دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با تکنیک مردانساژ و مراحل انجام ان

  • سحر هودانلویی
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

افرادی که به سلامتی و زیبایی موهای خود اهمیت می دهند، می توانند در رابطه با تکنیک مردانساژ اطلاعات کسب نمایند و در صورت علاقه مندی به انجام آن بپردازند.

طی مطالعات انجام شده در رابطه با معنی تکنیک مردانساژ چنین مشخص شد که این روش به این صورت است که پولک های سفید مو را با روشی باز شده به مانند دانه های رنگی از مو خارج می نماید که در حالتی دیگر می توان چنین توضیح داد که طی آن مو را به رنگ سفید باز می گردانند. در ادامه این مطلب به معرفی و آشنایی این روش به طور کامل و واضج پرداخته شده است.

نحوه پوشاندن موهای سفید با تکنیک مردانساژ

آشنایی با تکنیک مرانساژ

در بسیاری از مطالب چنین توضیح داده شده است که اگر موهای شما چیزی در حدود کمتر از ۲۰ درصد به رنگ سفید در آمده است می توانید مقداری اکسیدان ۹ درصد بر روی تارهای سفید اعمال کنید. پس از گشت ۱۰ دقیقه این اکسیدان را از روی موهای خود پاک کنید و سپس به رنگ کردن مو اقدام نمایید. در حالتی که بیش از ۲۰ درصد موهای شما سفید رنگ شده است، نمی توانید از این روش استفاده مناسب را ببرید و بدین صورت باید از روش مردانساژ شامپویی که تاثیر گذاری بیش از رنگ کردن دارد، استفاده نمایید.

چگونگی انجام این تکنیک

برای انجام این روش باید اکسیدان ۱۲ درصد را از قسمت ریشه و جلوی موی سر بزنید. بعد از انکه تمام ریشه های مو را به اکسیدان آغشته کردید به شانه کردن بپردازید و سپس به سمت ساقه بعد از ۱۰ دقیقه با کمک موادی که بر روی شانه جمع شده است، بروید. این کار را باید تا زمانی که دیگر اکسیدانی بر روی شانه مو باقی نماند، ادامه دهید. برای انجام این کار به طور کلی در چیزی حدود ۲۵ الی ۳۰ دقیقه زمان احتیاج دارید و بعد از این زمان به خوبی می توانید شاهد باز شدن رنگ فولیکول های مو خود باشید که از حالا به بعد می تواند روش رنگ کردن مو را به خوبی انجام دهید.

نکته اول در این رابطه بدین صورت است که بعد از شانه کردن مو نباید آن را بشویید و تنها باید با کمک یک حوله یک بار مصرف به پاک کردن اکسیدان از روی موها بپردازید. همچنین نکته دوم در این رابطه که بسیار اهمیت دارد به این صورت است باید رنگ مو را به درون یک کاسه بلوری در ازای پلاستیکی استفاده نمایید و همچین بک برس زبر می تواند به خوبی موهای سفید را خراش داده و در نهایت رنگ پذیری آن را افزایش دهد. توجه داشته باشید که با دکلره کردن موها می توان رنگدانه های آن را از بین برد و در اصطلاحی به بی رنگ ساختمان مو بپردازید. این مرحله را می توان یک قسمت تخصصی معرفی کرد که اگر با محصولات با کیفیت و مهارت کافی انجام شود، می تواند تاثیر به سزایی قائل شود.

تکنیک مردانساژ چگونه است؟

چگونگی انجام ادامه این تکنیک

گفتنی می باشد که بعد از باز شدن پولکهای مو می توان به راحتی در ساختار مو ورود پیدا کرد و بعد از آن نیز به استفاده از یک اکسیدان ۶ درصد نیاز پیدا می کنید. سفید شدن مو در جوانی می تواند یک امر آزار دهنده برای بسیاری از افرلد به شمار اید که از این رو به دنبال روش های موثر برای برطرف کردن آن هستند.  این در برخی از جوان ها می تواند به کاهش اعتماد به نفس منجر شود که از این رو سعی بر کوتاهی و یا رنگ کردن آن دارند. توجه داشته باشید که رنگ کردن موی سفید به راحتی رنگ کردن دیگر موها نیست و از این رو پیروی از تکنیک مردانساژ پیشنهاد می شود که به تحریک تارهای مویی می پردازد.

  •  آرون گروپس

اصطلاح مردانساژ

به طور کلی در رابطه با معرفی معنی مردانساژ گفتنی می باشد که طی مطالعات انجام شده، چنین مشخص شد که پولک های سفید مو با این روش به مراتب باز شده و به مانند دانه های رنگی از مو خارج می شوند و در نهایت مو به رنگ سفید تغییر رنگ خواهد داد. در بسیاری از تحقیقات چنین به اثبات رسیده است که اگر موهای شما کم تر از ۲۰ درصد سفیدی داشته باشد، استفاده از مقداری اکسیدان ۹ درصد بر روی تارهای سفید مو در طی ۱۰ دقیقه و سپس استفاده از یک دستمال یا پنبه برای پاک کردن آن ها بسیار تاثیر گذار است که بعد از آن می توانید روش رنگ کردن موی خود را به خوبی انجام دهید. این در حالی است اگر تعداد تار موهای سفید شما بیش از ۲۰ درصد است، این شیوه جوابگوی مشکل موی شما نخواهد بود، از این رو باید به دنبال روش موثر تری باشید که تکنیک مردانساژ شامپو پیشنهاد می شود.

روش تکنیک مردانساژ به چه معناست؟

آشنایی با مردانساژ شامپو

در ابتدا برای تکنیک مردانساژ چنین توضیح داده ایم کسانی که بیش از ۲۰ درصد از موهایشان سفید رنگ است، باید از مردانساژ شامپو استفاده کنند. به طور کلی معنای مردانساژ شامپو به این صورت است که باید از یک دکلره قوی استفاده کنید و سپس آن را از ریشه تا نوک مو اعمال کنید و چیزی در حدود ۱۰ دقیقه برای انجام آن فرصت دهید تا بر روی سر استراحت داشته باشد. پس از زمان مشخص شده و استراحت دکلره بر روی موی سر، باید خیلی سریع به آبکشی اقدام کنید و سپس برای قرار دادن رنگ موی مورد نظر اقدام نمایید.

این در حالی است که برخی از آرایشگران در رابطه با مردانساژ شامپو به روشی دیگر چنین باور دارند که آن به صورت گفته شده است. مقداری مساوی از شامپو که بهتر است شامپوی کودک باشد را با مقداری از پودر دکلره و سپس مقدار متناسب اکسیدان با یکدیگر ترکیب می کنند و سپس آن را بروی تارها سفید مو اعمال می کنند. هدف از انجام این کار به صورتی است که به تحریک پولک های سفید مو می پردازند و از این رو در ادامه می تواند رنگ مورد نظر خود را اعمال نمایید.

انجام تکنیک مردانساژ به چه صورت است؟

مراحلی که باید طی نمایید

توجه داشته باشید که بعد از ۱۰ دقیقه باید موهای خود را آبکشی و سپس خشک نمایید تا بعد از آن به رنگ کردن موهای خود بپردازید. با این روش، تارهای سفید مو تاثیر جذب رنگدانه های رنگی را خواهند داشت و همچنین موها مطابق با رنگی که مد نظر شما می باشند، رنگ خواهند گرفت. در برخی از مواقع نیز استفاده از این روش های می تواند سبب رنگ شدن تارهای موی سفید نشود که در این حالت می توانید از روش دانه مصنوعی استفاده نمایید.

در صورتی که مطالعه این مطلب از آشنایی با تکنیک مردانساژ به همراه تیم مقاله نویسی آرگا برای شما تاثیر گذار و مفید واقع شد، پیشنهاد می کنیم با کلیک به روی دیگر لینک های ذکر شده به مانند کراتینه مو با ژلاتین و تکنیک حمام رنگ باری دیگر با ما همراه شده و اطلاعات خود را در رابطه با روش های زیبایی آفرین مو افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *