دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدن جاذبه‌های تاریخی را در سفر به کیش فراموش نکنید.

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

وقتی صحبت از سفر به کیش می‌شود همه به یاد تفریحات پرهیجان و سرگرمی‌های لوکس در این جزیره می‌افتند و شاید کمتر کسی به بازدید از دیدنی‌های تاریخی کیش فکر کند. این درحالی است که کیش گنجینه‌های تاریخی زیادی دارد و دیدن آن‌ها هم خالی از لطف نیست. در این مقاله با ما همراه باشید تا بخشی از جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌ی کیش را به شما معرفی کنیم. همچنین اگر قصد سفر هوایی به این جزیره را دارید برای خرید بلیط پرواز از طریق وبسایت اسنپ‌تریپ پیشنهاداتی برای شما داریم.

دیدن جاذبه‌های تاریخی را در سفر به کیش فراموش نکنید.

پایاب کیش

پایاب کیش
پایاب در لغت به معنی نزدیک آب است و در واقع به کانال‌هایی با شیب تند گفته می‌شود که در نزدیکی چاه یا قنات ساخته شده‌اند. این کانال‌ها به واسطه‌ی چند پله، دسترسی به سطح آب قنات در زیر زمین را امکان‌پذیر می‌کرده‌اند. در اطراف آخرین پله محوطه بسیار بزرگی ایجاد شده که به دلیل تماس با آب قنات هوای آن بسیار خنک است و برای استراحت در روز‌های گرم استفاده می‌شده‌ است. پایاب کیش با نزدیک به ۲۰۰۰ سال قدمت، بازسازی و برای جذب گردشگران، رستوران و چایخانه‌ای با حال و هوای سنتی در آن تدارک دیده شده تا بازدید از این بنای شگفت‌انگیز را لذت بخش‌تر کند.

قلعه جنی کیش
این قلعه در دهه‌ی چهل شمسی پاسگاه ژاندارمری و محل دیدبانی و خدمت سربازان بوده است. علت نام‌گذاری و شهرت این قلعه مرگ چند سرباز در آن سال‌ها و گزارش‌های عجیب در رابطه با مشاهده جن در قلعه بود که منجر به تخلیه پاسگاه شد. پس از آن، داستان‌سرایی‌های مردم محلی این مکان را تبدیل به یک ژانر وحشت در منطقه کرد. بنای قلعه مستطیل‌شکل بوده، در دو طبقه ساخته شده و دو بارو در اطراف دارد. حیاط و باغچه کوچکی نیز در وسط آن دیده می‌شود. هرچند این قلعه به خاطر افسانه‌های ترسناک محلی طرد شده و کمتر شناخته شده است، اما می‌تواند برای گردشگران ماجراجو جذاب باشد.

شهر باستانی حریره
هرچند این روز‌ها کیش به نمادی از شهر مدرن در کشور تبدیل شده اما بازمانده‌ی خانه‌های ویران‌شده شهر باستانی حریره با قدمتی که به حدود ۱۰۰۰ سال قبل بر‌می‌گردد، سند تمدن و قدمت کیش است. این شهر یادگار دوران شکوفایی و رونق اقتصادی و تجاری این جزیره است. محوطه باستانی حریره، شامل مجموعه ساحلی و عمارت اعیانی، حمام، مسجد تاریخی، کارگاه شیشه‌گری و قنات‌های قدیمی است. هرچند بیشتر بخش‌های این شهر باستانی، پس از گذشت تقریباً ۸۰۰ سال تخریب شده ولی باقیمانده‌های این شهر، همچنان باشکوه و جذاب است.

خرید بلیط هواپیما
سفر هوایی یکی از بهترین راه‌های رفتن به کیش است. برای آگاهی از قیمت بلیط هواپیما می‌توانید از طریق وبسایت اسنپ تریپ اقدام کنید. ابتدا به بخش پرواز‌های داخلی مراجعه و مبدا، مقصد و زمان پرواز را وارد کنید. اسنپ تریپ لیستی از پرواز‌های مسیر مورد نظر شما را نمایش می‌دهد. با مقایسه‌ی قیمت‌ها و انتخاب پرواز، اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و به صورت آنلاین بلیط خود را خریداری و به کیش سفر کنید. در صورت مشخص بودن زمان بازگشت، می‌توانید بلیط کیش تهران را نیز از قبل خریداری کنید تا با خیال راحت راهی سفر شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *