دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های صفادشت و جاذبه های تاریخی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

دیدنی های صفادشت شامل جاذبه های تاریخی و قدیمی است. این شهر که در حومه تهران واقع شده از جمله شهرهای قدیمی بوده که متعلق به دوران صفوی است. در این بخش با کاروانسرا و حمام های تاریخی این شهر آشنا می شوید.

صفادشت از جمله شهرهای زیبا و دیدنی است که با برخورداری از جاذبه های بکر خود مورد توجه گردشگران زیادی می باشد. این شهر زیبا از توابع استان تهران بوده در شهرستان ملارد قرار دارد. بخش های مهمی از این شهر را مراتع و روستاها شکل می دهند. شما علاقمندان در این بخش با دیدنی های صفادشت بیشتر آشنا می شوید.

جاذبه تاریخی صفادشت

معرفی دیدنی های صفادشت

این شهر به عنوان شهر محصولات باغی شناخته می شود و از این جهت اهمیت زیادی برای گردشگران دارد. در این شهر ذرات دامی و گندم کشت می شود که از نظر اقتصادی بسیار قابل توجه است. کارخانه های متعدد، دامداری ها و باغداری ها در این نواحی رشد اقتصادی منطقه را بالا برده اند و از این حیث افراد زیادی به این شهرها مهاجرت می کنند. این شهر امروزه از دیدنی های اطراف تهران به شمار می آید.

چشم انداز صفادشت

نقوش صخره ای کوه کفترلو:

این مجموعه ارزش فرهنگی و تاریخی بسیار بالایی دارد. طبیعت گردی در این نواحی نیز می تواند، برای شما گردشگران جالب توجه باشد. تخت کیکاووس که یکی از صخره های قدیمی و تاریخی است، شکلی مخروطی داشته و دارای سنگ های آذرین می باشد. در دامنه های این کوه نیز امام زاده قاسم قرار گرفته است. این بنا متعلق به دوران ایلخانی بوده و نوسازی و بازسازی هایی در آن انجام شد.

تپه باستانی صفادشت

تپه سلمیان صفادشت:

منطقه سلیمان یکی از نواحی روستایی پر جاذبه ای است، که به دلیل سرسبزی و حاصلخیزی خود شناخته شده می باشد. برای دسترسی به این روستا باید از جاده آسفالته عبور کنید. این روستا هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران بوده و اهمیت گردشگری بالایی برای آن ها دارد. در این روستا به تپه ای تاریخی می رسید، که می توانید از چشم اندازهای آن بازدید نمایید.

  •  آرون گروپس

معرفی صفادشت

تپه پیش از تاریخ ارسطو:

این تپه های تاریخی بسیار وسیع بوده و مهم ترین مدارک باستان شناسی در این نواحی یافت شده اند. در این منطقه مجموعه ای از اشیای سفالی دیده می شود که دارای نقوش متعدد بوده و طرح های متنوعی نیز دارند. این سفالینه ها به نوعی با ارزش های فرهنگی جوامع گره خورده اند و نشان دهنده بخش مهمی از تاریخ هستند.

دیدنی های صفادشت

حمام دهک صفادشت:

این حمام تاریخی نیز یکی دیگر از دیدنی های صفادشت برای گردشگران می باشد. این حمام در روستایی کوهپایه ای واقع شده و حاصلخیزی بالایی نیز دارد. یکی از جاذبه های تاریخی در این روستا حمام آن می باشد. مخروبه ای که دارای دو ساختمان آجری بوده و حدود ۱۰ سال پیش بنا شده است. جزئیاتی که در طراحی بخش های داخلی این سازه به کار رفته موجب شده تا از سوی بازدیدکنندگان زیادی مورد توجه باشد.

نمایی از صفادشت

شما علاقمندان علاوه بر این شهر می توانید در لینک با مکان های دیدنی حومه تهران نیز بیشتر آشنا شوید. این شهر دارای سازه های تاریخی و باستانی مهمی بوده و از مهم ترین سازه های آن می توان به کاروانسرا و تپه مهردشت نیز اشاره نمود. حمام شش، تپه یوسف آباد، شاخ تپه، تپه گاو میش خانه و … از مهم ترین سازه های قدیمی و تاریخی در این شهر هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *