دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انواع قطارهای رجا برای رزرو ارزان و سفر اقتصادی

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

رزرو بلیط قطار و مسافرت با این وسیله نقلیه، هم قیمت کمی دارد و هم بسیار راحت است. با قطار، شما سفری ایمن را تجربه خواهید کرد. البته قطار، طرفداران زیادی دارد و دلیل این محبوبیت، روحیه‌ی مسافران است که می‌خواهند با قطار سفر کنند تا بتوانند در حالی که خودشان پشت فرمان نیستند، از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند. علاقه‌مندان به سفر با قطار، اگر بتوانند بدون ‌واسطه و طی کم‌ترین زمان ممکن بلیط قطار‌‌ را تهیه کنند، وسایلشان را به سرعت جمع می‌کنند و هیچ دشواری برای سفرشان نخواهند داشت. چیزی که طی چند سال اخیر باعث ایجاد یک تحول مهم در صنعت حمل و نقل ریلی رجا شده، تنوع قطارها است. امروزه، شما هنگام خرید اینترنتی یا حضوری بلیط قطار، گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارید. علاوه بر داشتن حق انتخاب گسترده، می‌توانید بلیطتان را به نسبت قیمت هر قطار و نوع سفرتان تهیه کنید. به عبارتی اگر آسایش در سفر برای شما مهم است، سفرمارکت به شما این امکان را می‌دهد که با بررسی آنلاین انواع قطارها، بلیط قطار مناسب خودتان را تهیه کنید. به عبارتی یکی از چیزهایی که سفر با قطار رجا را دل‌نشین‌تر می‌کند، آسان بودن خرید بلیت قطار از سفرمارکت است. اگر به دنبال امنیت در کنار سرعت و قیمت مناسب هستید، خرید اینترنتی بلیط قطار رجا از سفرمارکت را از دست ندهید.

انواع قطارهای رجا برای رزرو ارزان و سفر اقتصادی

قطارهای رجا

در چند سال اخیر، قطارهای مسافربری تنوع بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. امروزه قطارها، کوپه‌هایی لوکس و راحت دارند که حتی می‌توانید در آن‌ها به تماشای فیلم بنشینید. یا در این کوپه‎ها حتی می‌توانید از مهماندار بخواهید غذای مد نظرتان را برای شما به کوپه بیاورد. قطارهای زندگی اولین قطارهای لوکس ایران هستند. این قطارها توسط شرکت رجا وارد مسیرهای ریلی کشور شده است. این قطارها امکانات زیادی دارند؛ تجهیزات صوتی و تصویری داخل کوپه، مهمان‌دار، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز و الکترونیک، رستوران و خدمات دیگر. قطار زندگی تقریبا شبیه یک هتل متحرک است و در خیلی از مقالات نیز از آن به عنوان هتل متحرک یاد می‌شود. اگر به دنبال سفر خانوادگی یا دوستانه هستید، کوپه‌های ۴ نفره و مجهز این قطار برای شما مناسب است. قطار زندگی در حال حاضر مختص مسیر تهران – مشهد است؛ اما قرار است پس از آماده شدن واگن‌های تازه، در مسیر تهران – شیراز هم قابل دسترسی باشد. پس اگر به دنبال بلیط قطار مشهد به تهران رجا هستید، قطاهار رجه را از دست ندهید.

انواع قطارهای رجا برای رزرو ارزان و سفر اقتصادی

امکانات قطارهای رجا برای سفری هیجان‌انگیز

به محض ورود به قطار متوجه می‌شوید که این قطار نه تنها ظاهری متفاوت دارد، بلکه خدمات آن نیز متفاوت از قطارهای دیگر است. تمام کوپه‌های قطار زندگی ۴ نفره‌ هستند، در هر کوپه ۲ مانیتور هجده اینچی با هشت شبکه وجود دارد. مسافران می‌توانند به تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی مشغول شوند و در طول مسیر دچار کسالت نشوند. همچنین در هر کوپه، سیستم تهویه‌ مطبوع با دو دریچه وجود دارد؛ مسافر می‌تواند دما یا نور کوپه را به سلیقه خود تغییر بدهد. هر پنجره در کوپه‌ها به شیدهایی مجهز است که اگر علاقه‌ای به نور خورشید نداشته باشید می‌توانید جلوی نفوذ نور آفتاب به داخل کوپه را بگیرید. فقط لازم است یادآوری کنیم که به علت ظرفیت بالای این قطار و وجود سیصد مسافر در قطار، پذیرایی رستوران در سه نوبت صورت می‌گیرد. مهماندار، نوبت استفاده از رستوران برای هر کوپه را به مسافران آن اطلاع می‌دهد. این رستوران از ساعت ۲۴ الی ۳ بامداد آماده است با غذاهای ویژه‌ی رستوران از مسافران پذیرایی کند. همچنین در هر کوپه یک زنگ برای احضار مهماندار در هر ساعتی وجود دارد و هر لحظه سوالی داشته باشید یا چیزی لازم داشته باشید، می‌توانید مهماندار را صدا کنید تا به شما کمک کند، سفارش‌ شما را بگیرد یا بیاورد.

در قطار پنج ستاره‌ی زندگی، یک رستوران مجهز دو طبقه نیز وجود دارد. مسافران می‌توانند در این رستوران از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها لذت ببرند. اگر هزینه‌ی سرو غذا را روی بلیط بپردازید، طی سفر می‌توانید یک وعده غذای رستوران شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر داشته باشید. فقط لازم است مجددا یادآوری کنیم که به علت وجود تعداد زیاد مسافر در قطار، پذیرایی رستوران در سه نوبت انجام می‌شود که نوبت توسط مهماندار به هر کوپه اطلاع داده می‌شود.

انواع قطارهای رجا برای رزرو ارزان و سفر اقتصادی

مزایای سفر با قطارهای رجا

سفر با قطارهای رجا مزایای زیادی دارد؛ از راحتی گرفته تا قیمت‌های مناسب. در این بخش با هم به بررسی مزایای خرید بلیط قطار رجا می‌پردازیم.

  • قیمت اقتصادی

می‌دانیم که هزینه بلیط قطار به نسبت اتوبوس یا وسیله شخصی بالاتر است. با این حال نسبت به خدمات و امکانات موجود، هزینه کم‌تری نسبت به خرید بلیط هواپیما دارد. البته باید بدانید که در کشورهای اروپایی، سفر با قطار بسیار گران‌تر از سفر با هواپیما است. در کشور ما به دلیل سیاست‌های موجود در بخش حمل و نقل، هزینه سفر با قطار کم‌تر از سفر با هواپیماست. قطارهای رجا نیز قیمت‌های اقتصادی و مناسبی را برای سفر ارائه می‌دهند.

  • عدم محدودیت وزن چمدان

از مزیت‌های بسیار عالی سفر با قطار، نبود محدودیت در حمل وسایل است. هنگام سفر با قطار بر خلاف هواپیما، امکان بردن کیف‌های سنگین به داخل کوپه وجود دارد. به صورت کلی باید گفت تا زمانی که امکان جا شدن وسایل در جایی از کوپه مثل زیر صندلی‌ها باشد، می‌توانید هرچه همراه خود دارید به درون کوپه ببرید.

  • وجود برنامه مشخص برای سفر

قطارهای رجا، همگی برنامه سیر مشخص و از پیش تعیین‌شده‌ای دارند. این برنامه در ۹۰ درصد مواقع سر ساعت مشخص و بدون تغییر اجرا می‌شود و قطارها در زمان معین حرکت می‌کنند. این موضوع امکان برنامه‌ریزی دقیق را به مسافران می‌دهد. البته بهتر است شما همیشه امکان تاخیر به دلیل اتفاقات خارج از کنترل را در نظر بگیرید؛ ولی همان‌طور که گفته شد، برنامه حرکت قطارها غالبا مشخص و بدون تاخیر است. مسائل جوی و آب و هوا نیز اکثرا تاثیر چندانی بر حرکت قطارها ندارند.

  • امکان تهیه بلیط قطار به سادگی

شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به وبسایت رجا، نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. در غیر این صورت با مراجعه حضوری به آژانس‌های هواپیمایی سطح کشور یا دفاتر فروش دارای مجوز، می‌توانید بلیط قطار خود را تهیه کنید.

  • امنیت

به صورت کلی، قطار یکی از مطمئن‌ترین وسایل حمل و نقل است. طبق آمار، سفر با قطار از نظر بروز حوادث و تصادفات، ایمن‌تر از سایر سفرها مثل سفر جاده‌ای یا هوایی است. این عامل باعث می‌شود افراد زیادی، قطار را برای سفر به هر نقطه از کشور انتخاب کنند. قطارهای رجا نیز با رعایت تمام اصول ایمنی و با حضور رانندگان باتجربه و خبره، نهایت امنیت را برای مسافران خود ایجاد می‌کند.

  • امکانات سرگرمی

گاهی ممکن است به دلیل کمبود وقت و عجله هنگام سفر، وقت برداشتن وسایل سرگرمی خود برای استفاده در قطار را نداشته باشید. با این حال در قطارهای زندگی، انواع وسایل سرگرمی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

نحوه خرید بلیط قطار رجا

برای خرید بلیط قطار مشهد، اطلاع از قیمت بلیط قطار مشهد تهران و سایر قطارهای شرکت رجا، می‌توانید به وبسایت و اپلیکیشن سفرمارکت نیز سر بزنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و در برنامه‌های سفر بعدی خود، قطارهای رجا را به عنوان یک گزینه امن در ذهن داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *