دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شهر طلایی جیسلمر با جلوه های زیبای آمیخته با معماری استراتژیک

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

شهر طلایی جیسلمر از جمله شهرهای دیدنی در استان راجستان هند می باشد. این شهر که به دلیل رنگ های ترکیبی متنوع خود مورد توجه است، یک شهر رویایی و خیال انگیز بوده که در ادامه با آن آشنا می شوید.

هند کشوری با تمدن و فرهنگ ویژه است. کشوری که به دلیل برخورداری از سنت های خاص خود در میان جهانیان شهرت یافته یکی از استان های زیبا در این کشور استان راجستان می باشد. اگر قصد سفر به این استان را دارید، می توانید سری به شهر طلایی جیسلمر بزنید. شهری که دارای رنگ و لعاب های خاصی است و برای توریستان جلوه نمایی می کند.

زیبایی جیسلمر

شهر طلایی جیسلمر در راجستان

این شهر که بر پایه سنگ و ماسه های زرد رنگ ساخته شده است، از ویژگی های زیبایی در معماری برخوردار بوده بسیاری از نمادها در این شهر برای گردشگران جلب توجه خواهند کرد. تابش نور به ساختمان های رنگی در این شهر از سوی دیگر برای شما گردشگران جلب توجه می کند.

دیدنی تاریخی جیسلمر

زیبایی های منحصر به فرد در این شهر مختلف هستند. رنگ و لعابی که در گوشه های شهر به چشم می خورد، حال شما را بهتر کرده و آرامش خاصی را به شما منتقل می کند. در این شهر رنگ های روشنی همچون آبی، سبز، صورتی در کنار یکدیگر ترکیب شده اند و شهری رویایی و خیالی را برای شما رقم زده اند. بسیاری از گردشگران این شهر را به نوعی اسرارآمیز می دانند.

شهر طلایی جیسلمر

جاذبه های شهر طلایی:

این شهر از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد. از مهم ترین دیدنی های این شهر می توان به قلعه های زرد رنگ اشاره نمود. شهرهای متروکه و قصر طلایی نیز از دیگر ویژگی های گردشگری این شهر برای گردشگران هستند. جالب است بدانید، این شهر به وسیله یک خانواده سرشناس، باهتی راجورت بنا شده است. شکوه و جلالی که در این شهر و ساختمان های مختلف آن وجود دارد، بسیار جالب توجه می باشد.

  •  آرون گروپس

بنای تاریخی جیسلمر

قلعه جیسالمر:

معماری استراتژیک در این شهر و سازه های آن به درون قلعه ها نیز کشیده می شود. این قلعه به عنوان مهم ترین نماد این شهر شناخته شده است. شما با وارد شدن به این قلعه بی شک شگفت زده می شوید. اطراف قلعه را صحرای تار فرا گرفته اند. تپه های تریکوتا نیز از سوی دیگر جلب توجه می کنند. بخش مهمی از این سازه را سنگ ها شکل داده اند. دیوارها و دژها در این بنا نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند.

شهر زیبای جیسلمر

بادا باغ:

این باغ بزرگ که محل استراحت پادشاهان بوده یک مکان سلطنتی و پر جاذبه است. این باغ نیز دارای بنایی طلایی می باشد که می توانید از آن دیدن کنید. هر ساله توریستان زیادی به این نواحی سفر می کنند و از زیبای های این باغ دیدن خواهند کرد. این باغ از دیدنی های شهر طلایی جیسلمر به شمار می آید.

نمایی از جیسلمر

دریاچه گادسیسار، این دریاچه مکان مناسبی برای استراحت شما می باشد. در واقع این دریاچه مصنوعی دارای مناظر زیبا و دل انگیزی است که از دیدن آن نهایت لذت را خواهید برد. این نواحی زیستگاه مهمی برای پرندگان نیز به شمار می آید. شما با سفر به این شهر می توانید، یکی از مکان های دیدنی هندوستان را مشاهده کنید. شما علاقمندان در لینک با جاذبه های بیشتری از این کشور آشنا خواهید شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *