دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های ثمرین اردبیل و زیبایی های این شهر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

ثمرین یکی از شهرهای دیدنی و زیبا در استان اردبیل می باشد. شما علاقمندان در این بخش با جاذبه های تاریخی همچون غارها و دیدنی های طبیعی این نواحی بیشتر آشنا می شوید.

این شهر یکی از خوش آب و هواترین شهرها در نزدیکی شهر اردبیل می باشد که می توانید در تابستان به آن سفر کنید و از هوای آن لذت ببرید. این شهر در ۱۶ کیلومتری شمال غرب اردبیل واقع شده است و در تابستان دارای آب و هوایی بسیار مطلوب می باشد که مسافران زیادی در این فصل به آن سفر می کنند. در ادامه این بخش با دیدنی های ثمرین آشنا می شوید.

طبیعت ثمرین

معرفی دیدنی های مهم ثمرین

همچنین اگر علاقمند به پیاده روی و کوهنوردی هستید، در اطراف این شهر کوه های زیادی وجود دارد که می توانید در آن به جست و جو و تفریح بپردازید. ناگفته نماند که در گذشته ثمرین به عنوان روستا شناخته شده و از سال ۱۳۹۶ به شهر تبدیل شده است. این شهر از دیدنی های اردبیل محسوب می شود.

دیدنی های ثمرین

غار اوچ اتاق:

یکی از مهم ترین جاذبه هایی که در این شهر قرار دارد، غار اوچ اتاق است که می تواند شما را مجذوب خود نماید. قدمت این غار به انسان های اولیه باز می گردد که در این غار سکونت داشته اند. این غار دارای سه اتاق می باشد که به یکدیگر راه دارند و محل سکونت انسان های پارینه سنگی بوده اند. در داخل این غار جای تیشه های آن زمان مشخص است و گردشگران می توانند آن ها را به وضوح ببیند و از آن ها بازدید کنند.

غار دیدنی صمرین

همچنین در این سه اتاق طاقچه هایی از گذشته وجود دارد که محل گذاشتن اشیا بوده است. اگر علاقه مند به بازدید از اماکن تاریخی هستید، غار اوچ اتاق یکی از دیدنی های ثمرین است که می تواند شما را حیرت زده نماید. در این غار یک محل برای دیده بانی نیز وجود دارد که انسان های اولیه برای نگهبانی از آن استفاده کرده اند.

  •  آرون گروپس

شهر ثمرین

بقعه سلطان خواجه علی:

این جاذبه تاریخی و قدیمی نیز در این شهر واقع شده است که گردشگران می توانند در طول سفر خود از آن بازدید کنند. این ساختمان قدیمی در زمین لرزه سال ۱۳۷۵ تخریب شد که در سال ۱۳۸۹ مجدد مورد بازسازی قرار گرفت، از تقریبا نیمی از آن بازسازی شده است و نیم دیگر آن به دلیل کمبود بودجه نیمه کار رها شده است.

زیبایی ثمرین

مصالح ساخت اولیه این ساختمان از خشت و کاهگل بوده است که با توجه به زلزله تخریب شده است و مصالح جدید آن اکنون از آجر و سیمان می باشد. اگر قصد سفر به شهر اردبیل را دارید و می خواهید از جاذبه های تاریخی آن بازدید کنید، بقعه سلطان خواجه علی می تواند گزینه مناسبی برای شما در طول سفر باشد.

شما علاقمندان در لینک می توانید با مکان های دیدنی اردبیل بیشتر آشنا شوید. این شهر دارای شرایط آب و هوایی مناسبی بوده و دارای مراتع سرسبز و دیدنی می باشد که شما علاقه مندان در سفر خود می توانید از آن ها دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *