه نمایید.

از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار برای داشتنی استایلی جذاب و ایده آل قد مناسب می باشد و با توجه به این که اشخاص دارای قدهای متفاوتی هستند در نتیجه سبک لباس پوشیدن آن ها باید نسبت به یکدیگر فرق داشته و کاملا متناسب و بر اساس قد خود به انتخاب لباس موردنظر بپردازند. در همین راستا در این مطلب به جهت راهنمایی و آگاهی شما عزیزان اصول لباس پوشیدن افراد قد کوتاه را مورد بررسی قرار داده ایم.

مهمترین اصول لباس پوشیدن افراد قد کوتاه

امروزه دغدغه خیلی از افراد نوع پوشش آن ها می باشد که تمایل دارند کاملا جذاب و بدون نقص باشد و برای امکان پذیر ساختن این امر باید موضوعات مهمی را مدنظر قرار داد که از جمله آن ها می توان به اندازه قد افراد اشاره کرد. لباس پوشیدن افراد قد کوتاه نکات و اصول مربوط به خود را دارد که باید طبق آن عمل نمایید تا به استایل دلخواه خود دست پیدا کنید.

اصول لباس پوشیدن خانم های کوتاه قامت

به طور کلی افراد از نظر قد و اندام نسبت به یکدیگر متفاوت می باشند. بعضی از آن ها قد متوسط و بعضی دارای قد بلند و بعضی نیز کوتاه قامت می باشند ولی با هر قد و اندامی که هستید می توانید با انتخاب درست لباس ایرادات و نقص های اندام خود را پوشش دهید. در واقع عملی که باید انجام بدهید این است که لباس هایی را بپوشید که مدل و فرم بدنتان را جذاب تر نشان دهد و می توان گفت اولین موردی که افراد در رابطه با ظاهر شما به آن توجه می کنند اندازه و بلندی قد نیست بلکه نوع و سبک پوشش شما می باشد.

مهمترین اصول انتخاب لباس برای افراد کوتاه قامت

معیارهای اساسی در انتخاب لباس برای افراد کوتاه قامت

در رابطه با انتخاب لباس برای افراد کوتاه قامت فاکتورهای مهم بسیاری وجود دارد که باید در وهله اول مورد بررسی قرار گرفته شوند. در ادامه به معرفی برخی از این موارد پرداخته ایم.

انتخاب لباس های دارای حالت عمودی

به منظور این که کشیده تر و لاغر تر دیده شوید بهتر است الگوهای عمودی را انتخاب نمایید. برای انتخاب کردن این نوع الگوها خطوط عمودی پیوسته و باریک تر که یکی از رنگ های آن ها سفید باشد انتخاب درستی در این زمینه می باشد. هرگز لباس هایی با خطوط افقی را مورد انتخاب قرار ندهید چرا که چشم به شکل ناخودآگاه به دو سمت بدن معطوف می شود و قد شما کوتاه تر از اندازه ای که می باشد دیده خواهد شد.

  •  آرون گروپس

معیارهای لباس پوشیدن افراد کوتاه قامت

انتخاب پیراهن مناسب

پیراهن باید به حد کافی بلند باشد تا بتوانید آن را درون شلوار قرار دهید و به میزان کافی آزاد باشد تا بیش از اندازه به بدن نچسبد. پیراهن هایی که از پارچه های ضخیم و سفت دوخته شده اند تن پوش بهتری دارند و برای افرد کوتاه قامت مناسب تر می باشد. همینطور لباس هایی که دارای رنگ ساده می باشند نسبت به لباس هایی که از الگو برخوردارند جذاب تر به نظر می رسند. در صورتی که از کراوات استفاده می کنید نباید خیلی زیاد پهن باشد و قسمت پایین آن نیز باید صاف باشد همینطور باید به قدری بلند باشد تا مقداری از دور کمر شلوار بگذرد.

فاکتورهای مهم لباس پوشیدن افراد قد کوتاه

استفاده از اکسسوری متناسب با لباس

به منظور این که قدتان بلندتر دیده شود نباید در انتخاب کردن اکسسوری دچار اشتباه شوید. اغلب افراد قد کوتاه برای این که قدشان بلندتر به نظر برسد از کلاه استفاده می کنند ولی باید بدانید که کلاه نگاه مخاطب را در وهله اول به سمت خود جذب می کند و سپس به طرف پایین تنه متمایل می سازد و همچون یک درپوش بر روی قد شما عمل می کند. قسمت های جزئی لباس شما نباید در قسمت پایین تنه و یا قسمت پایینی پیراهن باشد. انتخاب پیراهن های دارای جیب، انواع کراوات با رنگ روشن و یا سرشانه های متفاوت نگاه مخاطب را به طرف بخش های بالا تنه جلب می کند.

داشتن تیپ و استایل مونوکروم یا تک رنگ

استایل مونوکروم یا پوشیدن لباس تک رنگ برای بخش بالایی بدن و قسمت پایین تنه خطی عمودی از رنگ به وجود می آورد که باعث می شود از نگاه دیگران قد شما با حالت کشیده تری دیده شود. از این نوع استایل می توانید در هر مکانی استفاده نمایید. به طور مثال در بیرون با پوشیدن کت و شلوار های یک رنگ و در مجالس و مهمانی نیز لباس های ماکسی بلند با یک رنگ بهترین گزینه خواهد بود. از طیف رنگی تیره همچون مشکی، قهوه ای، آبی، خاکستری، بنفش و قرمز استفاده نمایید تا قدتان بلندتر و اندامتان لاغرتر دیده شود.

نکات مهم لباس پوشیدن مردان کوتاه قامت

استفاده از لباس های یقه هفت

خانم هایی که دارای اندام ریزی هستند باید تیشرت، پیراهن و لباسی به تن کنند که یقه آن ها هفتی شکل باشد تا گردن آن ها کشیده تر به نظر برسد. در این سبک هیچ نوع محدودیتی از لحاظ آستین وجود ندارد و می توانید از آستین های تاپ، کوتاه و لباس های بدون آستین نیز استفاده نمایید. همینطور از یاد نبرید از لباس های یقه گرد و قایقی استفاده نکنید.

پوشیدن لباس های با طرح مناسب

به منظور رعایت و توجه به اصول لباس پوشیدن افراد قد کوتاه سعی کنید لباس هایی که طرح های شلوغی دارند را مورد انتخاب قرار ندهید. پارچه های ساده و بدون طرح برای افراد قد کوتاه بهترین گزینه می باشند. ولی در صورتی که لباس های ساده برای شما تکراری شده اند می توانید لباس هایی با طرح و نقش های ریز را انتخاب نمایید. عامل موثر دیگر برای بلندتر دیده شدن قد استفاده از لباس هایی می باشد که طرح و جزئیات آن ها به صورت عمودی می باشد.

مهمترین اصول انتخاب لباس برای افراد کوتاه قامت

عدم استفاده از برخی لباس های کوتاه

منظور از این مورد کل لباس های کوتاه نمی باشد. در واقع می توان گفت لباس های کوتاهی که طول دامن آن ها تا بالا یا روی زانو می باشد و بسیار کوتاه می باشند موجب کشیده تر به نظر رسیدن پاها می شوند. ولی لباس هایی که دامن آن ها تا قسمت زیر زانو می باشد و طول ساق پا را از وسط قطع می کنند موجب کوتاه تر به نظر رسیدن قد می شود. بنابراین بهتر است از لباس های کوتاه صرف نظر کنید.

توجه نمودن به جنس لباس

از دیگر معیارهای لباس پوشیدن افراد قد کوتاه استفاده از لباس های حجیم و شلوغ که در ظاهر باید حجمی به اندام شما بیفزاید به هر صورتی برای اندام کوچک و جثه ریز خیلی نامناسب خواهد بود. همینطور از به تن کردن لباس هایی با طرح و نقش های برجسته پرهیز نمایید و به جای آن بهتر است پارچه های تیره رنگ و نازک را انتخاب نمایید.

اصول لباس پوشیدن افراد قد کوتاه

انتخاب شلوار مناسب

سعی کنید شلوار خود را خیلی بالا نپوشید و آن را کمی بالاتر از کفل خود نگه دارید. همینطور از پوشیدن شلوارهای کوتاه پرهیز نمایید زیرا آن ها موجب کوتاه تر دیده شدن پاها می شوند. همچنین از به وجود آمدن چین و چروک و برآمدگی در اطراف کفل از راه داخل قرار دادن پیراهن در شلوار و یا پر کردن جیب ها پرهیز نمایید چرا که این کار موجب پهن شدن و در نهایت کوتاه تر شدن می شود. شلوار باید مقداری بیشتر از حد طبیعی بر روی کفش ها قرار گرفته شود تا جوراب ها به طور کامل پوشیده شده و در نتیجه پاها بلدتر و کشیده تر دیده شوند. علاوه بر این بهتر است سعی کنید از شلواری استفاده نمایید که چین نداشته و یا حداکثر دارای یک چین باشد.

مهمترین اصول انتخاب لباس برای زنان قد کوتاه

در مطلب ارائه شده اصول و نکات لباس پوشیدن افراد قد کوتاه را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین می توانید با کلیک روی لینک های مقابل انواع مانتو برای افراد قد کوتاه و لباس عروس برای افراد قد کوتاه را ببینید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *