دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تغذیه برای لاغری ران و معرفی خوراکی های مناسب برای این رژیم

  • سحر هودانلویی
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در عصر امروز با توجه به ماشینی شدن زندگی ها این چنین انتظار میرفت که افراد به چاقی و اضافه وزن مبتلا شوند. در ادامه به معرفی تغذیه برای لاغری ران به همراه نکات مرتبط پرداخته ایم.

به طور کلی به پا داشتن کفش های پاشنه بلند و نامناسب در طی روز و مدت زمان طولانی، نشستن به روی صندلی در بلند مدت و اضافه وزن به مراتب می تواند بر روی ران ها نیز تاثیر گذاشته و آن ها را از ظاهر متناسب خارج کند. به طور کلی چاق شدن ران ها برای خانم ها در عصر امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها به یک معضل تبدیل شده است که از این رو روش های متفاوت را برای لاغر کردن این قسمت از بدن خود به کار می گیرند. گفتنی است که رژیم غذایی در لاغری افراد می تواند تاثیر به سزایی قائل شود که در ادامه این مطلب به معرفی تغذیه برای لاغری ران به صورت مناسب با نکات مهم آن پرداخته ایم.

چگونگی تغذیه برای لاغری ران

گفتنی است که سبک غذایی در لاغری و تناسب اندام افراد نقش به سزایی را ایفا می کند. در صورتی که از مصرف غذاهای مناسب در این زمان آگاهی داشته باشید، می توانید بهترین آن ها را برای لاغری و زیبایی ران های خود مصرف کنید.

برنامه غذای برای لاغری ران

پیروی از برنامه غذایی مناسب

گفتنی می باشد که عدم مصرف صبحانه در چاق شدن می تواند تاثیر به سزایی قائل شود و این در حالی است که برخی از افراد فکر می کند که با حذف کردن برخی از وعده های غذایی خود می توانند به تناسب اندام و زیبایی آن برسند. این باور غلط است و نخوردن صبحانه در طی روز می تواند عوارض جبران نشدنی در ادامه برای افراد به وجود بیاورد. کارشناسان در این رابطه چنین پیشنهاد کرده اند که افراد وعده صبحانه خود را با خوراکی هایی اعم از کره و عسل مصرف نداشته باشند، چرا که در این بین می توانند تخم مرغ، کره بادام زمینی، پنیر کم چرب، گردو، نان سبوس دار یا جو را به اندازه کف دست برای پیروی از بهترین تغذیه برای لاغری ران خود در پیش داشته باشند.

کسانی که در این بین می خواهند به پاکسازی دستگاه گوارش و سریع تر شدن روند لاغری خود بپردازند، می توانند هر روز قبل از مصرف صبحانه به صورت ناشتا به خوردن یک لیوان آب ولرم به همراه مقداری آبلیموی تازه که برای یکدیگر ترکیب شده اند، بپردازند. گفتنی می باشد که لیموی تازه از خواص متعددی برای سلامتی انسان برخوردار می باشد که آن را می توانید هر روز صبح به صورت ناشتا در برنامه روزانه خود برای مصرف قرار داده و از خواص موثر آن برای سلامتی بهره مند شوید.

همچنین خوراکی هایی که دارای پروتئین و کربوهیدرات هستند به مراتب می توانند در افزایش فرایند سوخت و ساز بدن تاثیرات به سزایی قائل شوند. از این رو یکی از وعده های غذایی خود را شامل مقادیر تاثیر گذاری از کربوهیدرات و و پروتئین نمایید تا روند تغذیه لاغری برای ران را به درستی در پیش بگیرید. در این حالت می توانید برای ناهار به مصرف گوشت قرمز فاقد چربی و همراه با ۱ کفگیر برنج، بپردازید. گفتنی می باشد که ران مرغ از چربی بسیاری برخوردار می باشد که از این رو برای لاغری چندان مناسب به شمار نمی آید. از این رو می توانید در ازای ران مرغ از سینه آن و همراه با یک سالاد کاهو یا فصل به همراه سبزیجات تازه در روند لاغری خود اقدامات مناسبی انجام دهید.

برای خوردن شام نیز باید قبل از ساعت ۹ اقدام به آن کنید و این به دلیل روشن بودن موتور سوخت و ساز در بدن است که می تواند فرایند هضم غذا را با موفقیت انجام داده و از این رو بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باورند که وعده غذایی شام را قبل از ساعت ۹ بایستی نوش جان کرد. برای شام نیز می توانید ۱ عدد تخم مرغ آبپز را به همراه ۱ کفگیر ماکارونی و سالاد سبزیجات میل نمایید و در نهایت از تاثیرات آن ها در روند لاغری خود بعد از مدت زمان به نسبت کوتاهی مشاهده گر باشید.

بررسی تغذیه برای لاغری ران

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

معرفی خوراکی های مناسب

این طبیعی است که بسیاری از خانم ها به خوش تراش بودن پاها و به خصوص ران ها علاقه دارند که این بخاطر الگوی های مد کره ای است که آن ها را برای داشتن پاهایی لاغر و زیبا ترغیب می کند. برای این کار می توانید در برنامه غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید و در تغذیه لاغری برای ران خود تاثیرات به سزایی را قائل شوید. برای آن تنها باید خوراکی های گفته شده در ادامه مطلب را در طی روز نوش جان کرده و در طی مدت زمان مشخصی به رعایت نکات غذایی خود بپردازید.

  • خوراکی های غنی از فیبر

برای برخوردای از پاهای لاغر و زیبا می توانید به گنجاندن میوه و سبزیجات در برنامه غذایی در طی روز خود بپردازید. گفتنی است که سبزیجات به همراه غنی بون از فیبر، دارای ویتامین و مواد معدنی به مانند A، C، E هستند که در تغذیه برای لاغری ران مناسب هستند. همچنین این دسته از خوراکی های دارای کالری بسیار کمی هستند که از این رو بدون ترس از چاق شدن می توانید آن ها را میل نمایید. کلم پیچ، انار و کرن بری از خوراکی های مناسب و پیشنهاد شده برای لاغر شدن پاها و در نهایت زیبایی اندام در آن ها به شمار می آیند.

  • سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین نیز در تسریع فرایند لاغری شما تاثیر گذر است و این به دلیل ترکیبات فیبر و مواد معدنی موثر برای زیبایی و سلامتی پوست است که می توانید آن ها را به طور موثر در برنامه غذایی خود بگنجانید. از این رو می توانید سیب زمینی شیرین را به صورت آب پز در طی روز ۱ الی ۲ بار بخورید. با پیروی از این تغذیه برای لاغری ران می توانید در طول ۱ هفته به نتیجه برسید و ادامه دادن آن به شما برای مقدار لاغری در این نواحی بستگی دارد.

  • سیب

بسیاری از خانم ها به مصرف سیب علاقه دارند و گفتنی است که این می تواند در داشتن پاهای زیبا و خوش فرم شما را همراهی کند. به طور کلی سیب از خواصی به مانند A، C، E، مالیک اسید برخوردار است که از این رو می تواند پیامد های ضد پیری را به همراه زیبایی برای پوست شما در پی داشته باشد. همچنین کاهش چربی و لاغری ران به کمک سیب از تاثیراتی است که می توانید آن را در طی ۱ هفته برای خود داشته باشید.

سیب برای تغذیه برای لاغری ران

  • خوراکی های غنی از پروتئین

خوراکی هایی به مانند سینه مرغ، سویا، ماهی، آجیل برای کسانی که قصد کاهش وزن در پایین تنه خود دارند، موثر معرفی شده است.

  • شیر کم چرب

به طور کلی انواع متنوعی از شیر می تواند از تجمع چربی ها به خصوص در نواحی ران تا حد قابل توجهی جلوگیری نماید. از این رو می توانید انواعی از لبنیات و شیر بدون چربی را به مانند ماست یونانی در رژیم غذایی خود اضافه کنید و از این رو می توانید به علاوه پوستی زیبا و درخشان به لاغری پا و اندام خود نیز بپردازید.

  • نوشیدن آب

پیشنهاد می شود که در طی ۱ هفته هر روز قبل از غذا به خوردن ۱ لیوان آب به همراه مقداری آبلیموی تازه بپردازید. توجه داشته باشید که با این روش می توانید برای تصفیه بدن تاثیر به سزایی قائل شوید که در نهایت برای پاکسازی سموم و از بین بردن آن ها در بدن نیز تاثیر گذار هستند.

همچنین آن می تواند مقدار چربی در بدن را کاهش دهد و به مراتب در غذاهای مصرفی شما در طی روز تغییراتی ایجاد کند و مقادیر مضر آن را از بین ببرد. به طور کلی از آب خوردن تنها برای رفع تشنگی خود نمی توانید استفاده کنید، بلکه آن تاثیر به سزایی در لاغری و زیبایی اندام شما می تواند ایفا نماید.

مصرف شیر کم چرب برای لاغری ران

  • تربچه سفید

تربچه نیز یکی از خوراکی های گیاهی به شمار می آید که می تواند در چربی سوزی بدن تاثیر به سزایی قائل شود. گفتنی است که آن می تواند به تحریک اسید های چرب بدن کمک کند و در نهایت برای کم شدن توده های چربی در بدن نیز مفید عملکرد داشته باشد. از این رو در تغذیه لاغری برای ران می توانید تربچه سفید را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  • گوشت مرغ

به طور کلی سینه مرغ برای ورزشکاران و بدنسازان یک گزینه اول است و این به خاطر کم بودن چربی این قسمت از گوشت مرغ به همراه بالا بردن توده های عضلانی در فرد مصرف کننده است. برای سیر شدن و گنجاندن این گوشت در برنامه غذایی خود برای لاغری می توانید ۱ تکه از سینه مرغ را به همراه سالاد فصل و سبزیجات مصرف کنید تا در نهایت تاثیر مفیدی برایتان قائل شود.

همچنین در حالتی دیگر می توانید آن را به صورت خورشت در برنامه غذایی خود جای دهید و از خواص متعددی که برای بدن و زیبایی اندام ها در پی دارد، بهره مند شوید.

  • تخم مرغ

تخم مرغ نیز از دیگر خوراکی های تاثیر گذار برای لاغری ران به شمار می آید که  از این رو می توانید آن را در طی روز ۲ عدد بخورید. این خوراکی ها در مقایسه با دیگر آن هایی که حاوی نشاسته هستند، می توانند در کم شدن ۳۳۰ کالری در طی روز منجر شوند. همچنین این خوراکی دارای پروتئین به سزایی است که در نهایت از بروز گرسنگی در کوتاه مدت جلوگیری می کند و می تواند احساس سیری را در فرد خیلی زود پدید آورد.

تخم مرغ برای تغذیه برای لاغری ران

  • کدو تنبل

طی مطالعات انجام شده در رابطه با تغذیه برای لاغری ران چنین مشخص شد که یک فنجان کدو تنبل دارای ۷ گرم فیبر و دیگر مواد مغذی است که از این رو برای ایجاد احساس سیری در طولانی مدت می تواند تاثیر گذار باشد. همچنین از این میوه برای کاهش وزن بالاتنه نیز می توانید کمک بگیرید اما به طور کلی در لاغری پایین تنه و خوش تراش شدن پاها از تاثیرات بالقوه ای برخوردار است.

  • هندوانه

برخی از افراد از میوه هندوانه تنها برای کاهش عطش و تشنگی در روزهای گرم و تابستانی استفاده می کنند اما گفتنی می باشد که برای لاغری و تناسب اندام نیز می توان از تاثیرات بالقوه ای برخوردار باشد.

از این رو می توانید میوه هندوانه را به طور سالم مصرف کنید، آب هندوانه بنوشید و یا آن را با ماست ترکیب کرده و بخورید. همچنین این برای مصرف به صورت میان وعده نیز تاثیر گذار است و در نهایت می تواند لاغری پایین تنه را به همراه کاهش وزن برای شما پدید آورد.

  • گریپ فروت

در طی ۱ هفته می توانید برای لاغر شدن پاها به مقدار ۱ الی ۲ لیوان گریپ فروت میل نمایید. این نوشیدنی در کاهش چربی مفید است و اسیدیته خفیف آن می تواند برای کم شدن چربی های عضلانی تاثیر گذار باشد. در نهایت با پتاسیم موجود در گریپ فروت به لاغری پا و تقویت آن ها پرداخت.

گریپ فروت برای لاغری ران

  • اسفناج

سبزی اسفناج نیز حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم و ویتامین های A و C است که علاوه بر طعم خوشمزه برای به گردش درآوردن خون نیز تاثیر گذار است. همچنین می تواند موتور متابولیسم بدن را روشن کرده و برای لاغری نیز مفید واقع گردد.

  • چای سبز

نوشیدن چای سبز نیز می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن منجر شود که در نهایت برای جوان سازی پوست نیز مفید است و می تواند پیری پوست را به تعویق انداخته و بسیاری از چربی های اضافه بدن را از بین ببرد. برای این تنها باید پشتکار داشته باشید و هر روز این نوشیدنی را میل نمایید تا در کنار ورزش به خوبی از عهده کم کردن وزن خود بربیایید.

در پایان می توانید از پاهای خوش تراش خوبی برخوردار باشید که این تنها به اراده شما و پشتکاری که برای خوردن آن ها دارید، بستگی دارد.

  • توفو

همچنین در میوه توفو نیز کالری بسیار کمی موجود است که می تواند در عین تامین انرژی برای شما به عاملی در تغذیه برای لاغری ران به شمار آید. آن دارای نشاسته بسیار کمی است که از این رو برای به تعویق انداختن احساس گرسنگی تاثیر گذار است.

در صورتی که می خواهید لاغری خوب و با موفقیتی را پشت سر بگذارید در کنار خوراکی های معرفی شده به رعایت نکات گفته شده در ادامه نیز بپردازید تا در نهایت نتیجه دلخواه را به دست آورید.

توفو برای لاغری ران

ورزش های مناسب

این مهم است که با پیروی از برنامه غذایی مناسب می توان در از بین بردن چربی های بدن تاثیر به سزایی قائل شد اما نمی توان این مورد را از یاد برد که چربی های تجمع پیدا کرده در پایین تنه که شامل ران و باسن است، به سختی از بین می برد و گاها نمی توان به تنهایی با تغذیه برای لاغری ران تاثیرات به سزایی قائل شد. از این رو می توان ورزش و فعالیت های آن را در برنامه روزانه خود برای افزایش تاثیر گذاری روندی که پیش گرفته اید، بگنجانید. به طور کلی ورزش های گفته شده در ادامه که شامل استقامتی و هوازی می باشند، برای لاغری در کنار تغذیه می توانند موثر واقع شوند.

  • در طی ۳۰ الی ۹۰ دقیقه به انجام پیاده روی های تند در طی روز بپردازید.
  • دوچرخه سواری را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • انجام لانگ تناوبی اسکوات نیز در این بین تاثیر گذار است.
  • برای افزایش استقامت و فرم دهی به پایین تنه می توانید بالا رفتن از پله ها را امتحان کنید.
  • استپ تک پا به همراه دمبل نیز تاثیر گذار است.
  • لیفت پشت پا دمبل نیز برای لاغری معرفی شده است.
  • تمرین سومودرجا
  • بورپی
  • کوهنوردی نیز در آخر هفته و زمان هایی که برای انجام آن وقت دارید می توانید برای شما تاثیر گذار معرفی شود.

ورزش های مناسب تغذیه برای لاغری ران

نکات پایانی

و در آخر از معرفی تغذیه برای لاغری ران می توانید خوراکی های گفته شده در ادامه این مطلب برای افزایش تاثیر گذاری برنامه غذایی گفته شده در ابتدای مطلب را در نظر داشته باشید. گفتنی است که نکات گفته شده در ادامه به طور خلاصه شما را در برخورداری از پاهای زیبا و خوش فرم آگاه کرده است.

  • در طی روز از مصرف سبزیجات تازه غافل نشوید.
  • انواعی از میوه های غنی از فیبر را به مانند آووکادو، بلوبری، تمشک، توت فرنگی، بامیه، لوبیا و نخود فرنگی در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • انواعی از گوشت ها را به مانند گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی هایی به مانند ساردین را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • تخم مرغ را طی روز حداقل ۱ عدد مصرف کنید.
  • حبوباتی را به مانند عدس و لوبیا را برای برقراری فرایند هضم و تقویت ماهیچه ها در بدن خود، نوش جان کنید.
  • غلات سبوس دار برای جلوگیری از ذخیره چربی ها در بدن تاثیر گذار به شمار می آیند که باید در طی روز به اندازه یک کف دست مصرف کنید.
  • برنج قهوه ای نیز از خواص متعددی برای سلامتی بدن انسان برخوردار است که از این رو در تغذیه برا لاغری ران نیز می توانید از آن ها بهره مند شوید.
  • خوراکی های دارای قند مصنوعی را از برنامه روزانه خود حذف کنید.
  • غذا های چرب و ناسالم را به مانند پیتزا، ساندویچ های تشکیل شده از سوسیس و کالباس را تا جایی که در توان دارید از برنامه های غذایی خود حذف کنید.

در صورتی که مطالعه این مطلب آرگا برایتان موثر و مفید واقع شد می توانید با کلیک به روی دیگر لینک های ذکر شده به مانند نان مناسب رژیم لاغری و رژیم لاغری ۲۰ کیلویی باری دیگر با ما همراه شده و علاوه بر همراهی و حمایت از این سایت، اطلاعات غذایی خود در رابطه با رژیم های لاغری و یا بالعکس افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *