دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تفاوت پرفیوم با عطر در چیست؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

برای تشخیص تفاوت پرفیوم با عطر باید اطلاعاتی در مورد آن ها داشته باشید. در ادامه قرار است اطلاعاتی را در مورد این مفاهیم در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

استفاده از عطر می تواند به شما کمک کند تا در مجالس و مکان های متفاوت خوشبو تر به نظر بیایید و از دیگران یک پله جلو تر باشید. بسیاری از افراد تفاوت پرفیوم با عطر را نمی دانند و در ادامه قرار است شما را با این تفاوت ها آشنا کنیم.

عطر چیست؟

تفاوت پرفیوم با عطر

زمانی که می خواهید عطر بخرید فروشنده ها اطلاعات بسیاری در مورد آن ها و رایحه ای که دارند در اختیار شما می گذارند.  اما یک سری از اطلاعات مهم مانند نوع عطری که در شیشه وجود دارد نمی گویند و شما نیز چیزی در مورد آن ها نمی پرسید. در واقع بسیاری از افراد در خرید عطر و ادکلن ها مردد هستند و نمی دانند که کدام یک از آن ها می تواند برایشان مناسب تر باشد.

تا کنون ممکن است اسامی بسیاری از عطر ها به گوش شما خورده باشد با این حال اطلاعات دقیقی از معناهایی که دارند در اختیارتان قرار نگرفته است. رقیق و غلیظ بودن عطرها می تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند زیرا اگر خیلی رقیق باشد بوی آن سریعا و در کم ترین زمان ممکنم از بین می رود و شما نمی توانید آن را در مکان های مناسب استفاده نمایید و اگر بسیار غلیظ باشد ممکن است بوی آن منجر به آزار شما و یا حتی اطرافیانتان شود.

نحوه ساخت عطر و ادکلن

برای این که بتوانید از تفاوت میان عطرها و پرفیوم ها اطلاع پیدا کنید ابتدا باید بتوانید نحوه ساخته شدن آن ها را درک کنید تا به راحتی بتوانید به این تفاوت ها پی ببرید. جالب است بدانید که عصاره روغنی که همان عطر خالص می باشد را نمی توانید بدون رقیق کننده ها مورد استفاده قرار دهید. برای این که بتوانید از عطرها استفاده کنید نیاز است با استفاده از یک سری از مواد آن ها را رقیق کنید که کارخانه های عطر و ادکلن سازی این کار را به راحتی انجام می دهند و عطر مناسب را در اختیار شما قرار می دهند. در این صنعت الکل نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا این الکل است که عصاره های روغنی را قابل استفاده می کند و شما می توانید از آن به راحتی استفاده نمایید.

نحوه ساخت عطر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پرفیوم

پرفیوم از دیدگاه افراد به معنای این است که عطر خالص می باشد و هیچ افزودنی و رقیق کننده ای ندارد با این حال استفاده از رقیق کننده ها بسیار ضروری می باشد و هیچ عطری بدون آن ها در دسترس عموم  قرار نمی گیرد و شما نمی توانید به راحتی از آن ها استفاده نمایید زیرا پرفیوم بدون رقیق کننده می تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد. با این حال پرفیوم یکی از غلیظ ترین عطرها و رایحه ها می باشد و بیشتر آن را عصاره روغنی تشکیل می دهد.

در واقع بین ۲۰ الی ۴۰ درصد هر پرفیوم عصاره روغنی می باشد و عطری قوی و برجستگی بسیاری دارد و می تواند تا یک روز کامل بر روی لباس هایتان بماند و باعث خوشبو به نظر رسیدن شما گردد. در واقع زمانی که از پرفیوم ها استفاده می کنید پراکندگی عطر بسیار زیاد خواهد بود و دیگران می توانند به راحتی آن را احساس نمایند.

ادوپرفیوم

بعد از پرفیوم ها ادوپرفیوم ها می آیند و غلظت آنها حدودا ۱۵ الی ۲۰ درصد می باشد و در میان عطر ها و رایحه هایی که در بازار هستند بیشترین غلظت را دارند. در واقع این عطرها به گونه ای ساخته شده اند که می توانند یک روز کامل روی لباس شما بمانند و سردرد و مشکلات این مدلی را برایتان ایجاد نکنند. بسیاری از افراد خرید این عطر ها را ترجیح می دهند و بسیاری از برند ها سعی می کنند این مدلی تولیدات خود را به فروش برسانند. علامت اختصاری این نوع عطر ها EDP می باشد.

تفاوت پرفیوم با عطر

ادوتویلت

این نوع عطر ها دارای غلظت بسیار کم تری می باشند و معمولا بین ۵ تا ۱۰ درصد آن ها را عصاره روغنی تشکیل می دهد. در واقع این نوع عطر ها نمی توانند یک روز کامل بر روی لباس های شما بمانند و باید آن ها را دوبار در روز تمدید کنید. بسیاری از کارشناسانی که در این زمینه ها فعالیت می کنند بیان کرده اند که ادوتویلت ها برای استفاده در روز می باشند و ادوپرفیوم ها را باید در شب استفاده نمود.

یکی از نکته های بسیار جالبی که در مورد این نوع عطر ها وجود دارد این است که اگر رایحه آن از بین رفته باشد و کمی آب به لباس شما بخورد آن رایحه دوباره ایجاد می شود. بهتر است اگر از دو نوع عطر استفاده می کنید حتما آن ها را نزدیک به هم انتخاب نمایید زیرا ممکن است با یک دیگر تلفیق شده و بوی خوبی را ایجاد نکنند.

ادکلن

بسیاری از افراد احساس می کنند که ادکلن ها دارای غلظت بسیاری می باشند و سخت در اشتباه هستند زیرا ادکلن ها کم ترین میزان غلظت را دارند. در واقع غلظت ادکلن ها حدودا ۲ الی ۴ درصد می باشد و میزان الکل استفاده شده در آن ها بیشتر می باشد. استفاده از ادکلن ها تنها چند ساعت دوام دارد و برای استفاده روزانه کاربرد ندارند.

ادکلن چیست؟

اوفرش

اوفرش ها نیز دارای غلظت بسیار کمی دارند و غلظت آن ها بین ۱ الی ۳ درصد می باشد. در واقع تفاوتی که اوفرش ها با ادکلن ها دارند این است که ادکلن ها از ترکیب عصاره روغنی با الکل تهیه می شوند ولی اوفرش ها از ترکیب عصاره با آب تشکیل می شود. از اوفرش ها معمولا برای تر و تازه کردن پوست و بعد از شیو صورت استفاده می شود.

برای انتخاب عطر و ادکلن ها بهتر است سعی کنید سخت گیری زیادی داشته باشید و اطلاعاتی که می خواهید را از فروشنده ها بگیرید و یا قبل از خرید حتما بسته بندی آن ها را خوب بخوانید تا بتوانید بر اساس نیاز های روزانه خود یک انتخاب خوب داشته باشید.

بسیاری از افراد دوست دارند عطرهایی که استفاده می کنند کوتاه مدت باشد تا بتوانند از عطر های دیگر و رایحه های دیگر نیز استفاده کنند. حال که با تفاوت پرفیوم با عطر بهتر است با توجه به سلیقه و کارکردی که از عطرها انتظار دارید آن ها را انتخاب نمایید. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در زمینه دانستنی های علمی نوشته شده است را مشاهده نمایید و برای این کار کافی است بر روی لینک های نگهداری از عطر و تقویت پخش بوی عطر کلیک کنید تا به صفحات مربوطه وارد شده و مطالب را بخوانید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *