دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خداحافظی با بواسیر بدون درد و خونریزی

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از شایع ترین عارضه های نشیمنگاهی بواسیر است که افراد در هر سنی ممکن است به آن دچار شوند. از راه های موثر برای پیشگیری و یا کنترل علائم بواسیر ، درمان یبوست است که برای این منظور توصیه می شود ، آب کافی بنوشید و از غذاهای سرشار از فیبر استفاده نمایید. در صورتی که هموروئید شدید دارید و به دنبال مناسب ترین راه درمان هستید ، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله شفا کلینیک با ما همراه باشید ؛ چرا که با مطالعه این مقاله می توانید خداحافظی با بواسیر بدون درد و خونریزی را تجربه نمایید.

خداحافظی با بواسیر بدون درد و خونریزی

درمان بواسیر

بواسیر درجه های مختلفی دارد در برخی موارد خفیف بوده و با راهکارهای خانگی بعد از چند روز خود به خود برطرف می شود اما در مواردی که این مشکل شدید باشد ، می تواند مشکلاتی را در راه رفتن و نشستن فرد ایجاد نماید که در این صورت نیاز به درمان های خاصی دارد. درمان هموروئید در شفا کلینیک با هدف از بین بردن تورم و کوچک کردن و از بین بردن بواسیر بدون درد و خون ریزی با لیزر و یا دارو درمانی انجام می شود.

درمان بواسیر با لیزر

درمان هموروئید با لیزر یک درمان قطعی بوده و به دلیل مزایای بسیاری که دارد ، جایگزین عمل های سنتی شده است. نتایج رضایت بخش درمان بواسیر با لیزر موجب شده است تا مورد استقبال بسیاری از بیماران قرار بگیرد. در حال حاضر این روش به عنوان جدیدترین متد درمان عارضه های نشیمنگاهی که ایمن ، سریع و بدون خطر است ، شناخته می شود. این روش درمانی با بی حسی موضعی انجام می شود و نیازی به چاقوی جراحی ندارد.

مزایای درمان بواسیر با لیزر در شفا کلینیک

در ادامه مهم ترین مزایای درمان هموروئید با لیزر در مقایسه با جراحی بیان شده است :

عمل لیزر بواسیر در کلینیک به صورت سرپایی و با حسی موضعی انجام می شود.

نیازی به استراحت مطلق و بستری شدن نیست.

در این روش از درمان نیازی به پانسمان و گذاشتن تامپون نمی باشد.

درمان در کمتر از نیم ساعت انجام می شود.

عوارضی نظیر بی اختیاری و عفونت و غیره که در عمل جراحی بواسیر شایع است را به همراه ندارد.

احتمال بازگشت هموروئید در این روش بسیار پایین می باشد.

به بافت های اطراف هیچگونه آسیبی وارد نمی شود.

بنابراین می توان گفت خداحافظی با بواسیر بدون درد و خونریزی به راحتی در شفا کلینیک امکان پذیر است.

آیا بواسیر را می توان با لیزر از بین برد ؟

بله همانطور که توضیح داده شد با انرژی لیزر  co2 می توان این بیرون زدگی را به صورت کامل قطع کرد به نحوی که دیگر هیچ اثری از آن باقی نمی ماند. در عمل جراحی با چاقو نیز می توان بواسیر را از بین برد ، اما از مهم ترین مزیت استفاده از لیزر ، بسته شدن محل برش می باشد که خون را منعقد می کند و بدین ترتیب خونریزی از بین می رود.

لیزر درمانی برای بواسیر چقدر موفق است ؟

در حالی که عمل جراحی با چاقو برای درمان بواسیر هنوز هم مرسوم بوده و مورد استفاده قرار می گیرد ، با این حال عمل هموروئید با لیزر به سرعت به محبوب ترین شیوه درمان در سراسر جهان تبدیل شده است. در صورتی که از نظر پزشک ، بیمار کاندید مناسبی برای جراحی با لیزر باشد ، قطعا این روش درمانی موثرترین گزینه برای درمان هموروئید می باشد.

آیا برداشتن هموروئید با لیزر دردناک است ؟

یکی از اصلی ترین شعارهای شفا کلینیک ، خداحافظی با بواسیر بدون درد و خونریزی است که به این معنا است برداشتن هموروئید با لیزر نسبت به روش های دیگر کم تهاجمی بوده . میزان درد و خونریزی را به شدت کاهش می دهد. درد حاصل از این عمل به دلیل استفاده از بی حسی موضعی قابل احساس نیست و می توان گفت این جراحی دردی ندارد.

عملیات عمل لیزر برای درمان بواسیر چگونه انجام می شود ؟

از پرتو لیزر برای کوچک کردن و سوزاندن هموروئید که بافت های مقعدی ملتهب و متورم هستند ، استفاده می شود. در طی این جراحی ، یک پرتو باریک از نور روی بافت مورد نظر متمرکز می شود که در نتیجه جریان خون در بافت مختل شده و موجب می شود بافت از بین رفته و بیفتد.

چه زمانی هموروئید نیاز به جراحی دارد ؟

در صورتی که بواسیر شما خیلی بزرگ باشد و سوزش ، خونریزی و درد شدیدی داشته باشید ، در این صورت نیاز به جراحی پیدا می کنید که این امر به تشخیص پزشک بستگی دارد. در صورتی که در اوایل ابتلا به این بیماری باشید ، با دارو درمانی و راهکارهای خانگی بواسیر درمان شده و نیازی به جراحی نخواهید داشت.

چرا درمان بواسیر با روش جراحی لیزر بهتر است ؟

به دلیل کوتاه بودن امواج لیزر ، بواسیر به راحتی دیده می شود که همین مسئله خطر آسیب دیدگی ماهیچه های کنترل کننده روده را کاهش می دهد.

هزینه درمان بواسیر با لیزر چقدر است ؟

هزینه این جراحی در شفا کلینیک به حجم جراحی ، وسعت عفونت ، تعداد کانال ها و گریدها ، چند مرحله ای شدن جراحی و پیچیدگی های تخصصی بستگی دارد.

دوران نقاهت بعد از عمل بواسیر با لیزر چقدر است ؟

درمان بواسیر با لیزر نیاز به دوره نقاهت خاصی نداشته و فرد بلافاصله بعد از عمل می تواند به خوبی راه برود و به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازد.

مراقبت های بعد از جراحی هموروئید با لیزر

توصیه می شود تا زمانی که پانسمان دارید از خوردن غذاهای سنگین خودداری کنید.

در صورتی که عمل شما وسیع نباشد ، می توانید بعد از جراحی غذاهای پر فیبر و کامل میل نمایید. در غیر اینصورت بهتر است به مدت ۳ الی ۴ روز غذاهای سبک میل شود.

در روش درمان هموروئید با لیزر پانسمان داخلی ندارید و نیازی به تعویض پانسمان نیست.

نشستن در لگن آب گرم ۲ تا ۳ بار در روز توصیه می شود. این کار از ایجاد آبسه و عفونت پیشگیری می کند.

در صورتی که بعد از جراحی در هنگام اجابت مزاج چند قطره خونریزی داشتید ، نگران نشوید. اما اگر خونریزی شما بیشتر از یک ماه ادامه داشت لازم است پزشک خود را در جریان بگذارید و در این شرایط حتما به یک مرکز مجهز و معتبر همچون شفا کلینیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *